Connect with us

Zabawa

Jak DP „Elvisa” Mandy Walker odtworzyła kultowe występy – The Hollywood Reporter

Published

on

Jak DP „Elvisa” Mandy Walker odtworzyła kultowe występy – The Hollywood Reporter

Współpraca z Bazem Luhrmannem przy tworzeniu jego odważnej muzycznej biografii elvisoperator kamery Mandy Walker rozpoczął skrupulatne planowanie i testy, aby przenieść najbardziej pamiętne występy legendarnego piosenkarza na duży ekran.

Film Warner Bros. jest obecnie jednym z 10 najlepiej zarabiających filmów roku z 286 milionami dolarów na całym świecie. A ostatnio praca Walkera nad filmem została wybrana do głównego konkursu obraz z kamery Międzynarodowy kinematografia Festiwal – prestiżowa wizytówka wyścigu oscarowego za zdjęcia, którego 30. edycja rusza 12 listopada w Toruniu.

Luhrmann i Walker (którzy wcześniej nakręcili epopeję reżysera z 2008 roku) Australia i Chanel nr. 5 kampanii z Nicole Kidman i Gisele Bundchen) dokładnie zbadanych i przetestowanych przed rozpoczęciem produkcji. Obejmowało to zbieranie i studiowanie historycznych odniesień, od nagrań z występów Elvisa na żywo w Las Vegas po jego „comeback special” z 1968 roku, który był wyemitowany w NBC. Luhrmann znalazł archiwalne nagrania z występów Elvisa w Hayride w Shreveport w stanie Luizjana oraz z koncertu z 1956 roku w Russwood Park w Memphis w stanie Tennessee. „Russwood został udokumentowany przez [noted Elvis photographer] Alfreda Wertheimera, [and] zrobił też około 16 mm materiału” – wyjaśnia Walker.

Używając tego materiału referencyjnego, a także słynnych klipów wideo jako przewodnika, Walker mówi: „Baz chciał odtworzyć je tak dokładnie, jak to możliwe. Spędziliśmy więc dużo czasu na ich studiowaniu, a także opracowaniu dokładnych kątów kamery i obiektywów, kiedy przybliżają, a kiedy oddalają, a nawet sygnały świetlne i projekt oświetlenia w salonie w Las Vegas”. Walker ujawnia to w ta sekwencja rzeczywiście jest. Są zdjęcia z salonu. Sam film był kręcony w plenerze i na scenach w Australii.

Jako część telewizyjnego zestawu studyjnego używanego w specjalnej scenie ’68, posunęli się do skrajności, aby uzyskać autentyczność. „Właściwie umieściliśmy jedną z naszych kamer w korpusie starej kamery telewizyjnej, abyśmy mogli mieć odpowiedni kąt we właściwym czasie. I ustawiliśmy mały monitor, który wbudowaliśmy, aby wyglądał jak jeden ze starych czarno-białych monitorów” – mówi. „Więc mogliśmy go strzelić, ale obrócił też jeden z odtworzonych przez nas kątów”.

Oprócz występów muzycznych Walker tworzył także dramaty, począwszy od wczesnych lat Elvisa w Mississippi i Memphis w późnych latach 50., aż do jego śmierci w 1977 roku. Zdjęcia miały również związek z kulturą amerykańską, w której dorastał i przez którą przeszedł. i to.” ukształtowało go. Częściowo dlatego, że jest tak kultową postacią i sam jest częścią amerykańskiej historii, w ten sposób wpłynął na amerykańską kulturę” – mówi Walker. W tym celu dodatkowo zbadała odniesienia wizualne, od fotografii po domowe wideo Elvisa, a także obrazy Beale Street w Memphis oraz prace fotografów Gordona Parksa i Saula Leitera pod kątem koloru i tonu.

Film został nakręcony kamerą wielkoformatową ARRI Alexa 65. Walker mówi: „To jest film na duży ekran i chcieliśmy, żeby był epicki. Czy istnieje lepszy format do sfotografowania niż 65 mil? To jest epickie, a jego życie było epickie.”

Częścią przygotowań była wycieczka do Panavision, gdzie wraz z Luhrmannem odwiedzili guru obiektywu, Dana Sasaki. „Skończyło się na stworzeniu dwóch ładnych niestandardowych zestawów soczewek na dwa okresy” – mówi Walker. Soczewki sferyczne były używane we wczesnym okresie życia Elvisa, a soczewki anamorficzne były używane od czasu jego przybycia do Las Vegas.

Walker opisuje, jak działa Luhrmann i angażuje wszystkie działy – w tym sztukę, kostiumy, fryzury i makijaż, aparaty fotograficzne – aby wszyscy byli na tej samej stronie. Pilnie testował również soczewki przed filmowaniem i próbami, szczególnie z Butlerem, aby przekształcić aktora w Elvisa podczas występów.

Dla Walkera zaczęło się od przesłuchania Butlera do roli tytułowej. Wspomina: „Kiedy wziął udział w jednym ze swoich pierwszych przesłuchań, byłam tam i skorzystałam z okazji, aby spojrzeć na kąty jego twarzy, aby zobaczyć, gdzie wygląda najbardziej jak Elvis i jak wyglądają soczewki”.

Możesz wysłuchać pełnego wywiadu w serii THR’s za ekranem.

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 9 listopada. Kliknij tutaj aby się zalogować.

READ  Syn Jarosława Jakimowicza ma 20 lat. Jovan jest wizualną kopią swojego ojca, ale bardzo różni się od niego poglądami

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *