Connect with us

Zabawa

Jak DP „Elvisa” Mandy Walker odtworzyła kultowe występy – The Hollywood Reporter

Published

on

Jak DP „Elvisa” Mandy Walker odtworzyła kultowe występy – The Hollywood Reporter

Współpraca z Bazem Luhrmannem przy tworzeniu jego odważnej muzycznej biografii elvisoperator kamery Mandy Walker rozpoczął skrupulatne planowanie i testy, aby przenieść najbardziej pamiętne występy legendarnego piosenkarza na duży ekran.

Film Warner Bros. jest obecnie jednym z 10 najlepiej zarabiających filmów roku z 286 milionami dolarów na całym świecie. A ostatnio praca Walkera nad filmem została wybrana do głównego konkursu obraz z kamery Międzynarodowy kinematografia Festiwal – prestiżowa wizytówka wyścigu oscarowego za zdjęcia, którego 30. edycja rusza 12 listopada w Toruniu.

Luhrmann i Walker (którzy wcześniej nakręcili epopeję reżysera z 2008 roku) Australia i Chanel nr. 5 kampanii z Nicole Kidman i Gisele Bundchen) dokładnie zbadanych i przetestowanych przed rozpoczęciem produkcji. Obejmowało to zbieranie i studiowanie historycznych odniesień, od nagrań z występów Elvisa na żywo w Las Vegas po jego „comeback special” z 1968 roku, który był wyemitowany w NBC. Luhrmann znalazł archiwalne nagrania z występów Elvisa w Hayride w Shreveport w stanie Luizjana oraz z koncertu z 1956 roku w Russwood Park w Memphis w stanie Tennessee. „Russwood został udokumentowany przez [noted Elvis photographer] Alfreda Wertheimera, [and] zrobił też około 16 mm materiału” – wyjaśnia Walker.

Używając tego materiału referencyjnego, a także słynnych klipów wideo jako przewodnika, Walker mówi: „Baz chciał odtworzyć je tak dokładnie, jak to możliwe. Spędziliśmy więc dużo czasu na ich studiowaniu, a także opracowaniu dokładnych kątów kamery i obiektywów, kiedy przybliżają, a kiedy oddalają, a nawet sygnały świetlne i projekt oświetlenia w salonie w Las Vegas”. Walker ujawnia to w ta sekwencja rzeczywiście jest. Są zdjęcia z salonu. Sam film był kręcony w plenerze i na scenach w Australii.

Jako część telewizyjnego zestawu studyjnego używanego w specjalnej scenie ’68, posunęli się do skrajności, aby uzyskać autentyczność. „Właściwie umieściliśmy jedną z naszych kamer w korpusie starej kamery telewizyjnej, abyśmy mogli mieć odpowiedni kąt we właściwym czasie. I ustawiliśmy mały monitor, który wbudowaliśmy, aby wyglądał jak jeden ze starych czarno-białych monitorów” – mówi. „Więc mogliśmy go strzelić, ale obrócił też jeden z odtworzonych przez nas kątów”.

Oprócz występów muzycznych Walker tworzył także dramaty, począwszy od wczesnych lat Elvisa w Mississippi i Memphis w późnych latach 50., aż do jego śmierci w 1977 roku. Zdjęcia miały również związek z kulturą amerykańską, w której dorastał i przez którą przeszedł. i to.” ukształtowało go. Częściowo dlatego, że jest tak kultową postacią i sam jest częścią amerykańskiej historii, w ten sposób wpłynął na amerykańską kulturę” – mówi Walker. W tym celu dodatkowo zbadała odniesienia wizualne, od fotografii po domowe wideo Elvisa, a także obrazy Beale Street w Memphis oraz prace fotografów Gordona Parksa i Saula Leitera pod kątem koloru i tonu.

Film został nakręcony kamerą wielkoformatową ARRI Alexa 65. Walker mówi: „To jest film na duży ekran i chcieliśmy, żeby był epicki. Czy istnieje lepszy format do sfotografowania niż 65 mil? To jest epickie, a jego życie było epickie.”

Częścią przygotowań była wycieczka do Panavision, gdzie wraz z Luhrmannem odwiedzili guru obiektywu, Dana Sasaki. „Skończyło się na stworzeniu dwóch ładnych niestandardowych zestawów soczewek na dwa okresy” – mówi Walker. Soczewki sferyczne były używane we wczesnym okresie życia Elvisa, a soczewki anamorficzne były używane od czasu jego przybycia do Las Vegas.

Walker opisuje, jak działa Luhrmann i angażuje wszystkie działy – w tym sztukę, kostiumy, fryzury i makijaż, aparaty fotograficzne – aby wszyscy byli na tej samej stronie. Pilnie testował również soczewki przed filmowaniem i próbami, szczególnie z Butlerem, aby przekształcić aktora w Elvisa podczas występów.

Dla Walkera zaczęło się od przesłuchania Butlera do roli tytułowej. Wspomina: „Kiedy wziął udział w jednym ze swoich pierwszych przesłuchań, byłam tam i skorzystałam z okazji, aby spojrzeć na kąty jego twarzy, aby zobaczyć, gdzie wygląda najbardziej jak Elvis i jak wyglądają soczewki”.

Możesz wysłuchać pełnego wywiadu w serii THR’s za ekranem.

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 9 listopada. Kliknij tutaj aby się zalogować.

READ  Wywiad Dardenne Brothers na temat Tori i Lokity oraz tworzenia filmów - IndieWire

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *