Connect with us

Zabawa

India Donaldson uhonorowana za „Dobry”.

Published

on

India Donaldson uhonorowana za „Dobry”.

India Donaldson otrzymała Nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na Festiwalu Filmów Amerykańskich we Wrocławiu za swój nadchodzący film fabularny „Dobry”, który obejmował nagrodę w wysokości 50 000 dolarów na postprodukcję w Polsce.

„To potwierdzenie tego, jak pracowaliśmy i nad czym pracowaliśmy” – powiedział Donaldson z Los Angeles różnorodność po ceremonii.

„Good One” – prezentowany podczas wydarzenia branżowego AFF US in Progress, a jego ukończenie zaplanowano na styczeń 2024 r. – przedstawia 17-letniego Sama, który wybiera się na weekendową wycieczkę z plecakiem do Catskills z ojcem i jego najstarszym przyjacielem.

„To bardzo osobista historia, choć nie powiedziałbym, że jest autobiograficzna” – powiedział Donaldson, który napisał film w czasie pandemii.

„Pierwszy raz, odkąd byłem nastolatkiem, mieszkałem w domu. Z ojcem, macochą i dwójką nastoletniego przyrodniego rodzeństwa, którzy byli wtedy w liceum. Przez większość czasu świetnie się bawiliśmy, ale zazdrościłam mojej siostrze zdolności do buntowania się przeciwko rodzicom. Wiedziała, jak wyrazić swoje uczucia i wyrazić swoją złość.

„Kiedy dorastałem, mój tata zawsze mówił: «Jesteś tym dobrym». Nie sprawisz mi żadnych kłopotów. Teraz, z perspektywy czasu, mogę wreszcie zastanowić się nad kosztami tego posłuszeństwa”.

W rolach głównych występują Lily Collias – ostatnio widziana w nagrodzonym w Sundance filmie Palmy i linie energetyczne – oraz James Le Gros i Danny McCarthy. Producentami filmu są Diana Irvine, Graham Mason i Wilson Cameron dla International Pigeon Production, a także sam Donaldson.

Producentką wykonawczą jest Sarah Winshall ze Smudge Films, stojąca także za filmami Amandy Kramer „Give Me Pity!” i Strawberry Mansion.

India Donaldson otrzymała Nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Dzięki uprzejmości Michała Mroczkowskiego

„Zaczęliśmy od Indii jako przyjaciele. Kochamy te same filmy i podzielamy tę samą wrażliwość. W czasie pandemii nakręciłem kolejny film przy naprawdę niskim budżecie, a potem przeczytałem indyjski scenariusz. Powiedziała: „Myślę, że powinniśmy zrobić to razem” – dodał Irvine, powtarzając słowa producentki „Moonlight” Adele Romanski, która zdobyła na festiwalu nagrodę Indie Star Award, oraz o współpracy z wieloletnimi przyjaciółmi, takimi jak Barry Jenkins.

„Kiedy Adele to powiedziała, natychmiast się uszczypnęliśmy. Nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale daje niesamowitą satysfakcję”.

„Czuję, że próbowałem wszystkiego, co mogłem, a jedyny sposób, który faktycznie pozwolił mi pracować, to zadzwonić do znajomych i poprosić ich, aby wspólnie nakręcili film. W zasadzie to właśnie tutaj zrobiliśmy” – zgodził się reżyser.

Zagłębiając się w osobiste doświadczenia, Donaldson ma nadzieję poruszyć w filmie istotne tematy.

„Jako dorosły widziałem siebie grającego tę „dobrą” rolę zawodowo i pomyślałem: „Poczekaj chwilę”. „Możesz nie zgadzać się z innymi i możesz buntować się na swój własny sposób. „Myślę, że to bardzo uniwersalne doświadczenie, szczególnie w przypadku kobiet” – powiedziała.

„Dorastałem z tatą, podróżując i biwakując. To była nasza wspólna pasja. Ale zawsze interesowała mnie ta dynamika między trzema osobami, ponieważ kiedy jesteś w lesie i nie ma nikogo innego w pobliżu, wszystkie te emocje mogą się nasilić. „To na pewno dzieje się w filmie” – wyjaśniła, dodając, że podróż wywołuje „pewne długo kipiące napięcie”.

Ale przede wszystkim było dla niej ważne, aby w roli głównej miała złożoną postać.

„Chciałam wymyślić, jak przedstawić osobę bardzo zajętą ​​sobą, bardzo spostrzegawczą, uważną słuchaczkę i potrafiącą natychmiast rozpoznać potrzeby innych ludzi nawet w tak młodym wieku” – zauważyła, chwaląc także postawę Colliasa do tej roli.

„Lily nauczyła mnie rzeczy o tej postaci, o których nawet ja nie wiedziałem. Wniosła do tej dziewczyny tak wiele, czego nie było na papierze, tyle głębi i humoru. Chcę, żebyście zakończyli ten film wielowymiarowym wyobrażeniem o tym, kim właściwie jest ta osoba. To byłaby dla mnie największa satysfakcja.”

Inne tytuły prezentowane na US in Progress to „Christmas Eve in Miller’s Point”, „Cold Wallet”, „Familiar Touch”, „Know Me”, „Obex”, „The Water Is Always Warm” i „We Strangers”.

Pełną listę zwycięzców można znaleźć tutaj Tutaj.

READ  Ostatni fortepian Chopina odzyskuje XIX-wieczne cechy
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *