Wargraphs to paryska firma, która do zeszłego tygodnia zatrudniała jednego pracownika, 35-letniego Jeana-Nicolasa Mastina, i wytwarzała dwa główne produkty: Liga Grafów I porofefsor.
Kiedy nie gram i nie oglądam Liga Legend mecze (lub Taktyka walki drużynowej Lub Legendy Runeterry), nigdy nie słyszałeś o tych aplikacjach. Kiedy to zrobisz, obszerne statystyki League of Graphs i narzędzie do ich przeglądania w grze, Porofessor, mogą być nieocenionymi narzędziami do zrozumienia wskaźników wygranych każdego rywalizującego gracza, wyboru postaci i innych szczegółowych statystyk. Złoto, zabójstwa i stwory na minutę, udział w zabójstwach, rozstawione totemy i inne statystyki są również aktualizowane w czasie rzeczywistym popularność każdej postaci graczaumożliwiając natychmiastową metadyskusję.
Narzędzia, które są rozwijane co najmniej od 2013 roku, są obszerne, kolorowe i można je załadować do gry za pomocą innego narzędzia, Overwolf, które samo w sobie jest odbiornikiem Dofinansowanie w wysokości 52,5 mln dolarów dwa lata temu i wycenił firmę na ponad 500 milionów dolarów. I opierają się na API Riot Games.
Być może zastanawiasz się, ile osób tak bardzo wciąga się w jedną grę. MOBA Network, szwedzka firma zajmująca się przejęciem gier typu multiplayer online battle arena (MOBA), udzieliła odpowiedzi w zeszłym tygodniu: 50 milionów euro (około 55 milionów dolarów).
Zgodnie z komunikatem prasowym dotyczącym przejęcia firmy MOBA (as odkryte przez TechCruncha) Firma Wargraphs wygenerowała 12,3 mln EUR (13,4 mln USD) przychodów za rok zakończony w listopadzie 2022 r. ze sprzedaży reklam na swoich stronach internetowych i w aplikacji w grach. Wargraphs ma 800 000 użytkowników dziennie, aplikację Porofessor pobrano prawie 10 milionów razy, a strona ma 4,5 miliarda odsłon.
„Razem z założycielem… mamy już plany dalszego rozwoju aktywów i ekspansji na nowe gry i rynki” – napisał Björn Mannerqvist, dyrektor generalny MOBA Network.
Nie jest teraz łatwo zbierać pieniądze na cyfrowy startup, ale serwisy gamingowe – zwłaszcza te, które mają ugruntowane przychody w dobrze rozwiniętych grach, jak np. liga– może być wyjątkiem. W niektórych obszarach e-sportu można zobaczyć upadające ligi z przesadnymi ambicjami. Jednak sprawdzone popularne gry i usługi z nimi związane wydają się wcale nie ucierpieć.
ligaGreg Street, dyrektor ds. projektowania, spotkał się z firmą Ars w 2018 roku, aby porozmawiać o rozwoju gry, jej atrakcyjności dla zwykłych graczy i graczy e-sportowych oraz nie tylko.
Obraz wejściowy autorstwa Getty Images