technologia
Lovebunny i DinoGraveyard Cosplay Seksowny film o Mario na TikTok
ten kwiecień, Film Super Mario Bros Bullet Bill pobił rekordy kasowe i zadebiutował w największy weekend otwarcia filmu animowanego w historii. Nikt nie był zbyt zaskoczony, że studio stojące za Minionkami z powodzeniem wprowadziło do tego baru jedną z największych franczyz gier wideo obejmujących dziesięciolecia, ale biorąc pod uwagę przeszłość, było to osiągnięcie: po raz pierwszy Nintendo zdało sobie sprawę z potencjału własności intelektualnej z powodzeniem eksploatował telewizję lub film od 1993 roku Super Mario Bros. Bob-ombed w kasie.
20-letnia susza Mario opowiadania historii poza grami otworzyła drzwi niezwykłym twórcom do robienia własnych rzeczy. Ken i Kade, lepiej znani jako Cmentarz dinozaurów I zajączek na TikTok, przeszedł przez te drzwi. W ostatnich latach zaręczona para, która prowadzi kanały jako DinoBunny, wyrzeźbiła własną niszę w fandomie Super Mario, który rozpoczął się jako cosplay napędzany modą, a od tego czasu przekształcił się w teatralną wersję kanonu Mario.
„Powiedziałbym, że tak Bridgertona we wszechświecie Mario” — mówi Kade. „Tworzymy te postacie, aby niekoniecznie były dobrymi lub złymi facetami, byli po prostu ludźmi, którzy popełniają błędy”.
Podczas wideorozmowy Kade i Ken siedzą w biurze udekorowanym plakatami anime i bibelotami w pastelowych odcieniach różu i elektryzującego błękitu. Fotel Kena, prosto z palety kolorów Princess Peach, ma parę różowych króliczych uszu na zagłówku. Żyją i oddychają Królestwem Grzybów – ale to niekoniecznie był sen.
„Nie zaczęliśmy myśleć Och, zostanę profesjonalnym YouTuberem lub TikTokerem– dodaje Ken. „Pomyśleliśmy tylko, że może to być coś zabawnego na boku”.
Początkowo Ken i Kade uruchomili swoje indywidualne platformy na TikTok, gdzie jako zagorzali fani sztuki chcieli po prostu poeksperymentować z cosplayem. Tymczasem Ken i Kade mają aż 3,7 miliona obserwujących na swoich kontach TikTok i ich wspólnym kanale YouTube, w chwili pisania tego tekstu. Podobnie jak inni w tym hobby, duet przywdziewa wymyślne kostiumy, aby ucieleśnić postacie z ich ulubionych seriali, w tym między innymi wspomnianą wcześniej różową damę w opałach i antropomorficznego, ziejącego ogniem żółwia Bowsera.
Ale, jak opisuje Ken, postacie z Mario wydają się być pustą kartą, a dwójce udało się przekształcić załogę w coś bardziej prowokującego niż kiedykolwiek zrobiłby Nintendo. Osoby odwiedzające profile Kena i Kade’a po raz pierwszy są początkowo zaintrygowane efektami przyciągającymi uwagę Pułapki na pragnienie Waluigi, łańcuch chomp pokryty skórąi bardzo poszukiwany biseksualny King Boo. Ten pierwszy początkowo zwiększył liczbę obserwujących Kena po uzyskaniu ponad 3 milionów kliknięć na TikTok. Jak na ironię, ta seksowna wersja fioletowego nemezis Luigiego została zainspirowana Memy Waluigiego.
„Jest wielu ludzi, którzy żartują, Och, Waluigi jest taki słodki– wyjaśnia Ken. „Ale myślałem, A jeśli faktycznie był? To naprawdę wywołało potężną eksplozję”.
Pomimo głupoty towarzyszącej seksualizacji chudego złoczyńcy, zamiłowanie pary do przypisywania humanistycznych cech – w tym przypadku seksualności – tym skądinąd sterylnym postaciom w uniwersum Super Mario, skłania ich do wyobrażenia sobie, jak zachowują się w prawdziwym życiu i jak wyglądaliby . Pomijając zmysłowe memy, sednem sztuki Kena i Kade’a jest przenoszenie tych postaci z ich gier do prawdziwego świata w zabawny i skłaniający do myślenia sposób.
Oprócz olśniewających kostiumów, często pomijana druga połowa „Cosplay” portmanteau jest w dużej mierze odpowiedzialna za powrót fanów na kanały Kena i Kade’a po tym, jak zostali wciągnięci przez seksowne przeróbki. Na swoich dwóch profilach, a także na wspólnym koncie YouTube, para stworzyła studia postaci i historie oparte na kostiumach Super Mario. Zwany „#MarioLore’, historie wykraczają poza zwykłe „Chodźmy!” i dialog „Wahoo!”, które wykrzykują niektóre postacie Nintendo.
Jedna z historii #MarioLore, której towarzyszy dźwięk z „Czekaj na to” autorstwa Hamiltona, zauważa, że Rosalina koresponduje z King Boo po wielkiej zarazie. Inna fabuła dotyczy relacji Toada i Toadette oraz ich zamiłowania do plotek. Wszystkie te sceny są odtwarzane w pełnych regaliach i często towarzyszą im modne dźwięki TikTok, które pasują do tonu filmów krótkometrażowych. Film Super Mario Bros nigdy bym.
Skok w kierunku złożonych tematów został zainspirowany w tamtym czasie licznymi filmami Disneya o złoczyńcach, takimi jak zbrodniczy, potomstwoI Cruella, gdzie nienawistnym postaciom nadano trójwymiarowe osobowości, które pomagają nam zrozumieć, dlaczego stają się takie, jakie są. Ken mówi, że chcą traktować wszechświat Mario jako „bardzo ludzki i bardzo szary moralnie”. Żyją dla dramatu i nie dbają o tzw. kanon.
Jednak, podobnie jak wszyscy inni użytkownicy TikTok, polegają oni również na różnych algorytmach aplikacji, aby zatrzymać obserwujących i zdobyć nowych. Nieustannie robią notatki po opublikowaniu każdego filmu i biorą pod uwagę dane, które pomagają filmom dotrzeć „na bardzo dużą skalę” – mówi Ken. Jedną z zmiennych, którą para wciąż bierze pod uwagę, jest popularność dźwięków TikTok i ich wpływ na algorytm, aby rozszerzyć ich ogólny wygląd. Według Kade, jedną ze specjalnych umiejętności Kena jest łączenie motywów z jej pomysłów z modnym dźwiękiem, który pomaga filmom zyskać na atrakcyjności bez poświęcania wcześniej zaplanowanych historii postaci.
„[Ken] jest naprawdę świetna w oglądaniu popularnych nagrań audio na TikTok, a następnie zastanawianiu się, jak mogłaby to wykorzystać, a następnie zastosować to w swojej historii” – dodaje Kade.
Chociaż para intensywnie zastanawia się, jak zwiększyć oglądalność swojej pracy, społeczność, którą zbudowali, sprawia, że ich związek z konkretnymi postaciami i historiami jest bardzo jasny. Nierzadko widzowie zastanawiają się, dlaczego postacie w ich umysłach zachowują się inaczej, niż sobie wyobrażali. W kwietniu fani byli szczególnie niechętni rozwojowi historii relacji Peach i Bowsera. „Tak mi przykro z powodu Bowsera, Peach to kolejna osoba, której nie może już ufać” – skomentował jeden z obserwujących. „Fakt, że Peach prawie nie przeprasza… Szok w jej oczach, kiedy ją odrzuca, mówi wszystko” – dodał inny użytkownik.
Reakcja wystarczyła, by Ken poczuł się pod wpływem opublikuj wideo Powtórzył, że „serial nie jest zdrową historią miłosną. […] To smutny cykl wykroczeń i traum bez czarno-białych definicji dobra i zła”.
„Czasami myślę, Och, będą tego nienawidzić– śmieje się Ken. „Mieliśmy kilka filmów, w których ludzie byli bardzo zdezorientowani co do postaci księżniczki Peach i ma to wiele wspólnego z mizoginią i mediami”.
„[Fans are] Mogą mieć fanowskie teorie i myśleć po swojemu, ale chcemy pokierować ich we właściwym kierunku, jeśli chodzi o personifikację tych postaci” – mówi Ken. „Naprawdę chcemy się upewnić, że ludzie nie są nadmiernie niezrozumiani”.
Podczas gdy Ken i Kade są czasami niezadowoleni, gdy ich zwolennicy szukają rozwiązania, bardziej zależy im na dochowaniu wierności ich wizji.
„Fajnie jest mieć dużą liczbę osób oglądających popularne filmy, które zwiększają liczbę obserwujących” – mówi Kade. „Ale robimy jedno i drugie. Zawsze mam nadzieję, że ci widzowie staną się widzami, którym zależy na historii i postaciach”.
Trudno sobie wyobrazić świat 20 czy 30 lat temu, w którym tego typu treści mogłyby mieć tak lojalnych fanów, biorąc pod uwagę brak platform internetowych, a hobby jest czasami piętnowane społecznie. Kade przypisuje część wyprawy cosplayu do popkulturowego ducha czasu „wzrostowi nerdów”, podobnie jak pojawienie się uniwersów Marvela i DC. Alternatywnie, Ken podejrzewa, że ten wzrost popularności cosplayu może być mieczem obosiecznym.
„Są plusy i minusy, ponieważ z jednej strony masz możliwość, szczególnie za pomocą mediów społecznościowych i krótkich filmów, odkrywania swojej sztuki w taki sposób, aby dotrzeć do masowej publiczności” – wyjaśnia Ken, odnosząc się do popularności superbohaterów. „Problem polega na tym, że wszyscy ludzie, którzy są bardzo popularni, są świetni. Są konwencjonalnie atrakcyjne, mają bardzo prosty rozmiar i często nie są neurodywergentne. Jeśli są ludzie, którzy nie należą do tych kategorii, może to utrudnić im bezpieczne życie w tych przestrzeniach”.
Mimo to Ken i Kade nie przejmują się tym, że zostaną uznani za fajnych lub przerażających. Chcą po prostu upewnić się, że społeczność cosplayerów pozostanie bezpiecznym miejscem, w którym fani będą mogli dzielić się swoją miłością do postaci poprzez fandom i kreatywne ścieżki.
„To taka intrygująca rzecz – ten pomysł z dreszczem. „To słowo jest często rzucane” — mówi Kade. „Musisz umieć odłożyć ideę bycia fajnym na półkę. Jeśli kiedykolwiek chcesz stworzyć coś wyjątkowego lub zrobić coś, co Cię pasjonuje, zbytnia niepewność co do tego, czy wyglądasz fajnie, jest niezwykle destrukcyjna dla kreatywności”.
„To dla nas bardzo ważne, że zastraszanie jest nikczemne. […] Chcemy po prostu wykorzystać naszą formę sztuki i naszą platformę, aby robić to, co uważamy za satysfakcjonujące dla nas” – podsumowuje Ken. „Chcemy stworzyć i kontynuować bardzo ekscytującą historię. Potem chcemy zrobić kolejną historię”.
Teraz, gdy próżnia scenariuszowej zawartości Super Mario zostanie prawdopodobnie wypełniona przez rozwijające się Super Mario Cinematic Universe, może się wydawać, że nisza, którą wyrzeźbił DinoBunny Cosplay, jest zagrożona, ale Ken i Kade czują, że to film się tam znalazł idealny moment.
„To było bardzo inspirujące” — mówi Ken. „Ludzie zaczęli też szukać trochę więcej treści związanych z Mario”.
Dopóki Nintendo nie wyśle Mario i Luigiego, by zbadali bardziej dojrzałe motywy zielonej rurki osnowy, istnieje DinoBunny Cosplay. A seksowny Waluigi to dopiero początek.