Connect with us

Nauka

Włochy rzucają wyzwanie liniom lotniczym w sprawie cen biletów – EURACTIV.com

Published

on

Włochy rzucają wyzwanie liniom lotniczym w sprawie cen biletów – EURACTIV.com

Uzyskaj podsumowanie transportu w swojej skrzynce odbiorczej, rejestrując się tutaj.


Wybuchł spór między włoskim rządem a tanią linią lotniczą Ryanair po tym, jak państwo zdecydowało się na ograniczenie cen lotów między kontynentem włoskim a wyspami. Saga stawia trudne pytania przed Brukselą, która musi skonfrontować przystępną cenowo łączność z prawami prywatnej przedsiębiorczości.

Rząd premier Giorgii Meloni wprowadził limit lotów, który sprawi, że cena przejazdu na i z Sycylii lub Sardynii nie przekroczy 200% średniorocznej ceny. Roma argumentuje, że letnia podwyżka cen osłabia łączność we Włoszech i stanowi niedopuszczalną formę manipulacji cenami.

Ryanair, linia lotnicza najbardziej dotknięta tym środkiem, wyraziła przewidywalne oburzenie, argumentując, że jest on sprzeczny z prawem europejskim. Firma zasadniczo zagroziła także zawieszeniem lotów w tańsze miesiące zimowe, aby zapewnić utrzymanie wysokiej średniej ceny.

Eddie Wilson, dyrektor generalny linii lotniczych, porównał przeprowadzkę do Związku Radzieckiego, nazywając ją „śmieszną” i „nielegalną” w wyrażeniu wywiad z włoską gazetą Republika.

Włoski rząd odrzucił krzyki oburzenia Ryanaira, zapewniając dziennikarzy, że posunięcie to jest w pełni zgodne z przepisami UE.

Dokładne podstawy algorytmicznego ustalania cen biletów lotniczych, które są przedmiotem konkretnych przepisów, pozostają tajemnicą.

Na ostateczną wartość wpływa wiele czynników, choć stara zasada podręczników ekonomii pozostaje aktualna: rosnący popyt powoduje, że bilety stają się droższe.

Turyści krajowi, którzy chcą odpocząć na plażach jednej z dwóch głównych wysp, jednocześnie ciesząc się Ichnusa Lub Mesyna w ostatnich miesiącach ceny gwałtownie wzrosły, gdy Europa wychodziła z kryzysu turystycznego wywołanego przez Covid-19.

Ostatecznie to Komisja Europejska podejmie decyzję, czy dany środek jest zgodny z prawem UE. Do tej pory urzędnicy UE ograniczali się do zwracania się do Rzymu o dodatkowe informacje.

Sprawa jest trudna do wyważenia, ponieważ urzędnicy UE będą musieli rozważyć swobodę prywatnego przedsiębiorstwa w zakresie ustalania cen zgodnie z siłami rynkowymi, uprawnienia państw członkowskich do regulowania własnego terytorium oraz obawy dotyczące utrzymania swobody przepływu w kraju. Jedność.

Istotny jest również aspekt środowiskowy, a wysiłki mające na celu zmniejszenie kosztów latania podczas kryzysu klimatycznego prawdopodobnie wywołają zdziwienie.

READ  Reżim Łukaszenki przedłuża karę śmierci na opozycję

Wręcz przeciwnie, aktywiści ekologiczni chcą zatwierdzenia środków podwyższających ceny lotów, próbując w ten sposób zmniejszyć popyt. Należą do nich zmniejszenie uprawnień do emisji dwutlenku węgla dla lotnictwa, opodatkowanie nafty i zwiększenie ilości ekologicznego paliwa lotniczego, które należy stosować, a także wprowadzenie opłaty za częste podróżowanie.

Jednak z punktu widzenia Rzymu poza popularnym chwytem wyborczym polegającym na wynajęciu zagranicznej linii lotniczej istnieje szersza i bardziej filozoficzna kwestia, której należy bronić.

Należy walczyć ze wszystkim, co podważa spójność Włoch – kraju, który prawdopodobnie nadal znajduje się w procesie duchowego łączenia się w zjednoczone państwo.

Taki argument prawdopodobnie dobrze sprawdzi się w Brukseli, której celem jest również poprawa połączeń na całym kontynencie, po części w celu wsparcia promowania ducha europejskiego.

Zatem proste wyjaśnienie prawne staje się bardziej złożone i obejmuje kwestie biznesowe, autonomię państwa, swobodę przemieszczania się i emisję gazów cieplarnianych.

Przykładem może być ułatwienie Włochom dostępu do wysp narodowych, ale fakt, że Bruksela błogosławi lub blokuje tę decyzję, będzie szerszym sygnałem.

-Sean Goulding Carroll


Posłowie do Parlamentu Europejskiego deklarują solidarność ze strajkiem kierowców ciężarówek w Gräfenhausen

Po raz drugi w tym roku kierowcy ciężarówek strajkują na niemieckim dworcu autobusowym w Gräfenhausen (niedaleko Frankfurtu), aby zaprotestować przeciwko wstrzymaniu ich wynagrodzeń przez polskiego pracodawcę.

Pracownicy, z których większość pochodzi z krajów spoza UE, takich jak Uzbekistan i Gruzja, otrzymali wsparcie od unijnej prawodawczyni Gaby Bischoff (S&D), która odwiedziła strajk w poniedziałek (28 sierpnia).

„Jako Parlament Europejski zmieniliśmy prawo dotyczące transportu drogowego, aby zapobiec takiemu wyzyskowi i zapewnić kierowcom godziwe wynagrodzenie, gdy pracują w Europie – niezależnie od tego, gdzie pracują” – Bischoff powiedział dziennikarzom na miejscu. dpa raporty.

W 2020 r. prawodawcy UE zatwierdzili nowe zasady dotyczące „delegowania” pracowników w transporcie drogowym, ustanawiające zasady obowiązujące kierowców przejeżdżających przez jeden lub kilka krajów innych niż ten, w którym pracują.

Jednak najlepsze przepisy nie przyniosłyby żadnego efektu, gdyby nie były przestrzegane i monitorowane, powiedział Bischoff. „Europejski rynek pracy nie będzie działać, jeśli nie zadbamy o to, aby w Europie nie mogło dojść do takiego wyzysku i kradzieży wynagrodzeń” – dodał.

W poprzednich oświadczeniach złożonych gazecie tazBischoff wezwał także Komisję Europejską do uważnego przyjrzenia się sposobowi, w jaki Polska wdraża przepisy UE. „A jeśli zajdzie taka potrzeba, wszcząć przeciwko Polsce postępowanie w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego” – dodał.

Podobne apele wystosował unijny poseł Dennis Radtke z centroprawicowej grupy EPP, który oskarżył polskiego pracodawcę o „karalne” zachowanie.

„Władze muszą odpowiednio zareagować” – powiedział Radtke. taz.

– Jonathan Packroff


Anarchia w UK

Wczoraj (28 sierpnia) serwis społecznościowy X, znany wcześniej jako Twitter, został zalany historiami o niepokoju po usterce technicznej, która wstrzymała loty przez Wielką Brytanię.

Tymczasowa awaria brytyjskich systemów komputerowych kontroli ruchu lotniczego spowodowała ograniczenie lotów do przestrzeni powietrznej Wielkiej Brytanii, co spowodowało znaczne opóźnienia i serię odwołań lotów w Wielkiej Brytanii i całej Europie.

Zgłoszono, że automatyczne przetwarzanie planów lotu nie działa prawidłowo, co oznacza, że ​​kontrolerzy ruchu lotniczego byli zmuszeni robić to ręcznie.

Często zdarzały się opóźnienia lotów wynoszące od 8 do 12 godzin. Lotniska zaczęły się zapełniać tysiącami pasażerów, którzy ze względu na problemy techniczne nie mogli wylecieć w planowanym terminie.

Pasażerowie napisali w X, że nocują na lotniskach, ponieważ w ostatniej chwili nie mogli znaleźć zakwaterowania.

W mediach społecznościowych krążyły historie o opuszczonych wizytach u lekarza, grach sportowych i planach wakacyjnych.

Osoby, które znajdowały się na pasie startowym, gdy doszło do awarii, skarżyły się, że były przetrzymywane na pasie startowym godzinami, ponieważ władze starały się zapewnić bezpieczny start lotów.

Problem został już rozwiązany, jednak władze lotniska ostrzegają, że powrót sytuacji do normy zajmie trochę czasu. Osobom latającym dzisiaj zaleca się przybycie na lotnisko dopiero po potwierdzeniu, że samolot odlatuje.

READ  Raport badania rynku C4ISR według rozwiązania, platformy, użytkownika końcowego, regionu — globalna prognoza do 2027 r

Brytyjski minister transportu Mark Harper ogłosił, że zostanie przeprowadzony niezależny przegląd, aby upewnić się, że problem się nie powtórzy.

-Sean Goulding Carroll


Polityka transportowa UE będzie kontynuowana po wprowadzeniu zielonej trajektorii „Fit for 55”.

Od lipca 2021 r. w polityce transportowej UE dominuje pakiet „Fit for 55”, czyli plan działania Komisji Europejskiej mający zapewnić ograniczenie emisji przez blok o 55% do 2030 r., ale co czeka ją na resztę 2023 r.?

Tani bilet komunikacji miejskiej w Niemczech to nieskuteczne narzędzie klimatyczne: raport

Nowa niemiecka oferta miesięczna w wysokości 49 euro na cały regionalny transport publiczny będzie miała niewielki wpływ na emisję dwutlenku węgla w sektorze transportu, zatem według rady ekspertów doradzającej rządowi kraj w dalszym ciągu nie osiągnie swoich celów klimatycznych w transporcie i poza nim.

Programy certyfikacji biopaliw krytykowane za to, że nie powstrzymują oszustw

Środki zapewniające integralność biopaliw importowanych na jednolity rynek UE nie są adekwatne do zamierzonego celu, twierdzi unijny producent, utrzymując, że wspierane przez UE systemy certyfikacji nie zapobiegają oszustwom.

Naprawiono problem z ruchem lotniczym w Wielkiej Brytanii, ale zakłócenia w lotach będą nadal występować

W poniedziałek (28 sierpnia) brytyjska krajowa służba ruchu lotniczego (nats) borykała się z problemami technicznymi, które spowodowały powszechne zakłócenia w lotach w brytyjskiej przestrzeni powietrznej, które według niej będą trwały jeszcze przez jakiś czas, nawet jeśli problem zostanie rozwiązany.

Indyjski statek kosmiczny ląduje na Księżycu w „okrzyku zwycięstwa na rzecz nowych Indii”

Indyjski statek kosmiczny jako pierwszy wylądował na niezbadanym biegunie południowym Księżyca 23 sierpnia w ramach misji kluczowej dla eksploracji Księżyca i pozycji Indii jako potęgi kosmicznej, zaledwie kilka dni po katastrofie podobnej rosyjskiej sondy.

[Edited by Alice Taylor]

Przeczytaj więcej z EURACTIV

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *