technologia
Wymagania parytetu Microsoftu dla Xbox Series S przynoszą teraz Sony darmowe wygrane
U progu obecnej generacji konsol Microsoft podjął zaskakującą decyzję. Zamiast dzielić konsole na płyty i tylko cyfrowo, jak zrobiło to Sony, zostały one faktycznie podzielone według poziomów mocy. Xbox Series S był tańszy, ale nie miał wydajności droższej serii
Chociaż między konsolami występowałyby pewne różnice w możliwościach technicznych, parytet funkcji między nimi pozostałby taki sam. Pozostałby taki sam, ponieważ zrobiłby to Microsoft popyt Pozostaje taki sam, zarówno z własnych studiów, jak i od osób trzecich.
Jednak z czasem spełnienie tego pragnienia stało się coraz trudniejsze. Niektórzy programiści od jakiegoś czasu narzekali na wymagania Serii S, ale teraz mamy doskonały przykład tego wymogu parytetu, który aktywnie szkodzi ekosystemowi Xbox i jego własnym graczom. Larian ma opóźniona publikacja z Baldur’s Gate 3, która jest obecnie na dobrej drodze do zdobycia tytułu Gry Roku 2023, dopóki nie wymyślili, jak sprawić, by podzielony ekran działał w Serii S.
Michael Douse, dyrektor wydawniczy, bardzo jasno przedstawił problem:
„W przeszłości wielokrotnie mówiliśmy, że problem polega na tym, że podzielony ekran działa w serii S, co zajmuje więcej czasu, ale jest w toku” — Douse powiedział na Twitterze. „To duża przeszkoda techniczna, ale bez tej funkcji nie możemy wypuścić gry do ekosystemu”.
„Nie możemy usunąć funkcji podzielonego ekranu, ponieważ jesteśmy zmuszeni uruchamiać ją z parzystością funkcji, więc wciąż próbujemy ją uruchomić. Mamy całą grupę inżynierów, którzy bardzo ciężko pracują, aby stworzyć to, czego nie osiągnęła żadna inna gra RPG tej wielkości: bezproblemową kooperację typu drop-in, drop-out w serii S. Mamy nadzieję, że uda nam się to zrobić do końca roku, aby mieć aktualizację”.
Wymóg Microsoftu dotyczący parzystości funkcji między seriami Larian nie może po prostu zrezygnować z funkcji, ponieważ Microsoft na to nie pozwoli. Uwaga, funkcja, której większość graczy prawdopodobnie nigdy nie użyje.
Możesz powiedzieć: „Dobra, Microsoft musi tylko znieść wymóg parzystości funkcji między X i S”. A jednak widać, jak Microsoft się złapał. W przypadku Baldur’s Gate 3 oznacza to podzielony ekran i posiadaczy Xboksów, którzy też to robią nie Jeśli śledzisz wiadomości z gier wideo w każdej sekundzie dnia, możesz kupić wersję Series S i pomyśleć, że możesz współpracować ze swoim przyjacielem, który jest właścicielem serii X, ale nie możesz.
Można to ekstrapolować na dowolną liczbę gier. Różne niedociągnięcia w rozwoju Serii S mogą prowadzić do porzucenia wielu funkcji, które trzeba będzie wyjaśnić graczom Serii S drobnym drukiem, lub po prostu kupią gry i będą się martwić, że tych funkcji tam nie ma, nic nie wiedząc o tym.
To dlatego, że Microsoft tak naprawdę od samego początku nie przemyślał koncepcji Serii S. Właściwie wymóg parzystości funkcji robi wydają się konieczne, ale im dalej w tę generację, tym bardziej nowoczesne gry przesuwają techniczne ograniczenia i tym bardziej seria S stara się nadążyć, a programiści starają się sprostać wymaganiom Microsoftu. Jak widać na tym przykładzie, Microsoft praktycznie dał PlayStation konsolę ekskluzywną dla jednej z największych gier roku, bez konieczności zawierania umowy przez Sony. To katastrofa.
Nie jest jasne, czy istnieje wyjście. Powstrzymanie żądania parytetu funkcjonalnego byłoby bałaganem. Zatrzymanie sprzedaży Serii S nie rozwiązałoby problemu, ponieważ są już miliony, z których po prostu nie można zrezygnować. Cofnięcie się w czasie, aby przede wszystkim nie wypuszczać serii S, aby uniknąć tego wszystkiego, nie jest możliwe. Więc utknęli, chyba że wymyślili coś innego.
Chodź za mną na Twitterze, przedmioty, youtube, I Instagram.
Zdobądź moje powieści science-fiction Seria Herokiller I Trylogia Ziemian.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”