Connect with us

technologia

Co to jest Nvidia HairWorks i jak go używać, aby poprawić immersję w nowej generacji Wiedźmina 3

Published

on

Co to jest Nvidia HairWorks i jak go używać, aby poprawić immersję w nowej generacji Wiedźmina 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych westernów odgrywanie ról ostatniej dekady, walcząc łeb w łeb z Elder Scrolls V: Skyrim firmy Bethesda Softworks. Ta gra jest zwieńczeniem opowiadania historii i budowania świata, co rzadko zdarza się właściwie w większości współczesnych gier z otwartym światem.

Od głównej historii po różne zadania poboczne, gra jest wypełniona najbardziej intrygującymi i zapadającymi w pamięć historiami w grach. Pomijając narrację, opus magnum polskiego dewelopera CD Projekt Red wyróżnia się również dostarczaniem oszałamiającej grafiki, która naprawdę dobrze trzyma się gry wydanej w 2015 roku.

Dzięki niedawno wydanej bezpłatnej aktualizacji nowej generacji gry na konsole obecnej generacji i komputery PC, już i tak znakomita oprawa wizualna Wiedźmina 3 została gruntownie odświeżona. Jednym z kluczowych elementów pecetowej wersji gry jest autorska funkcja HairWorks firmy Nvidia, pozwalająca na symulację realistycznych kosmyków włosów i futra.

Chociaż opcja ta ma ogromny wpływ na wydajność (szczególnie na komputerach o niskiej i średniej specyfikacji), może znacznie poprawić ogólną jakość obrazu i zanurzenie w grze. Oto jak gracze mogą korzystać z funkcji Nvidia HairWorks w Wiedźmin 3 Next Gen.


Co to jest Nvidia HairWorks?

Technologia HairWorks firmy Nvidia jest zasadniczo ulepszoną wersją teselacji DirectX 11, symulującą zasoby, takie jak futro i pasma włosów, jako pojedyncze obiekty, a nie jako grupę wielokątów. NVIDIA Technologia HairWorks umożliwia renderowanie realistycznych włosów i futra postaci, co zapewnia znacznie bardziej dynamiczne i wciągające wrażenia z gry.

okładka z youtuba

Ta funkcja została po raz pierwszy wprowadzona jako rozszerzenie standardowej techniki teselacji z tytułami obsługiwanymi przez DirectX 11. Z biegiem czasu jednak Nvidia dokonała znaczących zmian w swojej technologii HairWorks, aby skorzystać z DirectX 12, z którego korzysta większość współczesnych tytułów (w tym Wiedźmin 3 nowej generacji CD Projekt Red).

READ  Wonderlust: czego się spodziewać na wydarzeniu Apple dotyczącym iPhone'a 15

Chociaż technologia znacznie poprawia jakość modeli postaci w grze i symuluje realistyczne kosmyki futra i włosów, wiąże się to z ogromnymi kosztami wydajności.


Jak wykorzystać Nvidia HairWorks w grze Wiedźmin 3 Next-Gen, aby poprawić immersję

Gracze mogą włączyć Nvidia HairWorks w ustawieniach graficznych gry, z opcjami dostosowania jakości HairWorks i antyaliasingu. Ponieważ jest to zastrzeżona technologia Nvidii, HairWorks jest dostępna tylko dla graczy posiadających kartę graficzną Nvidii.

Opcja Nvidia HairWorks w Wiedźminie 3 (zdjęcie: CD Projekt Red)
Opcja Nvidia HairWorks w Wiedźminie 3 (zdjęcie: CD Projekt Red)

Ta funkcja może być włączona przez użytkowników z procesorami graficznymi, które spełniają wymagania oficjalne minimalne wymagania gry, ale wrażenia z gry będą dalekie od ideału, ponieważ funkcja HairWorks dość mocno obciąża zasoby procesora i karty graficznej. Ustawienie należy wyłączyć, jeśli GPU nie spełnia zalecanych specyfikacji systemowych podanych przez CD Projekt Red dla gry Wiedźmin 3 Next-Gen.

okładka z youtuba

Chociaż ustawienie HairWorks nie zużywa dużo pamięci VRAM, wymaga dobrego procesora do symulacji w czasie rzeczywistym oraz zaawansowanych technik teselacji używanych do renderowania włosów i futra. Procesor z sześcioma rdzeniami i dwunastoma wątkami to minimalne wymaganie do korzystania z funkcji HairWorks na najniższym ustawieniu wstępnym. Aby optymalnie wykorzystać Nvidia HairWorks, gracze powinni być wyposażeni w nowoczesny ośmiordzeniowy procesor oraz kartę Nvidia RTX 2080 i wyższą.

Ogłoszono zwycięzców Esports Awards 2022. Kliknij tutaj aby sprawdzić pełną listę.

Szybkie linki

Więcej od Sportskeeda

Pod redakcją Siddhartha Satisha

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *