Connect with us

technologia

Wiadomości biznesowe, strategia, finanse i spostrzeżenia biznesowe

Published

on

Wiadomości biznesowe, strategia, finanse i spostrzeżenia biznesowe

2021 był jednym z najbardziej udanych lat dla największego na świecie producenta diamentów DeBeers, ze sprzedażą sięgającą 5,6 miliarda dolarów w porównaniu do 3,4 miliarda dolarów w 2020 roku. Sprzedaż surowca diamentowego wzrosła do 4,9 mld USD (wzrost z 2,8 mld USD w 2020 r.). Rok przyniósł również 35% wzrost w biznesie markowej biżuterii firmy, który obejmuje DeBeers Jewellers i De Beers Forevermark. „W 2021 popyt był wyższy niż przed kryzysem (pandemia Covid-19). Kiedy myślisz o skali kryzysu, jest to niezwykłe ożywienie” – mówi Marc Jacheet, dyrektor generalny De Beers Brands, w wywiadzie dla Fortune India.

Chociaż zwrot w branży diamentowej po zamknięciu z pewnością ma związek ze wzrostem rozporządzalnych dochodów konsumentów, ponieważ ich wydatki na podróże i inne zagraniczne działania ucierpiały, Jacheet uważa, że ​​to właśnie odporność całego łańcucha wartości branży spowodowało to odrodzenie popytu konsumenckiego. „Pandemia zmusiła branżę do znacznie większej koncentracji. Odporność w całym łańcuchu – od partnerów rządowych po właścicieli witryn i sprzedawców detalicznych – ich odporność na adaptację, próbę skorygowania kursu z szybkością i zwinnością była niesamowita. W wielu krajach jedyne połączenie z klientem końcowym było cyfrowe, a nasi pracownicy przystosowali się w rekordowym czasie” – wyjaśnia Jacheet. „Odpowiadali na niejednoznaczność zwinnością, ich reakcją na złożoność była koncentracja, a ich reakcją na zmienność było podejmowanie zdecydowanych decyzji. pokonywać trudności i być kapitanem na wzburzonym morzu – dodaje.

Diamenty w świecie VUCA

Czy jednak rok 2022 będzie równie udany, jak w ubiegłym roku z powrotem do normalności i otwarciem możliwości podróżowania? Jacheet mówi, że VUCA (zmienność, niepewność, złożoność, niejednoznaczność) to dzisiejszy sposób na życie. „Prawda jest taka, że ​​biorąc pod uwagę kontekst, w jakim działamy, trudno przewidzieć, jaka będzie przyszłość. Poziom niepewności jest ogromny… Zaczęło się od pandemii, a teraz to wydarzenia na Ukrainie. Ma dwojaki wpływ na branżę – zaburzając i destabilizując równowagę światową, która wywiera presję na surowce, spowalnia gospodarki, ożywia inflację, a walka z inflacją, podnoszenie stóp procentowych i kurczenie się bogactwa może prowadzić do potencjalnych zagrożeń. Wojna wpłynęła na przemysł diamentowy, ale przemysł diamentów naturalnych jest niezwykle odporny”.

READ  Recenzja techniczna Baldur's Gate 3 na PC: polski, który zawstydza inne gry AAA

Optymizm Jacheeta wynika również z emocjonalnej wartości diamentu. „To nie pierwszy raz, kiedy mamy do czynienia z kryzysem. Zawsze będą mężczyźni, którzy zakochują się w kobietach, zawsze będą kobiety, które kończą 40 lat lub rodzą, zawsze będą osiągnięcia w życiu, które chcesz podkreślić. Każdy człowiek potrzebuje wiary, przynależności i bycia kochanym”.

biznes z celem

Aby prowadzić interesy w środowisku VUCA, „cel” staje się kluczowy, mówi Jacheet. „Mówimy naszym zespołom, aby nigdy nie zapominały, kim jesteśmy i skąd pochodzimy. Naturalne diamenty to absolutne cuda i cuda natury, powstały dwa miliardy lat temu lub więcej w warunkach, które są dziś niezwykle rzadkie. Dwa miliardy lat później są wykopywane i sprzedawane. Sposób, w jaki przetwarzamy diamenty, jest wyjątkowy, każdy surowy diament jest wyjątkowy i cenny. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, co i dlaczego robimy. Naszym celem jest niesienie radości światu poprzez nasze wyjątkowe produkty, wyjątkową powagę i szlachetność. Musisz poruszyć ludzi z poczuciem celu i powodu biznesu, to jest to, co robię na co dzień.

Branża diamentowa jest dość znana z nijakich praktyk pracowniczych w kopalniach. Szef De Beers twierdzi, że jego praktyki personalne na poziomie kopalni są nienaganne. „Kiedy zaczynaliśmy pracę w Botswanie, ludzie cierpieli. Tylko 3 km drogi, wszędzie AIDS. Dziś jest 3000 km dróg, wszędzie tysiące małych dziewczynek chodzi do szkoły i szpitala. Dążymy do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. To dalekie od postrzeganego obrazu”.

„Mamy odpowiedzialność wobec świata, a po drugie, robimy to, co robimy wyjątkowo dobrze, z ogromnym poczuciem etyki” – dodaje.

zmienić nastawienie

Konsumenci również pytają o sens. Zadają trudne pytania o to, czy kupowany przez nich diament był wydobywany w sposób zrównoważony, czy ludzie pracujący w kopalniach są traktowani etycznie. Toczy się również wiele dyskusji na temat diamentów bezkonfliktowych. „To nie są trudne pytania, to są uzasadnione pytania” – mówi Jacheet.

READ  Nintendo Switch OLED jest dostępny w Amazon • Eurogamer.net

Następne pokolenie docenia cel oprócz wartości diamentu. „Wartość to wewnętrzna wartość kamienia, wartości to efekt, jaki ma. Zmienia się postrzeganie statusu, nie wynika ono z próżności, ale z hojności. Widzimy pokolenie o wiele bardziej troskliwe, hojne i opiekuńcze. Nie chodzi tylko o milenialsów i pokolenie X, ale także ich mamy są zdeterminowane. Słuchają swoich małych dzieci. Widzimy większy apetyt na wiedzę, skąd pochodzą diamenty, ponieważ jeśli zależy Ci na jakości, chcesz wiedzieć, skąd pochodzą, więc pochodzenie jest najważniejszą cechą.

Operacje DeBeer, twierdzenia Jacheet są w pełni przejrzyste i kontrolowane. „Mamy najlepsze praktyki etyczne, jakie możesz sobie wyobrazić. Bezpieczeństwo jest w naszych kopalniach absolutnym priorytetem. Poziom inwestycji technicznych jest high-tech. Na przykład statek do wydobywania diamentów, który mamy w Namibii, 95% ludzi na łodzi to najwyższej klasy inżynierowie”.

Diamenty wyhodowane w laboratorium

Ponieważ rozmowy na temat celu i zrównoważonego rozwoju zajmują centralne miejsce, zainteresowanie konsumentów diamentami wyhodowanymi w laboratoriach jest duże, a marki na całym świecie oferują kolekcje biżuterii wykonane z diamentów wyhodowanych w laboratoriach (które kosztują prawie 3/4 ceny diamentu naturalnego) . Diament). Sam De Beers ma wyhodowany w laboratorium pionowy diament, Lightbox. Jacheet mówi, że choć istnieje rynek zarówno na diamenty wyhodowane w laboratoriach, jak i naturalne, nie zgadza się z twierdzeniem, że diamenty wyhodowane w laboratoriach są bardziej zrównoważone. „Ponad 80% diamentów hodowanych w laboratorium jest wytwarzanych z wykorzystaniem energii nieodnawialnej, mają one wyższy ślad węglowy niż diamenty naturalne”.

Następnie porównuje dwutlenek węgla używany do polerowania naturalnych diamentów z dwutlenkiem węgla emitowanym przez samolot lecący między Mumbajem a Nowym Jorkiem. „Do wypolerowania naturalnego diamentu potrzeba około 150 kg dwutlenku węgla na karat, podczas gdy samolot Bombaj-Nowy Jork zużywa tonę dwutlenku węgla. Można wypolerować 6 karatów diamentów za cenę lotu Mumbaj-Nowy Jork – przekonuje Jacheet.

READ  Polska firma wprowadza etykiety półkowe zasilane energią słoneczną, aby ograniczyć marnowanie żywności

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *