Connect with us

Nauka

Nauka stojąca za wciągającym dźwiękiem — raVe [PUBS]

Published

on

Nauka stojąca za wciągającym dźwiękiem — raVe [PUBS]

Nauka stojąca za wciągającym dźwiękiem — raVe [PUBS]Wciągające środowiska stają się coraz bardziej powszechne, a rzeczy takie jak wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (XR) stają się coraz bardziej popularne – a dźwięk stanowi ogromną część tego doświadczenia. Jednak wirtualne doświadczenia nie są jedynym sposobem wykorzystania dźwięku do zaangażowania konsumenta. Wciągający dźwięk jest używany w tak wielu różnych przestrzeniach w prawdziwym świecie, a technologia, która za nim stoi, może być jeszcze bardziej interesująca niż samo doświadczenie.

Co to jest wciągający dźwięk?

Głównym celem immersyjnego dźwięku jest stworzenie bardziej wciągających wrażeń publiczności poprzez włączenie dźwięku ze wszystkich różnych kierunków do trójwymiarowego pola dźwiękowego. Obejmuje to słyszenie dźwięku ze wszystkich stron, powyżej, a nawet poniżej pomieszczenia przy użyciu rozmieszczenia głośników.

Steve’a EllisonaDyrektor Space Audio Dźwięk Meyerapowiedział, że „zaletą wciągającego dźwięku jest to, że możesz stworzyć coś, co naprawdę przyciągnie publiczność, aby słyszeli w inny sposób”.

Wciągający dźwięk może być używany w salach koncertowych, teatrach, studiach prób, salach lekcyjnych i wszędzie tam, gdzie potrzebne są bardziej wciągające wrażenia dźwiękowe. Marc Lopezwiceprezes marketingu na Amerykę d&b audiotechnik powiedział: „Immersyjny dźwięk w AV pomaga osiągnąć szersze cele utrzymania zaangażowania w zastosowaniach, w których potrzebny jest szczególny nacisk na scenę, takich jak audytorium, dom modlitwy, a nawet sala lekcyjna”.

Doświadczenia te jeszcze bardziej angażują ludzi, przekształcając ich z obserwatorów w uczestników. Mogą pomóc odtworzyć wydarzenia na żywo, takie jak mecze sportowe, aby ludzie poczuli się częścią akcji.

Ludzie są doskonali w określić przestrzenne pochodzenie dźwięków ponieważ nasze mózgi są w stanie śledzić niewielkie opóźnienia w sygnałach dźwiękowych docierających do jednego ucha w stosunku do drugiego. Ta adaptacja sprawia, że ​​nasz mózg myśli, że kiedy słyszymy dźwięk dochodzący z głośnika z tyłu lub z boku, dźwięk faktycznie dochodzi z tego kierunku. To właśnie sprawia, że ​​wciągające wrażenia dźwiękowe są naprawdę wciągające.

READ  W Warszawie, być może najwspanialszy dom na świecie

Poprawa doświadczenia słuchacza i tłumacza

Wciągający dźwięk może połączyć słuchacza z doświadczeniem w znacznie bardziej intymny sposób niż typowy system PA. Zamiast słuchowego „sweet spot” uderzającego w małą grupę ludzi w środku przestrzeni, wszyscy stają się częścią doświadczenia słuchowego. „Rezultatem jest bardziej autentyczny i lepszy związek emocjonalny” – powiedział Davida Dohrmannadyrektor ds. aplikacji i projektów pionowych w L-Akustyka. „Mówcy znikają z percepcji, a goście są otoczeni doświadczeniem”.

Technologia immersyjna może również łączyć występ z przestrzenią, w której się znajduje, co jest znane jako aktywna akustyka lub ulepszenie pomieszczenia. Może to zróżnicować rodzaje pokazów, które może organizować przestrzeń, a także zróżnicować przychody, a także może pozwolić na lepsze monitorowanie samych artystów.

Jak to naprawdę działa?

Zacznijmy od instalacji. Tworzenie wciągającego środowiska dźwiękowego zaczyna się od zrozumienia lokalizacji. Niezależnie od tego, czy jest to audytorium, arena czy sala muzyczna, instalatorzy potrzebują dobrego wyczucia akustyki i architektury pomieszczenia, aby móc dodawać takie elementy, jak infrastruktura akustyczna, aby jak najlepiej skonfigurować przestrzeń do instalacji.

Spacemap Go to narzędzie do projektowania i miksowania dźwięku przestrzennego, które wykorzystuje moc obliczeniową platformy sieciowej Galileo GALAXY firmy Meyer Sound w intuicyjnej aplikacji na iPada. Źródło obrazu: Barlow Harlin.

Następnie przychodzi projekt głośników. Ellison z Meyer Sound powiedział, że głośniki powinny być ustawione wysoko na ścianach i sufitach i skierowane w dół. Głośniki o wąskim zakresie pionowym i szerokim poziomym są w stanie zapewnić dźwięk, który unosi się nad głowami słuchaczy, zapewniając doskonałe wrażenia słuchowe.

Przynajmniej Dohrmann powiedział, że przestrzeń musi mieć wciągającą konfigurację stereo 5.1. Oznacza to, że w przestrzeni znajduje się co najmniej pięć głośników rozmieszczonych strategicznie, co zapewnia bardziej wciągające wrażenia. Jednak niektóre przestrzenie – zwłaszcza te większe – mogą wykorzystywać więcej niż 60 lub 70 głośników. Możliwości są naprawdę nieograniczone.

READ  Produkcja silnie rośnie w lipcu, mimo poślizgu indeksów PMI dla Polski i Czech, Auto News, ET Auto

Wciągające środowiska dźwiękowe wykorzystują również oprogramowanie, które tworzy wirtualną przestrzeń 3D, która emuluje rzeczywisty pokój. To jak pomost między światem wirtualnym a rzeczywistością. Oprogramowanie jest następnie kalibrowane pod kątem przestrzeni, co oznacza, że ​​jest dostosowywane do rzeczywistego wyglądu przestrzeni. Inżynierowie miksujący mogą następnie wykorzystać miksowanie obiektowe do kierowania elementów dźwiękowych do określonych głośników w wirtualnym świecie, tak aby właściwi słuchacze odbierali sygnały audio.

Dźwięki nie są miksowane w studio, wszystkie dźwięki są rozprowadzane niezależnie, a miksowane są tylko podczas odtwarzania. „Kiedy oddzielimy miks od układu głośników, miks staje się uniwersalny i może być transportowany między różnymi mediami, formatami dystrybucji lub między miejscami” – powiedział Dohrmann.

Imponujące instalacje

Wciągający dźwięk ma tak wiele ekscytujących instalacji, które reprezentują szeroką gamę przypadków użycia tej technologii. Ma zastosowanie w wielu przestrzeniach i wydarzeniach, co napędza ewolucję wciągającego dźwięku.

Ellison powiedział, że był zaskoczony Krajowe trociny w Brooklynie, NY, który jest producentem muzycznym i miejscem non-profit. Używają Meyer Sound Konstelacja system akustyczny i mapa kosmiczna go technologię, aby stworzyć intymne i wciągające środowisko. Ich system może zmieniać akustykę pomieszczenia i zapewniać kontrolę na żywo mikserowi dźwięku w celu uprzestrzennienia miksu i kontrolowania, dokąd ma zmierzać dźwięk.

d&b pejzaż dźwiękowy technologia jest wystawiana w Power Portal w Rocket Mortgage Fieldhouse w Cleveland, OH. Lopez powiedział, że ta instalacja dodaje energii fanom, którzy wchodzą na arenę, łącząc zdjęcia i wideo w wciągającym środowisku przypominającym tunel.

Innym przykładem jest Sala Cavatiny instalacja w Polsce z wykorzystaniem technologii L-acoustics L-ISA technologia. „To klasyczna sala muzyczna z lokalnym zespołem, który całkowicie docenił wartość naturalnego, wciągającego dźwięku zarówno dla wykonawców, jak i publiczności” — powiedział Dohrmann.

Cavatina Hall wykorzystała technologię L-ISA firmy L-acoustics, aby stworzyć wciągające wrażenia dźwiękowe.

Mniejsze instalacje mogą być równie godne uwagi. Lopez powiedział, że w niektórych miejscach salę można podzielić, aby pomieścić mniejsze spotkanie, lub dostosować ją w locie do różnych konfiguracji sceny, aby ustalić priorytet lokalizacji dla prezentera. Wszystko to dzieje się poprzez przesuwanie tych obiektów dźwiękowych w wirtualnej przestrzeni, tak aby pasowały do ​​miejsca, w którym znajduje się prezenter.

READ  Polski reżyser zdobywa nagrodę jury na Festiwalu Filmowym w Cannes – The First News

„Istnieje wiele mniej dramatycznych aplikacji, które zapewniają duży wpływ, poprawiając komunikację i kontakt z publicznością i całą publicznością” — powiedział Lopez.

Przyszłość wciągającego dźwięku

Wciągający dźwięk jest absolutnie na topie, ale obecnie jedną z największych przeszkód jest jego adopcja. Lopez powiedział, że jego zdaniem istnieje wiele powszechnych błędnych przekonań na temat tego, czym jest immersyjny dźwięk i do czego służy. „Ludzie potrzebują czasu, aby nauczyć się i zaakceptować nową technologię związaną z nowymi przepływami pracy” — dodał Dohrmann.

Ellison powiedział, że ma nadzieję na większy udział w przyszłości. „Chciałbym zobaczyć, jak więcej właścicieli obiektów instaluje trwałe systemy, które mogą tworzyć wciągające wrażenia dźwiękowe, a więcej artystów pracuje z tymi istniejącymi narzędziami, aby zwiększyć akceptację technologii immersyjnego dźwięku podczas wydarzeń na żywo” – powiedział.

Możliwości wciągającego dźwięku rosną wraz z poprawą cen i skalowalności. Opracowywane są również dodatkowe technologie pomagające w projektowaniu, wdrażaniu i kontrolowaniu systemów, które, jak mamy nadzieję, zwiększą popularność tych systemów.

Ta branża ma tak wiele kreatywności i tak wielu inteligentnych ludzi, którzy zwiększają udział w technologii immersyjnej. Zanim się zorientujemy, wciągający dźwięk może stać się nową normą.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *