Co musisz wiedzieć
- Z e-maili otrzymanych przez Windows Central i potwierdzonych przez firmę Microsoft wynika, że prezes Xbox, Sarah Bond, niedawno poinformowała swój zespół o różnych tematach.
- W e-mailach Sarah Bond powtórzyła plany Microsoftu dotyczące opracowania nowego sprzętu dla konsoli Xbox, którego celem będzie zapewnienie „największego skoku technologicznego w historii pokolenia”.
- Sarah Bond ogłosiła również, że Microsoft powołał specjalny zespół, którego zadaniem jest przygotowanie na przyszłość i dalsze „budowanie” naszych bibliotek gier cyfrowych na konsolę Xbox pod kątem przyszłych paradygmatów sprzętowych. [Xbox’s] bogata historia zapewniania kompatybilności wstecznej.”
- Dodatkowo ujawniono, że Xbox stał się najpopularniejszą platformą dla Diablo 4 od czasu dodania gry do Xbox Game Pass.
Sarah Bond została awansowana na stanowisko prezesa Xbox kilka miesięcy temu, zapoczątkowując swego rodzaju zmiany mające na celu usprawnienie organizacji gier Microsoftu i ustawienie jej na przyszłość. Dzięki przejęciu Activision-Blizzard Xbox stał się czymś w rodzaju potęgi w grach, z ogromnymi platformami obejmującymi konsole Xbox i chmurę, grami na PC, tytułami mobilnymi i usługami subskrypcyjnymi. Nawet jeśli pominiemy miliony subskrybentów Xbox Game Pass, Microsoft zalicza do tego kręgu także wiele innych firm zajmujących się grami w ramach subskrypcji, od Fallout 1st, przez Minecraft Realms, po World of Warcraft.
Złożoność biznesu Xbox niewątpliwie stanowi duże wyzwanie, ale przed firmą stoją równie duże możliwości. W tym celu Sarah Bond wysłała niedawno e-mail, w którym prosiła o zebranie swoich żołnierzy i przy okazji podzieliła się ciekawymi wiadomościami. Firma Microsoft potwierdziła, że korespondencja jest autentyczna.
„Minęło prawie sześć miesięcy, odkąd połączyliśmy siły jako organizacja. Nasze wspólne sukcesy w tym okresie są ogromne. Wszyscy powinni być niesamowicie dumni z tego, co osiągnęliśmy, i podekscytowani możliwościami, jakie się przed nami otwierają”. Sara powiedziała: „Agresywnie rozwijamy rozwój naszego sprzętu nowej generacji i koncentrujemy się na osiągnięciu największego skoku technologicznego w historii tej generacji”.
Sarah omówiła także innowacje Microsoftu w zakresie sztucznej inteligencji w grach, które są postrzegane jako ważny element wizji Microsoftu dotyczącej przyszłości Xbox. Niedawno powiedziano nam, że ustępujący szef XEmTech i innowator w zakresie sztucznej inteligencji, Kareem Choudhry, był znany w organizacji z tego, że stawia graczy i programistów na pierwszym miejscu. Wygląda na to, że wpływy będą nadal kierować procesami myślowymi Microsoftu, jeśli chodzi o technologię. „Wprowadzamy innowacje w dziedzinie sztucznej inteligencji w grach i koncentrujemy się na dostarczaniu wartości graczom i twórcom poprzez odkrywanie twórców, zaangażowanie i szybkość”.
Poniżej Sarah opisuje, jak Microsoft kontynuuje prace nad integracją gier Activision Blizzard i Battle.net z Xbox Game Pass i PC Game Pass. Firma Microsoft niedawno wprowadziła Diablo 4 do usługi Xbox Game Pass we współpracy z zespołem ds. platformy Microsoft Store po stronie systemu Windows. Bond ogłosił, że dzięki wprowadzeniu Diablo w ramach Game Pass, Xbox stał się obecnie platformą nr 1 dla tej gry. „Integrujemy tytuły Activision Blizzard King z naszymi usługami – uruchomiliśmy je Diablo IV w Game Pass, a Xbox szybko stał się platformą nr 1 dla graczy D4” Bond powtórzył kilka innych gier, które pojawią się na horyzoncie na konsolę Xbox: „Integrujemy się z Battle.net, jednocześnie uruchamiając CoD: Warzone Mobile i przygotowując się na to, co nadejdzie”. Piekielne Ostrze II, WyjaśnioneI Indiana Jones i Wielki Krąg.”
Xbox tworzy nowy zespół zajmujący się konserwacją i przyszłą grą
Ostatnio przechowywanie gier staje się coraz większym problemem, ponieważ przejście na cyfrowe modele licencjonowania i usługi online sprawiło, że zbyt łatwo stało się trwałe przejście gier do trybu offline. To ogromny problem w grach mobilnych, gdzie wydawcy i firmy takie jak Apple i Google nie mają problemu z wymazaniem gier z istnienia. Nawet podstawowe platformy, takie jak Nintendo, są znane z zamykania sklepów i przenoszenia wielu gier do trybu offline. Microsoft zamyka w tym roku część sklepu Xbox 360 dla nowych zakupów. Jednak setki najpopularniejszych gier Xbox zgodnych wstecznie zniknęły z konsoli Xbox 360 i nadal są dostępne na platformach Xbox One i Xbox Series X|S. Wygląda na to, że teraz będą żyć dalej.
W e-mailach do swojego zespołu Sarah Bond ogłosiła, że Microsoft utworzył teraz dedykowany zespół, którego zadaniem jest zabezpieczenie bieżącej biblioteki gier Xbox na przyszłe zmiany paradygmatu sprzętowego oraz zapewnienie dostępności naszych gier także w przyszłości. „Utworzyliśmy nowy zespół zajmujący się konserwacją gier, co jest ważne dla nas wszystkich w Xbox i samej branży”. Bond powiedział. „Korzystając z naszej długiej historii zapewniania wstecznej kompatybilności naszym graczom, nadal jesteśmy zaangażowani w udostępnianie fantastycznej biblioteki gier Xbox przyszłym pokoleniom graczy”.
Źródła podają, że Microsoft może mieć więcej do powiedzenia publicznie w tym obszarze w związku z coroczną prezentacją Xbox Showcase, która ma się odbyć 9 czerwca 2024 r. (stan na Krawędź).
Sarah Bond złożyła także hołd Kareemowi Choudhry’emu, który po 26 latach pracy w Microsoft odchodzi na emeryturę. „Na początku tego tygodnia na przyjęciu pożegnalnym Kareema Choudhry’ego, wieloletniego lidera Xbox, podzieliliśmy się historiami o przeszkodach, które pokonaliśmy, i niesamowitych rzeczach, których dokonał ten zespół”. Sara mówiła dalej: „Kiedy słuchałem tych historii, zdałem sobie sprawę, że Team Xbox ucieleśnia te same trzy cechy”.
Niedawno w szczegółowym eseju, który napisałem w zeszłym tygodniu, opisałem niektóre luki, które Microsoft musi pokonać. Jedną z moich obaw dotyczyło w szczególności tego, co może się stać z naszymi bibliotekami cyfrowymi we wszechświecie, w którym wydawcy dążą do rozwoju kosztem konsoli. Nie tylko brzmi to tak, jakby Microsoft nie miał planów rzucania ręcznika, jeśli chodzi o sprzęt do gier, ale wygląda również na to, że Microsoft przygotowuje się do zapewnienia, że niezależnie od tego, co się stanie, będziemy nadal Dostęp do naszych gier na konsolę Xbox powinien być długoterminowy. Wiem, że Microsoft jest dość dumny ze wstecznej kompatybilności systemu Windows, biorąc pod uwagę, że można bez problemu uruchamiać gry z lat 80. w systemie MS-DOS. Wiem też, że Microsoftowi zależy na tym, aby Xbox był znany z podobnego zaangażowania w ochronę danych.
Sarah Bond zajęła się wyzwaniami stojącymi przed całą branżą gier, ponieważ godziny grania coraz częściej skupiają się na kilku tak zwanych tytułach „czarnych dziur”, takich jak Fortnite, Roblox i Call of Duty, którymi gracze są coraz mniej zainteresowani graniem. spróbować czegoś nowego. Od tego czasu rynek konsol również ogólnie się skurczył Szczyt w 2008 rokuTo sprawia, że właściciele platform zastanawiają się, skąd będzie pochodzić kolejna generacja wzrostu, jeśli koszty będą nadal rosły.
„W czasie, gdy rozwój branży gier zwalnia, nasz trwa.” Sarah zauważyła i podkreśliła zdolność Microsoftu do dywersyfikacji i transformacji. Talent Microsoftu do dywersyfikacji pomógł mu wyprzedzić Apple i odzyskać koronę najcenniejszej firmy na świecie. Xbox jest teraz większy niż sam Windows – fakt, który dziesięć lat temu mógł wydawać się niemożliwy. Pozostają przed nami wielkie wyzwania, ale – jak już powiedziałem – istnieją również równie wielkie możliwości.