Connect with us

Zabawa

Ostatnia szansa! Sprawdź te letnie pokazy sztuki w Chicago

Published

on

Ostatnia szansa!  Sprawdź te letnie pokazy sztuki w Chicago

Pomimo chłodniejszych dni i nieco chłodniejszych nocy, uczniowie z powrotem do szkoły, plus kilka przesiadek tu i tam, technicznie jesień zaczyna się 22 września. Jesienny sezon wystawowy jest podobny. Na szczęście do października kilka instytucji w mieście organizuje jedne ze swoich najlepszych letnich pokazów, w tym All that Glows in the Dark of Democracy w Weinberg/Newton Gallery, Slavs and Tatars: MERCZbau w Neubauer Collegium i Beyond the Frame. Muzeum Fotografii Współczesnej.

Wraz ze zbliżającymi się wyborami w połowie kadencji w listopadzie „Wszystko, co świeci w ciemności demokracji” czuje się współcześnie i ponadczasowo. Spójrzmy prawdzie w oczy, burze klimatu politycznego Ameryki nie wydają się już związane z konkretnym sezonem wyborczym. To jest łatwe. Jak sobie radzimy z tą nową normalnością?

Sześciu artystów biorących udział w tej grupowej wystawie wypracowało różne proaktywne podejścia, od minimalistycznego, przez pragmatyczne, po wręcz bajeczne. Jak można się spodziewać, wiele z nich jest partycypacyjnych, tak jak powinna być sama demokracja.

Ograniczenia tej zasady są siłą napędową oficjalnej stacji głosowania Arama Han Sifuentes „Oficjalne nieoficjalne głosowanie: Głosowanie na wszystkich, których legalnie nie mogą”, w którym odnosi się do ogromnej części populacji, która obejmuje nieletnich, więźniów i byłych więźniów , mieszkańcy liczą terytoria USA i osoby niebędące obywatelami, takie jak ja. Sifuentes zaprasza nas do głosowania, akcja, która sama w sobie byłaby ekscytująca, ale wzmacnia ją czarnymi światłami, neonami i wszędzie iskierkami na poziomie dyskoteki.

Ariana Jacob powraca do swojego projektu z 2012 roku, The American Society for Personally Questioning Political Questions, w którym śmiało przemierzała kraj w poszukiwaniu konserwatystów i libertarian, którzy chcieliby zmieszać się z lewicowym idealistą – a konkretnie z nią – by porozmawiać o swoich poglądach politycznych. Dziesięć lat później ponownie nawiązuje kontakt z tymi ludźmi i dzieli się kolejnymi rozmowami. Streszczenia można znaleźć w gazecie na wynos, na stronie internetowej oraz w serii precyzyjnych znaków trawnikowych.

READ  „To jak zaginiony film Spielberga” (EKSKLUZYWNIE)

Na wystawie nie zabrakło także formalnych i materialnych rozwiązań naszych politycznych problemów, takich jak propozycja Aay Preston-Myint dotycząca nowej flagi amerykańskiej, prostego lawendowego prostokąta, który wydaje się być najpiękniejszą mieszanką czerwieni, bieli i błękitu; i pełnowymiarową ramę domu Hannah Givler, której dach jest wyłożony grubymi filcowymi ścianami, aby stłumić niekończący się głośny pogłos, który sprawia, że ​​tak trudno jest się słyszeć.

Tymczasem w ładnej galerii Kolegium Neubauera można obejrzeć zdecydowanie nieprzyzwoitą wystawę: „Budynek MERCZA” przez berliński kolektyw Slavs and Tatars. Na wpół butik odzieżowy i showroom, na wpół wystawa sztuki konceptualnej, „MERCZbau” to radykalny historyczny rewizjonizm. Osiem manekinów eksponuje towary wyprodukowane w nieograniczonych seriach i można je kupić w recepcji po cenach w dużej mierze porównywalnych z towarami uniwersyteckimi, które zdecydowanie przypominają. Haczyk polega na tym, że omawiany wydział uniwersytecki już nie istnieje: wydział orientalistyki dawnego Uniwersytetu Jana Kazimierza we Lwowie. Albo Lwów. Albo Lwów.

Zaangażowana historia polityczna, językowa, estetyczna i etnograficzna jest skomplikowana, napięta i niespodziewanie na czasie, obejmująca stale zmieniające się granice i populacje między Rosją, Ukrainą, Polską i Niemcami. Stąd bluza z logo z napisem „Lwowski Uniwersytet im. Iwana Franki” po ukraińsku nad maskotką lwa czytającego książkę z napisem „Allah cię kocha” po rosyjsku.

Jest też kilka świetnych lokalnych gadżetów, takich jak czapka z daszkiem Oriental Institute z wyszytym „Szikago Jułesej”, polską transliteracją Chicago, USA. T-shirty z tytułem wystawy – MERCZbau to zarówno gra na „merch”, jak i nawiązanie do pionierskiego środowiska „Merzbau”, które Kurt Schwitters zbudował w Hanowerze w Niemczech w latach 20. i 30. – również posiadają stylizowane drzwi na tradycyjne marokańskie wzory , przypomnienie, że idee Wschodu i Orientu od dawna oznaczały Europę Wschodnią, a także Bliski Wschód i Afrykę Północną. Do dalszej lektury kup modną różowo-żółtą apaszkę z nadrukowaną obszerną bibliografią Słowian i Tatarów.

Pokazy kolekcji często nie otrzymują uznania, na jakie zasługują, zwłaszcza te tymczasowe, które starają się być czymś więcej niż tylko pokazem największych hitów. Muzeum Fotografii Współczesnej „Poza ramą” jest jednym z takich pokazów, a jego bardzo wartościowym celem jest nauczenie umiejętności wizualnych. Krytyczne oglądanie zdjęć jest w dzisiejszych czasach niezbędną umiejętnością, a jednym z najprzyjemniejszych sposobów, aby się tego nauczyć, jest ćwiczenie na zdjęciach świetnych fotografów.

READ  Recenzja książki: Pionier rock'n'rolla i pośpiechu, Geddy Lee, zagłębia się w swoje wspomnienia „My Effin' Life”.

Rzymski pokój hotelowy Abelardo Morell z camera obscura i uchwycenie przez Berenice Abbott światła załamanego przez pryzmat pokazują, w jaki sposób fotografia może być wykorzystana do ukazania zjawisk – naukowych, historycznych i innych – niewidocznych gołym okiem. Wizualnie dezorientujące kompozycje Viviane Sassen i Paula Mpagi Sepuyi, a także seria dekonstrukcji scen autorstwa Barbary Probst i rysunek kurzu autorstwa Vika Muniza, nawet jeśli nie wymagają cyfrowej manipulacji, podkreślają, że to, co widzisz, niekoniecznie jest tym, czym jest. Portrety autorstwa Deany Lawson i Shizuki Yokomizo, w których uczestnicy chętnie podejmują decyzje dotyczące sposobu ich dokumentowania, eksplorują moc fotografii w kształtowaniu percepcji innych. Skonstruowane sceny – zwłaszcza humorystyczne, jak widok Wielkiego Kanionu Taiyo Onorato i Nico Krebsa z frytkami gotowymi do skoku na bizony, albo niemożliwie wyważona wieża z butelek i balon Petera Fischliego i Davida Weissa – niepokoją je. rola fotografii jako bezpośredniego rejestratora rzeczywistości, jednocześnie udowadniając, że jest medium zdolnym do ujawniania prawdy.

Wszystko, co świeci w ciemności demokracji, działa w Galerii Weinberg/Newton, 688 N. Milwaukee Ave. do 1 października; bezpłatny, wymagana rezerwacja. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń 312-529-5090 i www.weinbergnewtongallery.com

Slavs and Tatars: MERCZbau kursuje do 7 października w Neubauer Collegium, 5701 S. Woodlawn Ave.; zgodnie z umową. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń 773-795-2329 i neubauercollegium.uchicago.edu

Beyond the Frame trwa do 30 października w Museum of Contemporary Photography, 600 S. Michigan Ave.; Rezerwacje są mile widziane. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń pod numer 312-663-5554 i mocp.org

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *