Connect with us

Zabawa

OTO-Film: „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy”

Published

on

OTO-Film: „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy”

Reklama w swojej najczystszej postaci jest środkiem przekazu, który można wykorzystać do zwrócenia uwagi na ważne kwestie społeczne. Dla OTO Film praca nad kampaniami o silnym przekazie społecznym wykracza poza samą pracę i odzwierciedla podstawowe przekonania firmy dotyczące wywierania pozytywnego wpływu na swoje produkcje. „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy. Zaangażowanie twórcze i finansowe w projekty społeczne od wielu lat jest częścią DNA OTO Film – mówi Tomek Kozera, kierownik produkcji i EP w OTO Film.

Firma od wielu lat współpracuje z Centrum Praw Kobiet i Fundacją Biedronka, które wspólnie tworzą przyciągające wzrok spoty z oddźwiękiem przekazu. „Obie organizacje wspierają różne inicjatywy w ramach swojej działalności statutowej. Wspólnie z zarządami tych organizacji wybieramy projekty, które możemy pomóc w kształtowaniu. Ponadto kampanie te muszą ilustrować codzienne problemy naszego społeczeństwa lub mieć cel uświadamiający, jak nasza niedawna kampania na rzecz Centrum Praw Kobiet w sprawie dyrektyw UE dotyczących równowagi między życiem zawodowym a prywatnym” – wyjaśnia.

Praca nad tymi kampaniami nie jest pozbawiona wyzwań, o czym Tomek podkreśla: „Dużym wyzwaniem przy pracy nad projektami społecznymi jest połączenie twórczej ambicji i jej części finansowej. Większość projektów społecznych, które pomagamy kształtować, jest przez nas współfinansowana”. Mimo to OTO Film nadal stoi za kwestiami, w które wierzy najbardziej, i robi to z kreatywnością i wrażliwym okiem.

OTO Film kontynuuje współpracę z Centrum Praw Kobiet po tym, jak niedawno wyprodukował film o silnym motywie kobiecym. Pracowali też nad swoim talk show Równe prawa, na który Tomek wpadł na pomysł wspólnie z agencją reklamową Dziadek do Orzechów; Przygląda się wyzwaniom związanym z równowagą między życiem zawodowym a prywatnym, z jakimi borykają się pracujący rodzice i opiekunowie, i przedstawia je w świeży, angażujący sposób. W końcu OTO Film pracowało nad głęboko poruszającym filmem Przedmioty/Oni byli tacy jak my, z okazji 75. rocznicy wyzwolenia nazistowskiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz.

READ  Dawid Ogrodnik kocha, kradnie i szanuje jako PRL King of Escape w obiecującym teaserze „Najmro”

Poniżej LBB opowiada Tomkowi o ostatnich projektach z przesłaniem społecznym, które wyprodukowało OTO Film, jak podeszli do każdego z wrażliwością i dlaczego są dumni z tworzenia prac o tak ważnych sprawach.

Centrum Praw Kobiet – Stop Kobietobójstwu

LBB> Jakie było zadanie w tym bardzo wrażliwym i emocjonalnym projekcie?

Tomek> Kiedy kręciłam kampanię dla marki piwa LECH na Węgrzech w sierpniu 2020 roku, zadzwoniła do mnie Monika Młynarczyk z Centrum Praw Kobiet z pytaniem, czy OTO Film chciałby pomóc im w produkcji nowej kampanii. Nie znaliśmy się wcześniej i mimo braku szczegółów na temat projektu wiedziałem, że absolutnie muszę to zrobić i OTO Film powinien być częścią tego projektu.

LBB> Jak OTO pomogło ożywić spot? Jakie było twoje podejście?

Tomek> Od początku wiedziałem, że ten projekt powinna poprowadzić kobieta, reżyser i że potrzebujemy silnego dyrektora kreatywnego. Bardzo ważne było dla mnie znalezienie odpowiedniego i wyrazistego języka filmowego dla bardzo trudnego tematu kobietobójstwa. Postanowiłam powierzyć projekt cenionej reżyserce teatralnej Monice Strzępce, która w swojej twórczości posługuje się różnymi formami wyrazu i ma rewelacyjny serial Artyści. Przekonanie jej nie zajęło dużo czasu. Zgodziła się natychmiast i, jak się spodziewałem, dokonała rewolucji dzięki oryginalnemu scenariuszowi.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Największym wyzwaniem było zebranie w jednym miejscu wszystkich aktorów i aktorek, które zgodziły się wesprzeć projekt. Kolejną kwestią była szalejąca w tym czasie fala Covid-19. Ale ten konkretny aspekt był dobrze zarządzany dzięki bardzo rygorystycznemu protokołowi anty-Covid-19, który wdrożyliśmy już w pierwszych tygodniach pandemii.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy w tym miejscu?

Tomek: Najważniejsze dla mnie jest to, że podnieśliśmy świadomość społeczną na temat kobietobójstwa i że samo słowo stało się integralną częścią dyskursu publicznego. Wiele osób rozumie teraz, że jest to problem, który istnieje w Polsce.

READ  Sony Pictures Classics przejmuje prawa do Ameryki Północnej

Talk Show – Równe prawa (Centrum Praw Kobiet)

LBB> Nadal współpracujesz z Centrum Praw Kobiet – jak myślisz, dlaczego wróciły do ​​Ciebie w tym projekcie?

Tomek> Jesteśmy w kontakcie z Centrum Praw Kobiet od 2020 roku i rozmawialiśmy o większości ich kampanii. Myślę, że czas i temat były właściwe. Czasami po prostu wiesz i musisz wierzyć swoim instynktom.

LBB> Kto wpadł na pomysł na talk show i dlaczego uznaliśmy, że jest to właściwe podejście do zbadania kwestii równości w rodzicielstwie?

Tomek: Tym razem główny pomysł twórczy i podejście do talk show wyszło ode mnie. Nie chciałem robić kolejnej nudnej historii o rodzicach, dzieciach i życiu. Chciałem w przewrotny i poważny sposób pokazać absurdy życia. Pomysł ten stworzyliśmy wspólnie z agencją reklamową Dziadek do Orzechów.

LBB> Jaki był twój brief – jak OTO pomogło ożywić to miejsce? Jakie było twoje podejście?

Tomek> Najbardziej czasochłonną częścią procesu było napisanie scenariusza. Z jednej strony musiał zawierać zrozumiałe elementy idei, o której dyskutujemy w kampanii. Z drugiej strony potrzebne były dobre dialogi między gospodarzem a gośćmi, pokazujące absurdalność świata do góry nogami. W trzecim rozdaniu wszystko trzeba było pokazać w siedem minut. Prace trwały prawie trzy tygodnie i powstało wiele wersji.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Wiedziałem, że nasz talk show potrzebuje rozpoznawalnego prezentera telewizyjnego. Wybór był prosty – Hubert Urbański, który od ponad dwóch dekad prowadzi program telewizyjny Milionerzy. Hubert się zgodził, ale miał też kilka sugestii, które okazały się bardzo cenne.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy w tym miejscu?

Tomek> Uważam, że zaufanie i partnerstwo z Centrum Praw Kobiet, które budujemy od 2020 roku, jest najlepszą nagrodą.

Przedmioty/Byli tacy jak my

LBB> Jakie były twoje założenia dotyczące tego mocnego i emocjonalnego spotu?

Tomek> Pomoc w realizacji filmu z okazji 75. rocznicy wyzwolenia nazistowskiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz była dla OTO Film wielkim wyróżnieniem. Zespół OTO Film pracujący nad tym projektem od początku wiedział, że stoimy przed nie lada wyzwaniem.

READ  Sound of Freedom, film oparty na wierze, przynosi imponujące 10 milionów dolarów w przedsprzedaży

LBB> Jak OTO pomogło ożywić spot? Jakie było twoje podejście?

Tomek: Najważniejsze było znalezienie odpowiedniego reżysera – kogoś, kto zwraca uwagę na najdrobniejsze szczegóły i tworzy arcydzieło. Tadeusz Śliwa, reżyser, który podjął to wyzwanie, nakręcił liryczny i piękny film.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Myślę, że każdy, kto pracował nad tym projektem, musiał zmierzyć się ze złożoną historią II wojny światowej i wszystkimi okrucieństwem, jakie ten okres zapisał w historii naszego kraju i całego świata. Mimo to wszyscy byli bardzo zaangażowani w cały proces, co jest jednym z powodów, dla których ten film jest tak poruszający.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy nad tym filmem?

Tomek> Zaufanie, jakim Fundacja Pamięci Auschwitz-Birkenau obdarzyła OTO Film i możliwość pomocy w kształtowaniu tak ważnego projektu było dla nas wystarczającym uznaniem.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *