Najważniejsze wiadomości
Mercedes-Benz wykorzystuje nastrojowe oświetlenie modelu Klasy T do badania nastrojów w Polsce
Emocje towarzyszą nam na co dzień i pojawiają się jako reakcja na zdarzenia, rozmowy czy zachowania. Mogą być silne, jak radość lub miłość, ale także pokój lub nostalgia. Warto pamiętać, że nie ma dobrych i złych emocji – wszystkie są ważne i potrzebne. Nawet jeśli jesienne wieczory stają się coraz dłuższe i każdego dnia stawiamy czoła licznym wyzwaniom, nawet gdy pogoda nie dopisuje, możemy cieszyć się z małych rzeczy, doceniać dobre chwile, odczuwać zadowolenie lub zadowolenie. Mercedes-Benz w ramach akcji pt. ambience pt. „Nastrojowe barwy Polski” z udziałem nowego kombi – Klasy T – pokazuje, że bycie sobą, wśród ludzi, w zmieniającym się otoczeniu, to naprawdę cała gama emocji . Ponadto działania marki starają się nie tylko odzwierciedlać nasze emocje, ale także zachęcać do ich okazywania. Za pomocą nowych technologii i cyfrowych możliwości marka sprawdzi i pokaże, jak się czujemy na co dzień.
Rzadko pokazujemy to, czego tak naprawdę doświadczamy. Nawet gdy jesteśmy głęboko szczęśliwi, na naszych twarzach często widać całkowity brak emocji. Czy jesteśmy społeczeństwem pokerowych twarzy? Dlaczego tak bardzo boimy się okazywać uczucia i chować za neutralnymi maskami?
„Wachlarz emocji, których doświadczamy, jest naprawdę szeroki. Jednak często je tłumimy, aby na zewnątrz sprawiać wrażenie opanowanych i powściągliwych. Samo słowo „emocja” pochodzi od łacińskiego „e movere”, co oznacza „w ruchu”, więc po prostu przeżyjmy to i opublikujmy! To pozwala nam żyć bardziej autentycznie, tu i teraz. Nauka o emocjach jest niezwykle przydatna i brakuje jej w naszej edukacji. Potrzebujemy ich dla bezpieczeństwa, pokoju wewnętrznego i rozwoju. Dobrze jest nie bać się już okazywać tego, co czujemy w danym momencie. Zwłaszcza jeśli są to dobre i pozytywne emocje! Dzięki nim nasi zdrowi ludzie się poprawiają, łatwiej radzimy sobie z wyzwaniami i dostrzegamy więcej rozwiązań. Masz ogromną moc. Kolory mogą być bardzo pomocne w wywoływaniu i dzieleniu się emocjami – nasz umysł szybko na nie reaguje. Żywe i energetyczne lub stonowane i odprężające kolory mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w naszych ubraniach, ale także w dodatkach w domu, a nawet w samochodzie. Za pomocą wzroku i innych zmysłów możemy wpływać na nasz nastrój i nastawienie – wyjaśnia Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka kampanii.
Mapa emocji jest kluczem do poznania swoich nastrojów.
Przez najbliższe dwa tygodnie Mercedes-Benz będzie monitorował nasze nastroje w internecie. Monitorowane są wszystkie platformy internetowe: media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter, ale także miejsca wymiany, takie jak blogi, fora, a nawet dyskusje w podcastach i filmach. Pomagają jej w tym nowoczesne technologie, które umożliwiają precyzyjną analizę wybranych hashtagów, za pomocą których społeczeństwo wyraża to, co aktualnie czuje. Producent najnowszej Klasy T chce skupić się na pozytywnych treściach, udowadniając, że o ile nasza mimika jest czasem kiepska, o tyle w środku doświadczamy bardzo wiele. Dzięki precyzyjnym technikom analizy tworzy się mapa emocji iz dnia na dzień dowiadujemy się, które uczucia pojawiały się najczęściej.
Sekret działania tkwi w ciekawej grze kolorów. Codziennie od 19 do 24 iluminacja części jednego z pięter centrali Mercedes-Benz, a także specjalnie przygotowana wystawa z najnowszym kombi, klasą T, zmienia się w zależności od panującego nastroju . Każdemu z ośmiu kolorów Ambientowego oświetlenia wnętrza modelu samochodu przypisany jest „nastrój”, np. B. żółty wskazuje na szczęście, zielony oznacza relaks, a czerwony oznacza miłość i spokój biały. Wynikiem tego fascynującego eksperymentu marka podzieli się z nami na dedykowanym landing page’u oraz w mediach społecznościowych. Warto jednak obejrzeć główną transmisję na żywo z Alej Jerozolimskich w Warszawie – co wspierają kamery na żywo.
„Zwróciliśmy się do technologii, aby znaleźć nasze ukryte emocje. Codziennie przez następne dwa tygodnie będziemy skanować sieć, aby stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych — w postach i hashtagach. To nasz sposób na pokazanie emocji, z tą różnicą, że nie pokazujemy ich twarzami, a nastrojowym oświetleniem wnętrza nowej Klasy T. Doświadczenie uczy nas, że dla wielu z nas samochód jest osobistą przestrzenią, w której można naprawdę być sobą. Tutaj śpiewamy ulubione piosenki, pytamy dzieci, jak minął im dzień, czy wspominamy z nostalgią wspaniałe wakacje – wyjaśnia Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Polska.
Najnowsza klasa Tramp to kombi premium, w którym najbardziej komfortowo będą się czuły rodziny z małymi dziećmi i przyjaciele aktywnego spędzania czasu. Wnętrze oferuje wyważoną mieszankę komfortu i przestrzeni najwyższej jakości. Ambientowe oświetlenie pozwala wybrać jeden z ośmiu kolorów – od teraz użytkownicy mogą codziennie zmieniać go na taki, który towarzyszy przeżywanym emocjom.
Celem kampanii „Polish Mood Colours” nie jest analiza sytuacji psychologicznej czy społecznej, ale zwrócenie uwagi na tematykę uczuć i emocji. Siłą tej idei jest prostota i uniwersalność, a jej wymiar jest symboliczny.
Akcja rozpoczęła się 28 października i potrwa do 12 listopada. Za organizację odpowiada agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX. Kolorami otwarcia, pokazanymi w pierwszy weekend akcji, były zieleń i biel, symbolizujące odpowiednio relaks i spokój.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.