Sport
Polskie kluby sportowe postanowiły promować Polskę – Ministerstwo Sportu i Turystyki
Na Stadionie Legii w Warszawie, w obecności Minister Sportu i Turystyki Kamil Bortniczuk, Pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną (PTO) a Legią Warszawa zostało podpisane porozumienie w sprawie udziału w rundach kwalifikacyjnych Ligi Konferencyjnej UEFA Europa Conference League. Wydarzenie oficjalnie zainaugurowało projekt w 2023 roku.
Promocja Polski poprzez sport prowadzona jest przez przedstawicieli sześciu sportów zespołowych, którzy zdobywają w swoich ligach miejsca dające im możliwość wzięcia udziału w Pucharach Europy lub eliminacjach Pucharu Europy.
W 2023 r. na projekt przeznaczono 51,5 mln zł. Konkretne kwoty, jakie polscy sportowcy i kluby sportowe otrzymują za prowadzenie działalności reklamowej, zależą z jednej strony od złożonej oferty wskazującej zakres usług i oczekiwany zasięg, a z drugiej strony od oceny faktycznych mediów potencjału oraz wyniku negocjacji pomiędzy podmiotami.
Projekt, opracowany z myślą o flagowych zespołach reprezentujących Polskę na scenach międzynarodowych, podkreśla związek sportu i turystyki. Zawody i sukcesy na Pucharach Europy dają niepowtarzalną okazję do promocji Polski i poszczególnych regionów. Cieszymy się, że polska marka turystyczna promowana jest poprzez sport,
– – powiedział Minister Sportu i Turystyki Kamila Bortniczaka.
Umowa z Legią Warszawa to pierwszy tego typu dokument podpisany pomiędzy PTO a przedstawicielami Polski na międzynarodowych arenach sportowych w 2023 roku. Podobne umowy na prowadzenie działań promocyjnych zostaną zawarte w nadchodzących dniach z Rakowa Częstochowa, Lecha Poznań i Pogoni Szczecin.
Legia Warszawa od lat godnie reprezentuje Polskę za granicą. Nasza współpraca z polską organizacją turystyczną stwarza więc szerokie możliwości dla obu stron. Zależy nam na promocji naszego kraju i miasta poprzez rozgrywanie meczów na europejskich arenach. Chcemy zainteresować obcokrajowców naszą historią i kulturą oraz zachęcić ich do odwiedzenia Polski. Takie programy są pilnie potrzebne. Docierając do różnych społeczności i wykorzystując swój zasięg, możemy sprawić, że Polska będzie coraz bardziej atrakcyjna turystycznie.
– powiedział Marcin Herra, wiceprezes wykonawczy Legii Warszawa.
Projekt obejmuje następujące dyscypliny sportowe: tenis stołowy, hokej na lodzie, koszykówkę, piłkę ręczną, siatkówkę i piłkę nożną.
Najważniejsze wydarzenia sportowe i prestiżowe zawody przyciągają nie tylko widzów telewizyjnych, ale także kibiców, którzy często pokonują setki, a nawet tysiące kilometrów, aby kibicować sportowcom na arenach sportowych. Wierzę, że projekt z jednej strony pomoże zakończyć trudny proces odbudowy turystyki przyjazdowej, z drugiej strony wzmocni pozycję i rolę naszego kraju na arenie międzynarodowej.
– podsumował wiceprezes ds Polska Organizacja Turystyczna Marcina Różyckiego.
Oficjalnie zainaugurowany projekt jest największym projektem promocji Polski poprzez sport realizowanym wspólnie z POT w ostatnich latach. Jest to także doskonała okazja do zaprezentowania atrakcji naszego kraju dużej grupie potencjalnych gości.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”