Connect with us

technologia

Spotify chce dostać się do audiobooków, ale mówi, że Apple przeszkadza

Published

on

Spotify chce dostać się do audiobooków, ale mówi, że Apple przeszkadza

Apple wydał aktualizację audiobooka w połowie września, poinformował Spotify. Spotify uruchomił tę funkcję kilka dni później, promując 300 000 utworów, które udostępnił.

Mark Mahaney, analityk z Wall Street, który śledzi Spotify dla banku inwestycyjnego Evercore ISI, przetestował nową usługę audiobooków. Uznał za niezręczną konieczność wprowadzania informacji o płatnościach, mimo że Spotify już je posiadał. Skarżył się w e-mailu do Paula Vogla, dyrektora finansowego Spotify.

„Dlaczego jest tak źle?”, napisał pan Mahaney. – A czy możesz to naprawić?

Gdy Spotify później przesłał aktualizację aplikacji z funkcjami niezwiązanymi z audiobookami, Apple odmówiło. Recenzenci App Store powiedzieli Spotify, że oferta audiobooków, która została wcześniej zatwierdzona, narusza zasady wymagające od aplikacji korzystania z systemu płatności Apple w celu odblokowania nowych funkcji.

Zespół pana Zichermana zmienił e-maile, które klienci otrzymywali, i usunął przycisk kupowania, który był wcześniej dołączony. Zastąpili go e-mailem, który dawał klientom link do przeglądania tytułów audiobooków Spotify.

Apple odrzuciło zmianę Spotify kilka dni później, mówiąc, że oferowanie klientom przycisku do otrzymywania wiadomości e-mail o innych opcjach zakupu jest niezgodne z zasadami App Store. Rzecznik Apple powiedział, że Spotify ma również rozbieżność w zewnętrznym linku w swojej aplikacji, który kieruje ludzi na adres internetowy inny niż zatwierdzony przez Apple. Spotify powiedział, że link nie ma nic wspólnego z audiobookami i naprawił ten problem.

Pan Zicherman powiedział, że jego zespół skonsultował się z zespołem prawnym Spotify przed podjęciem decyzji o porzuceniu fazy e-mailowej procesu audiobooków. Zamiast tego zachęcali słuchaczy do odwiedzenia strony Spotify, aby kupić książkę.

„To, co mamy teraz, to praktycznie ślepy zaułek” – powiedział Zicherman.

W poniedziałek Spotify ogłosił, że Apple odrzucił ostatnią zmianę projektu pana Zichermana. Wraz z zespołem projektantów produktów, inżynierów i prawników pracował nad czterema innymi opcjami do wczesnego wtorkowego poranka. Usunęli witrynę Spotify i instrukcje dotyczące dodatkowych informacji o audiobookach, pozostawiając klientom możliwość korzystania z Internetu i zastanawiania się, jak sfinalizować zakup. Zmiany zyskały aprobatę Apple, powiedział Spotify.

READ  Katarsko-Polskie Forum Ekonomiczne Nowych Technologii dyskutuje o możliwościach handlowych

„Nie możesz kupić audiobooków w aplikacji” – czytamy na stronie docelowej. „Wiemy, że to nie jest idealne”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *