Connect with us

Zabawa

Kolor fioletu, żelazny pazur i Napoleon?

Published

on

Kolor fioletu, żelazny pazur i Napoleon?

Kolumna obwodu nagród: Czy może pojawić się kolejny typ „dziecka za milion dolarów”?

Nominowany do nagrody za późną premierę może przetrwać sezon Oscara jak kot. Przykuca nisko i cierpliwie czeka na odpowiedni moment do ataku.

Dzięki sprytnej kampanii niewidziane wcześniej filmy, takie jak „Kolor fioletu”, „Żelazny pazur” i „Napoleon”, mogą zadać idealny cios i dogonić uznanych liderów, takich jak Oppenheimer i Oppenheimer. Niespodzianki „Zabójcy kwiatowego księżyca”.

W rozszerzonej erze najlepszego filmu (po 2009 r.) daty premiery w drugim i trzecim kwartale były optymalnym terminem dla ewentualnych zwycięzców Akademii. Pamiętne przykłady obejmują „The Hurt Locker” z 2009 roku (maj) i ubiegłoroczny „Everything Everywhere All at Once” (kwiecień). Październik dobiega końca i kilku kandydatów pierwotnie pokazanych na jesiennym festiwalu okazało się krytycznymi klapami. Oznacza to, że aspirujący potencjalni kandydaci mają nadzieję wziąć udział w wyścigu, w którym ma już dwa tuziny godnych siebie kandydatów.

Czytać: różnorodność Obwód nagród, w którym znajdziesz najnowsze prognozy Oscarów we wszystkich kategoriach.

Prawda jest taka, że ​​nominacja do Oscara w ostatniej chwili jest obecnie rzadkością, ale stratedzy często przytaczają jeden wyjątkowy precedens: na początku października 2004 roku Warner Bros. ogłosiło, że „Dziecko za milion dolarów” Clinta Eastwooda trafi do kin 17 grudnia. Nagrody Widzowie byli sceptyczni, ale dramat bokserski zasłynął z pokonania czołowych producentów „Aviatora” i „Bezdroża” w kategorii najlepszy obraz.

W tym roku szanse na wygranie takich faworytów jak „Oppenheimer” i „Barbie” są niewielkie, ale alchemiczne połączenie szumu, pochwał i uznania może wyrzucić niektórych spóźnialskich do stratosfery nagród.

Oryginalne filmy Apple

85-letniemu czterokrotnemu nominowanemu Ridleyowi Scottowi wciąż brakuje statuetki. Jego kolejnym podbojem będzie film „Napoleon” z Joaquinem Phoenixem w roli głównej, którego współdystrybucją zajmują się Apple i Sony Pictures. Współczesny epos opisuje początki i dojście do władzy cesarza francuskiego. Ci, którzy widzieli wczesne wersje, twierdzą, że istnieją „niesamowite sekwencje akcji”. Choć jest to niezaprzeczalna zaleta, ostatnie występy legendarnego reżysera nie zrobiły wielkiego wrażenia ani w kasie, ani na Rotten Tomatoes. Tak, była nominacja dla najlepszego filmu za „Marsjanina” (2015) i wyróżnienie dla aktora drugoplanowego dla nieżyjącego już Christophera Plummera za „Wszystkie pieniądze świata” (2017). Trudno jednak zignorować mieszane lub okropne reakcje na House of Gucci (2021), Alien: Covenant (2017) i Exodus: Gods and Kings (2014). Jednak mając po swojej stronie szacunek branży, Scott mógłby wyprzedzić konkurencję.

Kiedy pojawił się pierwszy ekscytujący zwiastun sportowego filmu biograficznego A24 „The Iron Claw”, wywołał pogłoski o zmarłym zawodniku. Na festiwalu nie było filmu wyreżyserowanego przez Seana Durkina, w którym wystąpił Zac Efron w roli głównej, co skłoniło ekspertów do spekulacji, że nie był zbyt dobry. Wręcz przeciwnie, według dwóch źródeł, które oglądały wczesne wersje, dramat jest „rozdzierający serce” i „zdecydowanie najlepszy film Seana Durkina”. Choć poprzednie filmy niezależnego reżysera, „Martha Marcy May Marlene” i „The Nest”, zostały wykluczone, jest bardzo prawdopodobne, że ta amerykańska historia rodzinna będzie dla niego punktem zwrotnym w walce o Oscara.

Warner Bros. „Kolor fioletu” to kolejny filmowy wypad w bańkę, wykorzystujący popularne materiały źródłowe, aby utrzymać zainteresowanie widzów. Na podstawie powieści Alice Walker i nagrodzonego Tony musicalu fantastyczna interpretacja Blitza Bazawule’a z pewnością przekona fanów wersji Stevena Spielberga z 1985 roku, która otrzymała 11 nominacji do Oscara, w wiarę.

Tworzenie na nowo najlepszych filmów, ulubionych filmów, może być igraniem z ogniem w krainie Oscarów. Spójrzcie na krytyczne zniszczenie nowych wersji „Rebeki” i „Wszystkich ludzi króla”. Z drugiej strony pozytywny odbiór opowieści braci Coen o „Prawdziwym męstwie” i ubiegłorocznej niemieckojęzycznej adaptacji „Na Zachodzie cicho” pokazały, że są oni otwarci na nowe interpretacje. Remake „West Side Story” Spielberga z 1961 roku otrzymał siedem nagród i zwycięstwo dla Ariany DeBose. Jego nazwisko jako producenta tej wersji „Purple” zapewni jej dużą wiarygodność wśród wyborców.

Czy któryś z tych imprezowiczów ma to, czego potrzeba, aby wyprzeć „Barbenheimera” lub innych odwiecznych faworytów wyścigu? Nadchodzące tygodnie pokażą, które z nich nie zostały obiecane, a które zrealizowane w nadmiarze.

Przeczytaj najnowsze aktualizacje prognoz poniżej.


najlepsze zdjęcie
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Maj grudzień” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Pochodzenie” (neon)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

dyrektor
Greta Gerwig – „Barbie” (Warner Bros.)
Jonathan Glazer – „Strefa interesów” (A24)
Cord Jefferson – „Amerykańska fikcja” (MGM)
Christopher Nolan – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Martin Scorsese – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)

Najlepszy aktor
Bradley Cooper – „Maestro” (Netflix)
Leonardo DiCaprio – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Colman Domingo – „Rustin” (Netflix)
Cillian Murphy – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Jeffrey Wright – „Fikcja amerykańska” (MGM)

Najlepsza aktorka
Lily Gladstone – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Sandra Hülser – „Anatomia upadku” (Neon)
Natalie Portman – „Maj grudzień” (Netflix)
Margot Robbie – „Barbie” (Warner Bros.)
Emma Stone – „Biedne rzeczy” (Zdjęcia w świetle reflektorów)

obsada drugoplanowa
Robert DeNiro – „Zabójcy kwiatowego księżyca” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Robert Downey Jr. – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Ryan Gosling – „Barbie” (Warner Bros.)
Charles Melton – „Maj grudzień” (Netflix)
Mark Ruffalo – „Biedactwo” (zdjęcia w reflektorze)

aktorka wspierająca
Emily Blunt – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
America Ferrera – „Barbie” (Warner Bros.)
Julianne Moore – „Maj grudzień” (Netflix)
Rosamund Pike – „Saltburn” (Amazon MGM Studios)
Da’Vine Joy Randolph – „The Holdovers” (posty skupione)

Oryginalny scenariusz
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Maestro” (Netflix)
„Maj grudzień” (Netflix)
„Poprzednie wcielenia” (A24)

Dostosowany scenariusz
„Wszyscy z nas nieznajomi” (zdjęcia w reflektorze)
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

Animowana funkcja
„Chłopiec i czapla” (GKids)
„Żywiołak” (Pixar)
„Nimona” (Netflix)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)
„Trolle łączą siły” (animacja DreamWorks)

Projekt produktu
„Barbie” (Warner Bros.)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

kinematografia
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Napoleon” (oryginalne filmy Apple/Sony Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Saltburn” (Amazon MGM Studios)
„Strefa zainteresowań” (A24)

Projekt kostiumu
„Jesteś tam, Boże? To ja, Margaret” (Lionsgate)
„Barbie” (Warner Bros.)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

cięcie
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)

Makijaż i stylizacja fryzur
„Ferrari” (neon)
„Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (Marvel Studios)
„Żelazny pazur” (A24)
„Maestro” (Netflix)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

dźwięk
„Ferrari” (neon)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

Efekty wizualne
„Niebieski Żuk” (Warner Bros.)
„Stwórca” (20th Century Studios)
„Mała syrenka” (Walt Disney Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

Oryginalny wynik
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Pochodzenie” (neon)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

Oryginalna piosenka
„Po co zostałam stworzona?” z „Barbie” (Warner Bros.)
„The Fire Inside” z „Flamin’ Hot” (Hulu/Searchlight Pictures)
„Jestem” z „Origin” (Neon)
„Lepsze miejsce” z filmu „Trolle łączą siły” (animacja DreamWorks)
„This Wish” z filmu „Wish” (Walt Disney Pictures)

film dokumentalny
„20 dni w Mariupolu” (PBS)
„Amerykańska symfonia” (Netflix)
„Anzelm” (Janus/pokaz)
„Mały Richard: Jestem wszystkim” (Magnolia Pictures)
„Zastrzelili pianistę” (Sony Pictures Classics)

Funkcja międzynarodowa
„Perfect Days” z Japonii (neon)
„Smak rzeczy” z Francji (IFC Films)
„The Teachers’ Lounge” z Niemiec (Sony Pictures Classics)
„Chłopi” z Polski (Sony Pictures Classics)
„Strefa zainteresowań” z Wielkiej Brytanii (A24)

Animowany film krótkometrażowy
„Ashkaska” (dystrybucja wkrótce ogłoszona)
„Backflip” (Dokumenty operacyjne The New York Times)
„Pewnego razu w studiu” (Walt Disney Pictures)
„Piotruś i wilk” (HBO)
„Znacznie lepiej” (dystrybucja wkrótce ogłoszona)

Dokumentalny krótki
„ABC zakazu książek” (Filmy Dokumentalne MTV/Paramount+)
„Między ziemią a niebem” (krótkie spodenki POV)
„Obóz odwagi” (Netflix)
„Kluczowe głosowanie” (The New Yorker)
„Ostatni warsztat” (zdjęcia w świetle reflektorów)

Krótkometrażowy film akcji na żywo
„Po” (Netflix)
„The Old Young Crow” (dystrybucja wkrótce ogłoszona)
„Pasterz” (Walt Disney Pictures)
„Take Me Home” (dystrybucja zostanie ogłoszona)
„Troja” (The New Yorker)

Kategorie przewidywań Oscarów

NAJLEPSZE OBRAZEK | REŻYSER | NAJLEPSZY AKTOR | NAJLEPSZA AKTORKA | AKTORZY DRUGOPLANOWI | AKTORKA DRUGOPLANOWA | SCENARIUSZ ORYGINALNY | Scenariusz adaptowany | FUNKCJA ANIMOWANA | PROJEKT PRODUKCJI | KINEMATOGRAFIA | PROJEKTOWANIE KOSTIUMÓW | MONTAŻ FILMOWY | MAKIJAŻ I STYLIZACJA WŁOSÓW | DŹWIĘK | EFEKTY WIZUALNE | ORYGINALNA partytura | PIOSENKA ORYGINALNA | FILM DOKUMENTALNY | CECHY MIĘDZYNARODOWE | KRÓTKI KRÓTKI ANIMOWANY | KRÓTKI DOKUMENT | KRÓTKA AKCJA NA ŻYWO

READ  Nikt nie spodziewał się takich scen w „Love Island. The island of love”! Ale emocje!
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *