Sport
List Kinga rozbrzmiewa dzisiaj, mówią organizatorzy Wiadomości, sport, praca
YOUNGSTOWN – Wielebny Kenneth Gifford bezpośrednio łączy znaczenie słynnego listu napisanego sześćdziesiąt lat temu z jego aktualnym znaczeniem.
„Musimy ze sobą rozmawiać i więcej współpracować. Nie potrzebujemy winy, ale potrzebujemy rozwiązań”, aby osiągnąć większą równość, powiedział Gifford, pastor Zjednoczonego Kościoła Metodystów w Polsce.
Wieloletni pastor wyraził takie uczucia po tym, jak był jednym z 27 działaczy społecznych, przywódców religijnych, sędziów, studentów, wybranych urzędników i innych osób, które wspierały określone części Dr. Kultowy „List z więzienia w Birmingham” Martina Luthera Kinga Jr. odczytano w poniedziałek w rotundzie sądu hrabstwa Mahoning.
Mahoning Valley Sojourn to the Past sponsorowało czytanie z okazji 60. rocznicy napisania dokumentu przez Kinga 16 kwietnia 1963 r.
W szczególności Gifford przeczytał część, w której King wyjaśnia swoją miłość do kościoła, ale także oskarża go o zbytnie dostosowywanie się do status quo segregacji i zaniedbania poprzez zdecydowane przeciwstawienie się tej praktyce.
NIERÓWNOŚCI ISTNIEJĄ
Gifford, który również przeczytał list na seminarium, zauważył, że King popiera prawa kobiet. List jest szczególnie aktualny dzisiaj, ponieważ nadal istnieją nierówności w zakresie równouprawnienia kobiet, mniejszości i osób o różnych orientacjach seksualnych – wyjaśnił.
King i inni działacze na rzecz praw obywatelskich zostali aresztowani 12 kwietnia 1963 r., W Wielki Piątek, po tym, jak sędzia okręgowy WA Jenkins Jr. wydał kilka dni wcześniej nakaz przeciwko bojkotom i innym elementom kampanii w Birmingham, panujący król i inni ogłosili, że nie będą posłuszni .
Podczas swoich ośmiu dni odosobnienia King napisał list w odpowiedzi do ośmiu białych ministrów z Alabamy, którzy opublikowali swoje „Wezwanie do jedności” w Birmingham News. Umiarkowani potępili metody i wyczucie czasu Kinga, niektórzy twierdzili, że mogą one doprowadzić do dalszej przemocy.
King spędził większość swojego pobytu w więzieniu, pisząc dokument na małych skrawkach gazet, które jego adwokat codziennie przemycał z celi. Każdego dnia King kontynuował pisanie tam, gdzie skończył dzień wcześniej.
Janice W. Kelsey z Birmingham, która jako 16-latka spędziła cztery dni w więzieniu po wzięciu udziału w Krucjacie Dziecięcej, dodała autentyczności do poniedziałkowego czytania. Ta część jej lektury wyrażała po części optymizm Kinga, że Birmingham i naród osiągną cel wolności, nawet jeśli motywy tych, którzy walczą o nią bez użycia przemocy, są źle rozumiane.
Kelsey przemawiała również w poniedziałek w YWCA w Chaney High i Youngstown, gdzie podzieliła się wspomnieniami ze swojego szkolenia w zakresie niestosowania przemocy od Revs. James Bevel i Andrew Young z kościoła baptystów przy 16th Street w Birmingham.
Kelsey, która po 33 latach przeszła na emeryturę jako nauczyciel przedmiotów ścisłych, doradca zawodowy i dyrektor szkoły średniej, powiedziała, że jest wdzięczna za udział w Krucjacie Dziecięcej, w ramach której aresztowano około 4100 młodych ludzi, głównie „ponieważ to pomogło”. obudzić nasz naród na niesprawiedliwości wyrządzane znacznej części naszego społeczeństwa. Nauczyło nas to, że jeśli sami się zorganizujemy, zmiana może nastąpić w sposób pokojowy”.
TRZECH STUDENTÓW
Czytelnikami byli także uczniowie Chaney High School, Katherine Abrego, Terra Robbins i Lilly Snider, które kilka tygodni temu wróciły z corocznego Back in Time, ośmiodniowej wycieczki na pokładzie autobusu historii Ameryki do głównych miejsc praw obywatelskich na południu.
Trzech studentów zacytowało fragmenty listu, w których King mówi o tym, jak to, co wpływa na jedną społeczność, wpływa na inne, potępia wyznawaną przez wielu rasistów koncepcję „zewnętrznego agitatora”, cztery kluczowe kroki w kampanii bez użycia przemocy oraz potrzebę napięć jako faza pracy nad ujawnieniem niesprawiedliwości.
Ostatnim czytelnikiem był sędzia Anthony D’Apolito z sądu apelacyjnego hrabstwa Mahoning. List kończy się pokornym wyrażeniem przez Kinga pragnienia spotkania z ośmioma białymi duchownymi i zachęceniem ich do wytrwania w wierze.
„Miejmy nadzieję, że wkrótce czarne chmury uprzedzeń rasowych opadną, a głęboka mgła nieporozumień opadnie z naszych przepełnionych strachem społeczności, a w niezbyt odległej przyszłości jasne gwiazdy miłości i braterstwa zabłysną nad naszym wielkim narodem w całe jego lśniące piękno” – podsumowuje.
„Jeśli posłuchasz jego listu, dr. King rozmawiał z nami dzisiaj”, powiedział Penny Wells, Mahoning Valley Sojourn, dyrektorowi wykonawczemu Past. „Każdy z nas ma moc dokonywania zmian. dr King wydał nam rozkaz marszu: Nie bądź milczącym świadkiem; Mów, kiedy widzisz błąd”.
Fragmenty „Listu z więzienia w Birmingham”.
• „Czekaliśmy ponad 340 lat na nasze konstytucyjne i dane nam przez Boga prawa. Narody Azji i Afryki zmierzają w kierunku niezależności politycznej z prędkością odrzutowca, ale wciąż skradamy się w tempie powozów konnych w kierunku filiżanki kawy w barze obiadowym”.
• „Niesprawiedliwe prawo jest kodeksem, do przestrzegania którego grupa większościowa, liczebna lub sprawująca władzę, zmusza grupę mniejszościową, ale nie jest wiążąca. Ta różnica jest zalegalizowana. … Sprawiedliwe prawo to kodeks, do przestrzegania którego większość zmusza mniejszość i jest gotowa przestrzegać siebie. To jest zalegalizowana równość”.
• „Twierdzę, że osoba, która łamie prawo, które jej sumienie uważa za niesprawiedliwe, i która dobrowolnie przyjmuje karę pozbawienia wolności, aby uświadomić społeczeństwu swoje niesprawiedliwości, naprawdę zasługuje na najwyższy szacunek, jaki wyraża się wobec prawa”.
Dzisiejsze najświeższe wiadomości i nie tylko w Twojej skrzynce odbiorczej
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”