Zabawa
Koncertowy holownik 2011 Pete 389 zdobył tytuł Pride & Polish Champion
Michael Scherkenbach, właściciel floty Shomotion w celach rozrywkowych, kupił ten Peterbilt 389 z 2011 r., Aby używać go jako szybowca dla swojej floty.
Po przejechaniu około 500 000 mil na drodze, podobnie jak wszystkie ciężarówki w swojej flocie, zjechał z drogi na rzecz nowej platformy. Jednak w przeciwieństwie do większości swoich innych ciężarówek, tę zatrzymał dla siebie, odłączając oryginalną kabinę sypialną i zastępując ją 36-calową trumną.
Zachował oryginalny rozstaw osi, ale zamienił zbiorniki, aby nadać ciężarówce bardziej jednolity wygląd. Jego oldschoolowy wygląd przyciągał wiele uwagi zajeździć’s 2022 Pride & Polish Virtual Truck Show Competition, gdzie odniósł zwycięstwo w kategorii Working Combo, 2011 i starsze. Platforma jest nadal napędzana oryginalnym, przebudowanym Cummins ISX z 2000 roku, pierwszym rokiem ISX po wczesnych silnikach Signature 600.
Plan Scherkenbacha polegał na tym, aby trzymał ciężarówkę wokół sklepu Shomotion dla siebie, „kiedy robię kilka podróży w roku” – powiedział.
Ale na początku 2022 r. Harold „Bud” Smith, jeden z nielicznych właścicieli i operatorów wydzierżawionych firmie Shomotion (większość kierowców Scherkenbach to pracownicy), postanowił sprzedać swoją ciężarówkę, o ile będzie mogła zarobić niezły grosz i przejść na emeryturę.
„Zgodziłem się z nim. Ponieważ rynek był tak gorący pod względem wartości odsprzedaży, był to dobry moment na sprzedaż” – powiedział Scherkenbach. Ale sprzedał się szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał. „Potem zobaczyłem, że rok jest przede mną i nie chciałem stracić jego talentu, więc po prostu powiedziałem, że moja oferta jest taka, że pojedzie w 2011 roku”. w jednym pokoju hotelowym każdej nocy, kiedy był poza domem.
Smith nawet nie mrugnął powieką. „Powiedział, że dobrze w nim spał i jeszcze nie załatwił mi hotelu” – powiedział Scherkenbach.
Smith jest 40-letnim weteranem transportu samochodowego i od około pięciu lat zajmuje się transportem rozrywkowym, w tym cztery w Scherkenbach i Shomotion. On dostał miejsce w pierwszym rzędzie, aby zobaczyć, jak pandemia źle wpływa na artystówzwłaszcza jeśli chodzi o koncerty, w których specjalizuje się Shomotion.
„[Scherkenbach] zajmowało nas przemieszczanie kosztownych ładunków podczas COVID” – powiedział Smith. „Mnóstwo elektroniki i tego typu rzeczy. Nigdy nikogo nie zwolnił; ta sama załoga jest tutaj. Michael jest facetem od uścisku dłoni – podaje ci rękę i to jest ewangelia”.
Flota miała szczęście, że była już linią lotniczą o ugruntowanej pozycji z FedEx Custom Critical, która „okazała się korzystna w tym czasie” – powiedział Scherkenbach. Jego kierowcy przestawili się na transport środków medycznych, żywności dla niemowląt i innych przesyłek „do nieznanych miejsc”.
„Nasza sprzedaż spadła o 75% podczas COVID”, dodał Scherkenbach, ale „trzy z naszych najlepszych lat miały miejsce przed COVID. Byliśmy dobrze przygotowani finansowo, aby przetrwać burzę”.
Ratunek dla floty Shomotion przyszedł w 2021 roku, kiedy Rolling Stones byli jednymi z pierwszych zespołów, którzy wrócili na trasę – holował ich Shomotion.
[Related: How one specialized hauler for some of the biggest names in popular music survived the early COVID lockdowns]„Małe dziecko” Smitha znów w trasie
Jeśli chodzi o wskakiwanie do osobistej ciężarówki Scherkenbacha, Smith powiedział, że powiedziano mu, że jeśli chce pracować w niepełnym wymiarze godzin, „oto moje małe dziecko”.
Smith ciągnie teraz wyłącznie na trasę koncertową Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, co daje mu około sześciu miesięcy w trasie i sześć miesięcy w domu. Smith powiedział, że normalny dzień w trasie zwykle polega na „pomaganiu ludziom Nathaniela w ustawianiu wszystkiego, a pod koniec nocy pomaganiu im zdjąć i włożyć do przyczepy. Zostaliśmy zaproszeni, wszystko ustawione, potem idę na catering i do łóżka. Wstaję około 45 minut przed końcem koncertu i upewniam się, że zwiastun jest gotowy”, a następnie pomagam zdjąć sprzęt zespołu i scenę, po czym „przejeżdżam pozostałe 400 mil i robię to od nowa”.
Smith powiedział, że w tym roku trasa obejmowała Stany Zjednoczone i Kanadę. „To około 250 dni w roku, jeśli nie trochę więcej. To dobre życie Bardzo dobrze z tego żyję, także jako kierowca firmowy”.
Powiedział, że ruszył z trasą Rateliff po tym, jak podpisali kontrakt z Shomotion na holowanie, „i myślę, że mnie lubią, ponieważ ciągle mnie proszą”. Zespół, który nazywa „wielką bandą”. Chłopcy od Nathaniela wzwyż”.
Smith zrobił w tym roku specjalny przystanek, kiedy Rateliff i spółka zagrali na Newport Jazz Festival w Rhode Island. Zamiast grać własną muzykę, grupa zagrała kilka hitów Paula Simona. „Spędziłem cztery dni na próbach, słuchając, jak zespół gra muzykę Paula Simona z Paulem na miejscu.” Kilka tygodni temu Rateliff był gospodarzem imprezy dla swojej organizacji charytatywnej Marigold Project w Kalifornii, a Bob Weir z Grateful Dead zaśpiewał cztery piosenki. Rateliff gra także w Outlaw Festival Williego Nelsona.
„Jeśli pomyślisz o historii muzyki – Bob Weir, Willie Nelson i Paul Simon, są ikonami” – powiedział Smith. – A z nimi przyjaciele Nathaniela. Gdzie jeszcze widzisz trzy filary przemysłu muzycznego?”
W swojej stosunkowo krótkiej karierze jako promotor koncertów, Smith koncertował także dla Cher, Carrie Underwood, Dead & Company, The String Cheese Incident i innych.
Shomotion z siedzibą w Denver wykonuje również lokalną pracę dla Red Rocks Amphitheatre.
Flota składa się z około 30 jednostek napędowych i prawie 150 naczep, od samochodów dostawczych, przez platformy, po conestogazy. Firma specjalizuje się w wycieczkach na większe stadiony, będąc jedną z nielicznych flot w branży transportu rozrywkowego, posiadającą wystarczającą liczbę przyczep do obsługi tak dużej imprezy. „Mamy pojemność przyczepy, aby obsłużyć 44 lub 48 przyczep podczas wycieczki po stadionie”, powiedział Scherkenbach. „To, co nas wyróżnia, to umiejętność radzenia sobie z tak wieloma problemami”.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.