Nissan LEAF to jest najpopularniejszy odważyć się elektryczny w Polsce. Do końca sierpnia na Wiśle zarejestrowano prawie 1600 samochodów. Najbliższe to: BMW i3 – 1452 samochody, Tesla Model S – 461 samochodów oraz Renault Zoe i Kangoo (408 i 329 samochodów).
Nissan LEAF e +, czyli tańszy z największym akumulatorem
A teraz – chwilę po debiucie na rynku Volkswagena ID.3 – Japończyka Firmy obniżył cenę modelu LEAF e + z jego najlepszym akumulatorem 62 kWh. Zasięg elektryczny Nissana wynoszący 385 km (WLTP) teoretycznie powinien wystarczyć do pokonania np. Drogi z Warszawy do Gdyni (382 km autostradą), Wrocławia (353 km) czy Suwałk (ok. 300 km). Samochód ma silnik o mocy 217 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km / hw 6,9 sekundy. Wystarczająco proste, aby łatwo zmienić pasy w mieście i wyprzedzać na drodze.
Nissan LEAF e + / Nissan / pep Duran
Nissan LEAF e + / Nissan / Nissan
ARKUSZ e + występuje w dwóch wariantach wyposażenia: N-Connect oraz Tekna.
Pierwszy z nich – N-Connecta – W standardzie oferuje między innymi reflektory full-LED ze światłami zakrętowymi i adaptacyjnymi, system kamer 360 °, automatyczną klimatyzację z możliwością wcześniejszego (również zdalnie sterowanego) ustawiania temperatury, 17-calowe felgi aluminiowe. Na pokładzie znajdują się również podgrzewane przednie i tylne siedzenia, a także kierownica, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz nawigacja (kompatybilna z aplikacjami Apple Car Play i Android Auto). Taki Nissan LEAF + kosztuje teraz 164 tys. Zł, tj o 31,6 tys. zł tańsze niż Ceny ostatni rok.
Dla porównania Volkswagen sprzedaż ID wersji serii 3 startuje w Polsce ze średnią wielkością akumulatora 58 kWh i zasięgiem 426 km (WLTP). Dostępny jest również akumulator 77 kWh (zasięg 549 km). Wszystkie modele oferowane są z silnikiem 204 KM, a ich cena zaczyna się od nieco ponad 155 000. Zł. Start-upowa wersja gamy Pro Performance oferuje między innymi: system wykrywania zmęczenia kierowcy, systemy wspomagania przedniego, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz czujniki parkowania i światła LED z przodu iz tyłu. Dodatkowo klimatyzacja Climatronic z opcjami chłodzenia do postoju i programowaniem chłodzenia na określoną godzinę. Tańsza wersja Pure (za niecałe 130 000 zł) o zasięgu 330 km zostanie dodana później.
Nissan LEAF / Nissan
Nissan Leaf / Nissan / www.mikelprieto.com
LEAF e + w bogatszej wersji Tekna oferuje również system audio Bose z 6 głośnikami i subwooferem. również kierowca Posiada e-pedał, który pozwala na przyspieszanie, hamowanie i hamowanie za pomocą samego pedału gazu – to rozwiązanie świetnie sprawdza się w mieście. Dodatkowo system ProPilot, który łączy w sobie działanie inteligentnego tempomatu, systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu i elektrycznego hamulca postojowego, umożliwia półautonomiczną jazdę w korkach i na drodze. Na pokładzie jest również nawigacja NissanConnect EV i system kamer 360 stopni. Nowa cena Elektryczny wariant Nissana Tekna to 167,5 tys. Zł – 33 800 zł mniej niż dotychczas. A jeśli ktoś chce, może skorzystać z ProPILOT Park-System, tj. H. Zamów automatycznego asystenta parkowania i dwukolorową karoserię (dostępne również w wersji N-Connecta).
Nissan LEAF e + / Nissan
Podstawowy Nissan LEAF to wersja Visia z akumulatorem 40 kWh (zasięg do 270 km; silnik 150 KM) – nowa cena zaczyna się teraz od 122 900 zł. W ofercie również ostatnie sztuki z rocznika 2019 i kosztują od 117.550,00 zł
Nissan LEAF / Nissan
Nissan LEAF e + / Nissan / Nissan
Nissan LEAF / Nissan