Connect with us

technologia

Nastolatek z Oklahomy w końcu podbija grę bezkonkurencyjną: Tetris

Published

on

Nastolatek z Oklahomy w końcu podbija grę bezkonkurencyjną: Tetris



CNN

Wygląda na to, że 13-latkowi z Oklahomy w końcu się udało niemożliwe: pokonał Tetrisa.

Uważa się, że Willis Gibson jest pierwszym graczem, który osiągnął 157 poziom w klasycznej grze wideo, prawie 40 lat po jej wydaniu.

„Mdleję, nie czuję palców” – powiedział Gibson po tym, jak jego występ spowodował zawieszenie się gry Wideo opublikowano we wtorek na YouTube.

„Kiedy zaczynałem grać w tę grę, nigdy nie wyobrażałem sobie, że kiedykolwiek się zawiesi lub uda jej się to zrobić” – napisał Gibson w opisie filmu.

Wirusowe wideo z 38-minutowej gry Gibsona, wydane pod jego pseudonimem „Blue Scuti”, to najnowszy szczyt nostalgii za uzależniającą i trwałą grą stworzony przez radzieckiego inżyniera w 1984 roku i został spopularyzowany na Nintendo Entertainment System.

Do chwili obecnej wydano ponad 200 oficjalnych wariantów Tetrisa na co najmniej 70 systemów, m.in Rekord świata według Księgi Rekordów Guinnessa. Według jednego z badań wersja mobilna, wydana przez Electronic Arts w 2006 roku, sprzedała się w 100 milionach egzemplarzy i jest trzecią najlepiej sprzedającą się grą wideo wszechczasów Raport Hewlett Packarda ostatni rok.

Z aGameScout/YouTube

Zrzut ekranu przedstawiający transmisję na żywo z bijącej rekordy gry Tetris Willisa Gibsona

Sam twórca powiedział, że po stworzeniu gry od razu się wciągnął.

„Nie mogłem się powstrzymać od zagrania w tę prototypową wersję, ponieważ łączenie kształtów bardzo uzależniało” – powiedział CNN Alexey Pajitnov w 2019 roku.

Po powstaniu Tetris szybko się rozprzestrzenił i miał taką siłę przetrwania, że ​​historia jego początków w czasach zimnej wojny stała się prawdziwym sukcesem Film dla Apple TV+ w marcu.

„Niemal uwięziło nas to w prymitywnym stanie” – powiedział Victor Lucas, ekspert ds. gier odpowiedzialny za serial telewizyjny Electric Playground. „Szczerze mówiąc, to wykracza poza gry wideo, takie jak warcaby czy szachy. To jedno z tych doświadczeń w grach Juggernaut, które każdy może natychmiast zrozumieć i pochłonąć na zawsze.

READ  Science News Roundup: NASA dzieli ludzki statek kosmiczny na dwie części, odzwierciedlając nową gospodarkę orbitalną; Dobrzy przyjaciele i świeża krew: życie towarzyskie nietoperza wampira i nie tylko

01:23 – Źródło: CNN

„Tetris” przechodzi z gry do filmu

Gra jest prosta: manipuluj i łącz spadające klocki o różnych kształtach, tworząc solidne rzędy. Wraz ze wzrostem poziomu bloki spadają szybciej.

Podczas gdy inne dzisiejsze gry wideo oferują fabułę, setki postaci, grafikę przypominającą film i jeszcze więcej Koncerty na żywo Travisa ScottaWedług niektórych ekspertów prostota Tetrisa zapewniła mu popularność od dziesięcioleci.

Chociaż Tetris pozostał ten sam przez cały czas Sposób, w jaki się w nią gra, ewoluował przez dziesięciolecia. Do 2011 roku gracze wierzyli, że poziom 29 jest najwyższy z możliwych, ponieważ na tym poziomie gra jest najszybsza.

„Jest tak dobrze zaprojektowana i tak wciągająca dla tak wielu pokoleń graczy, że ludzie dosłownie odkrywają nowe wyczyny do osiągnięcia, wyniki do pokonania i wyzwania do pokonania” – powiedział CNN ekspert i konsultant ds. gier wideo Scott Steinberg. „Nieustannie przynosi nowe wyzwania, którym nawet mistrzowie nie są w stanie sprostać.”

Siła Tetrisa wynika zarówno z prostoty, jak i trudności gry.

Kiedy bariera poziomu 29 została przełamana, gracze osiągali coraz wyższe poziomy w turniejach takich jak Mistrzostwa Świata w Klasycznym Tetrisie, stosując techniki takie jak „hipertapping” i „rolling”.

Gibson zajął trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata 2023. I chociaż Gibson jest rekordzistą w grze na ludziach, sztuczna inteligencja w grze Tetris osiągnęła poziom 236 w 2021 r. poprzez manipulację parametrami gry.

Nawet w czasach, gdy wykonanie niektórych gier wideo „kosztuje tyle samo, a wygląda tak dobrze, jak wiele hollywoodzkich filmów”, wciąż można coś powiedzieć o grze, która jest prosta, elegancka, niewiarygodnie przystępna i zapewniająca rozrywkę dla graczy w każdym wieku. ” – powiedział Scott Steinberg CNN. „Czasami prostsze jest lepsze, a najlepsze gry naprawdę wytrzymują próbę czasu”.

READ  Twórcy Diablo 4 wiedzą, że najnowsza łatka jest „zła” i „nigdy więcej tego nie zrobią”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *