Connect with us

technologia

Uchwyć czynnik „X” w innowacjach biznesowych

Published

on

Uchwyć czynnik „X” w innowacjach biznesowych

Czy sztuczna inteligencja może uchwycić lub przynajmniej zasymulować czynnik „X” w rozwoju pomysłu biznesowego – wiesz, tę iskrę innowacyjności? Czy może pomóc w pobudzeniu kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w sposób, który nie był możliwy w poprzednich czasach? Z nowego badania przeprowadzonego wśród założycieli startupów i kreatywnych profesjonalistów wynika, że ​​sztuczna inteligencja stała się nowym narzędziem pozwalającym przenieść koncepcje biznesowe na nowy poziom. A może w tym momencie jest to myślenie życzeniowe?

W związku z tym 80 procent założycieli twierdzi, że zintegrowało sztuczną inteligencję w swoich procesach twórczych Ankieta składa się ze 150 założycieli i 486 twórców. Chociaż większość założycieli (55%) w swoich start-upach nadal woli ludzką kreatywność od sztucznej inteligencji, technologia odgrywa dużą rolę w ich rozwoju. Do najpopularniejszych zastosowań zalicza się analityka danych umożliwiająca podejmowanie kreatywnych decyzji (42%) oraz rozwój produktów w celu identyfikowania i ustalania priorytetów funkcji lub usług (25%).

Obserwatorzy branży zgadzają się, że sztuczna inteligencja napędza tworzenie nowych przedsiębiorstw i innowacje, zarówno przez start-upy, jak i w istniejących firmach. „Generatywna sztuczna inteligencja otworzyła nowe możliwości, z których przedsiębiorcy mogą skorzystać podczas burzy mózgów na temat pomysłów na kolejny biznes” – mówi Flavio VillanustrGlobalny dyrektor ds. bezpieczeństwa informacji w firmie LexisNexis Risk Solutions.

„Sztuczna inteligencja, a w szczególności sztuczna inteligencja generatywna, na wiele sposobów napędza tworzenie nowych przedsiębiorstw” – mówi Uche Ogbuji, założyciel Oori Data. „Pomaga przedsiębiorcom wyrażać pomysły, kompleksowo je opisywać, a nawet sugerować kroki, które pozwolą je urzeczywistnić”.

W przypadku założycieli start-upów lub kadry kierowniczej penetrujących ugruntowane rynki generatywna sztuczna inteligencja „przyspiesza pisanie propozycji i tekstów na potrzeby komunikacji rynkowej w sposób łatwo zrozumiały, a jednocześnie uwzględniający konkurencję” – wyjaśnia Ogbuji. „W przypadku nowych, przełomowych przedsięwzięć genetyczna sztuczna inteligencja pomaga wyrazić wyjątkową zaletę”.

READ  Forglass współpracuje z Saint-Gobain Glass przy dwóch powłokach do pieców

W obu przypadkach „sztuczna inteligencja uwalnia czas na finanse, zasoby ludzkie, sprzedaż i inne aspekty zakładania firmy” – dodaje. „Sztuczna inteligencja generacji może również znacznie przyspieszyć opracowywanie makiet, logo i innych materiałów do projektowania stron internetowych, aby urozmaicić prezentację startupu”.

Innowacja i kreatywność mają charakter przypadkowy lub nieformalny, dlatego uchwycenie i uchwycenie tego ducha może być trudne. „Nie ma prawdziwych skrótów do szczęśliwego trafu – osoba, która nie przyjrzy się wystarczająco uważnie problematycznemu obszarowi, może nawet nie rozpoznać, kiedy pojawi się szansa” – mówi Ogbuji. „Sztuczna inteligencja nie może zastąpić tego zrozumienia”.

Mimo to dodaje: „AI przyspiesza procesy wyszukiwania lepiej niż cokolwiek innego.” Przedsiębiorca w dobie AI nadal potrzebuje silnej bazy doświadczenia lub niezwykłego poziomu intuicji co do problemu, ale wtedy może dzięki AI uniknąć ślepych zaułków i twórz bardziej optymalne. Pokazywanie sposobów na rozpoczęcie działalności gospodarczej.”

Kluczowa rola sztucznej inteligencji w procesie innowacji „może służyć jako skuteczny agregator i procesor informacji” – mówi Villanustre. „Mogą uruchamiać programy, które mógłby zaprojektować każdy inny komputer. Oznacza to również, że generatywna sztuczna inteligencja może ulepszyć się do tego stopnia, że ​​pojawią się przełomowe pomysły”.

Przedsiębiorcy i innowatorzy biznesowi, którzy chcą pobudzić swoją kreatywność, „muszą zrozumieć, że generatywna sztuczna inteligencja to tylko narzędzie; Nie może w żaden sposób zastąpić ludzkiej kreatywności” – podkreśla Villanustre. „Jest mało prawdopodobne, aby generatywny model sztucznej inteligencji niezależnie wygenerował pomysł na następną Teslę lub Amazon”.

Jednocześnie sztuczna inteligencja jest „bardzo skutecznym narzędziem do prowadzenia badań rynku poprzez podsumowywanie i analizę dokumentów” – kontynuuje. „Może również służyć jako płyta rezonansowa do burzy mózgów na temat pomysłów na nowy biznes. Gdy pomysł zostanie ugruntowany, generatywna sztuczna inteligencja może uzupełnić ograniczone zasoby na wczesnych etapach większości startupów i służyć jako stosunkowo niedrogi, ale wszechstronny asystent, który skutecznie radzi sobie z większością rutynowych zadań.

READ  Forza Horizon 5 wchodzi w największy dzień premiery spośród wszystkich gier Xbox Game Studios z 4,5 milionami graczy

Jeśli dołączysz do firm o ugruntowanej pozycji, możesz napotkać opór wobec innowacji wspieranych przez sztuczną inteligencję. „Ogólnie rzecz biorąc, niektórzy menedżerowie są ostrożni, a nawet boją się, jeśli chodzi o ocenę nowych technologii, takich jak generatywna sztuczna inteligencja” – mówi Villanustre. „Z drugiej strony liderzy-wizjonerzy zazwyczaj chętnie odkrywają nowe technologie, aby zrozumieć potencjalne korzyści i efektywność”.

Jak wynika z badania Mercury, strategie przyjęte przez założycieli, aby zwiększyć wykorzystanie sztucznej inteligencji w organizacjach na wczesnym etapie rozwoju, obejmują prowadzenie dyskusji zespołowych w celu rozwiania obaw związanych z integracją sztucznej inteligencji (50%) Wprowadzanie projektów pilotażowych mających na celu wykazanie potencjału sztucznej inteligencji (42%) oraz wspólne określenie, gdzie należy wdrożyć sztuczną inteligencję (42%).

„Różni założyciele mają różne mocne strony i powinni przede wszystkim szukać sztucznej inteligencji, aby uzupełnić je w obszarach, w których mogą czuć się mniej pewnie, aby móc przedstawiać rynkom, inwestorom i początkującym pracownikom bardziej kompleksowe propozycje” – mówi Ogbuji. „Wyniki Generation AI powinny zawsze podlegać weryfikacji przez człowieka – należy je postrzegać jako punkt wyjścia do materiałów pomocniczych, a nie jako gotowy artykuł”.

Podążaj za mną Świergot.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *