Nauka
Cartoon Forum zawiera „Tern”, „Phil & Sophia”, „Zoey Oceans”
„The Tern” z Francji, „Phil & Sophia” i „Nino Dino”, wraz z „Zoey Oceans” z Hiszpanii, „Happy not Lucky” z Polski, „Natu Natu” z Irlandii i „Karma” z Rumunii prowadzą na linii 84 tytułów. -up animowanych projektów telewizyjnych, które ukażą się na Cartoon Forum 2022.
Odbędzie się on w Tuluzie w południowej Francji w dniach 19-22 września.
„The Tern” to 10 odcinków pół godziny od paryskiej firmy rozrywkowej Cyber Group Studios. Wyreżyserowany przez Slimane’a Aniss, opowiada o przygodach floty ogromnych statków powietrznych, które podróżują bez końca nad zdewastowaną Ziemią, podążając trasami lotu wokół planety w szczególności jednego ptaka, rybitwy.
Skierowany do przedszkolaków film „Phil i Sophia” został napisany przez Martine Gasparov. Wyprodukowana przez francuskiego filmowca Xilama („Oggy i karaluchy”) historia opowiada o dwóch braciach o zdecydowanych opiniach, których codzienne sprawy często podsycają gorące dyskusje.
Wyreżyserowany przez Aurélie Raphaël i Jeanne-Sylvette Giraud film „Nino Dino” został wyprodukowany przez francuską firmę Folivari („Ernest and Célestine”). 52-odcinkowy serial to komediowa przygoda dla starszych przedszkolaków (5-7 lat), w której młode dinozaury odkrywają swój świat.
Barometr aktualnych trendów i w budowie w europejskiej animacji, francuskie wydarzenie zaprezentuje projekty angażujące 19 krajów jako głównych producentów. Całkowity budżet projektów Cartoon Forum 2022 wynosi około 379,3 mln EUR (405,8 mln USD). Średni budżet emitowanych tam seriali wynosi 4,8 miliona dolarów.
„Zoey Oceans”, projekt niedawno nagrodzony przez Netflix i Mianima (lobby animacji dla hiszpańskich kobiet), został wyprodukowany przez hiszpańskie studio Kimchi, a scenariusz napisała Anna Espinach. Komediowo-przygodowa opowieść o 9-letniej dziewczynce, która zbudowała amfibię, by odnaleźć swojego zaginionego ojca na morzu. Twoje jedyne wskazówki to 2000 gumowych kaczek, które były na statku, a teraz pojawiają się w najróżniejszych miejscach na świecie, od pustyni Gobi po Morze Koralowe.
Polska firma animacyjna Letko przyniesie 11-minutowy, 52-odcinkowy serial dla dzieci „Szczęśliwy, nie szczęśliwy”, komedia przygodowa o dwóch samozwańczych detektywach dziecięcych – czarnej owcy Lu i czarnym kotu Teo – na których zawsze poluje nowa sprawa. pomimo wielu niepowodzeń.
Animacja dla dorosłych wyprodukowana przez rumuńską autorkę Ancę Damian („Starseed”) w jej wytwórni Aparte Film, „Karma” to 13-minutowy, sześcioodcinkowy program, w którym opowiada Marty, 11-letni chłopiec, który jest żołnierzem Karmy i musi karać ludzi za ich błędy magiczną zabawką, co prowadzi do tragicznych konsekwencji. Z pomocą nowego przyjaciela buntuje się przeciwko groźnemu nauczycielowi.
Inne znane firmy producenckie, które prezentują swoje najnowsze kreskówki, to między innymi Ireland’s Cartoon Saloon („Natu Natu”), francuskie Laïdak Films („Wokół i wokół studni życzeń” – kontynuacja „Mama leje deszcz”). oraz TeamTO („Next Level: Odyssey”) oraz niemiecki Wolkenlenker („Tiger and Bear”).
Jeśli chodzi o grupę docelową, 21 projektów (25%) jest skierowanych do przedszkolaków, 43 tytuły (51,2%) skierowane są do dzieci starszych, cztery (4,8%) do nastolatków, sześć (7,1%) do odbiorców rodzinnych i dziesięć (11,9%) ) dorosłym.
Koszt jednej minuty produkcji animacji wynosi 13 780 USD, co jest niewielkim wzrostem w stosunku do 2021 r. (12 720 USD), zgodnie ze statystykami organizacji.
Największą obecność na Cartoon Forum ma Francja z 38 tytułami. Irlandia i Hiszpania po 8 projektów, Niemcy (7), Włochy (5), Polska (3) oraz Belgia i Dania po dwa projekty. Austria, Chorwacja, Finlandia, Grecja, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Rumunia, Serbia i Szwecja mają po jednym projekcie.
Jeśli chodzi o koprodukcje, w skład line-upu wchodzą partnerzy z 27 krajów. Oprócz 19 krajów wymienionych jako główni producenci, produkują również Kanada, Chile, Japonia, Peru, Portugalia, Wielka Brytania, Urugwaj i Stany Zjednoczone. Spośród 85 tytułów 35 projektów (42%) to koprodukcje, przy czym Niemcy, Belgia i Francja są najbardziej aktywnymi koproducentami w Europie.
Budżety czterech projektów wynoszą 10 milionów dolarów, budżety wahają się od 8 do 10 milionów, 16 od 6 do 8 milionów, 19 od 4 do 8 milionów, 6 milionów. 14 to od 2 do 4 milionów dolarów. 21 projektów ma budżety poniżej 2 mln USD.
Najczęściej stosowaną techniką jest animacja 2D, stosowana w 57% projektów. Projekty wykorzystujące 3D stanowią 24% całego pakietu w porównaniu do 20% w 2020 roku. Projekty łączące techniki 2D i 3D stanowią 15% programowania.
PROJEKTY WYBRANE NA FORUM KRESKÓWKI 2022
PRZEDSZKOŁA
„Dzień z psami”, Dandeloo (Francja)
„BeddyByes”, JAM Media (Irlandia)
„Delù z dżungli”, Animoka Studios (Włochy), Nalu Animation (Francja)
„Doopydoo”, Wiggleywoo (Irlandia)
„Wielka podróż podagry”, Parmi les Lucioles Films (Francja)
„Cytryna i jagoda”, Likaon, GS Animation (Polska)
„Mały wieloryb”, Paper Panther Productions (Irlandia)
„Max”, łódź podwodna (Holandia)
„Mogu i Perol”, Zephyr Animation (Francja), Dwarf (Japonia)
„Mój brat to T-Rez”, Mr Klaus Animation Studio (Hiszpania), Lusco Fusco Animation (Portugalia)
„Natu Natu”, Salon Kreskówek (Irlandia)
„Nino Dino”, Folivari (Francja)
„Phil i Sophia”, Xilam Animation (Francja)
„Polka dot Zebra”, Sygnatia (Hiszpania) Kino Bro (Portugalia)
„Sleepy’s Dream Team”, Bigchild Entertainment, Freebird Pictures (Niemcy)
„Tygrys i niedźwiedź”, Wolkenlenker, Janosch Film & Medien (Niemcy)
„TinkerBen and Motor”, Metaxilasis (Serbia)
„Trotro i Zaza”, Ellipsanime Productions (Francja)
„Świat Vanji”, Fabian&Fred (Niemcy)
„Witamy w Permacity”, Millimages (Francja)
„Dziki duński”, Zebra Animation Studios (Dania) Belgian Productions (Belgia) Metropolitan (Norwegia)
DZIECI
„Anuki”, Sas Folimage (Francja)
„Aquaworld”, Les Films de l’Arlequin, PL Films (Francja)
„Bertie’s Brainwaves”, In Efecto (Hiszpania), Flickerpix (Wielka Brytania)
„Najlepsi przyjaciele na zawsze… Stranded!”, Peekaboo Animation (Hiszpania)
„BFF”, Art Shot (Litwa), GS Animation (Polska)
„Biguden”, Apaches, Kosmiczna Produkcja, Mr Loyal (Francja)
„Billie i rakiety”, Caribara Production (Francja)
„Wyluzuj, Zeus!”, Studio Animacji Arx (Austria), Die Film (Niemcy)
„Cocobanana”, Den Siste Skilling (Norwegia), Knudsen Pictures (Niemcy)
„Dino Fino”, niemieccy partnerzy filmowi (Niemcy)
„Frnck”, Superprod (Francja)
„Giggle Wiggle”, Badi Badi, Beat Shop Marek Domański (Polska)
„Go Flash”, Cube Creative Productions (Francja)
„Graine and Princess Bilboquet”, Tchack – Aluma Productions (Francja), Freebird Pictures (Niemcy)
„Hakan Super Brakan”, Nuttery Entertainment (Szwecja)
„Szczęśliwy bez szczęścia”, Letko (Polska)
„Ice Breakers”, Fabrique D’Images (Luksemburg), Gap Busters (Belgia)
„Jack the Red”, beQ Entertainment (Włochy)
„Kat & Cats”, Normaal (Francja)
„Ki i Hi”, Drawsome (Francja)
„Warsztat Leo”, Foliascope (Francja) Pracownia Ciekawostek (Irlandia) Warsztaty lotnicze (USA)
„Lisa & Kolos” Melting Productions, Andarta Pictures (Francja), Squarefish (Belgia)
„Szalony”, Media Valley (Francja), Belvision (Belgia)
„Maddie + Triggs”, Rzepa + Kaczka (Irlandia)
„Magiczna misja w Meksyku”, Kazak Productions, (Francja)
„Marcel, Święty Mikołaj (i mały chłopiec dostarczający pizzę)”, filmy Xbo (Francja)
„Album Mervyna”, Kick the Door Productions (Hiszpania), BigB (Niemcy)
„Pleśnia”, Daily Madness Productions (Irlandia)
„Clube do Mito”, Cartobaleno (Włochy)
„Następny poziom: Odyseja”, TeamTO (Francja)
„Schalotte – cebula na każdy przypadek”, Trickstudio Lutterbeck (Niemcy)
„Shadow’s World”, Recircle Studio (Chorwacja)
„Warrior Shepherdesses”, Vivement Lundi!, Studio L’Incroyable (Francja)
„Tardy – wodny niedźwiedź z kosmosu”, Kairostudio (Włochy)
„The Last Whale Singer Series”, Telescope Animation (Niemcy), Big Bad Boo (Kanada), Big Bad Boo Entertainment (Holandia)
„Mała Orkiestra”, Produkcja Audiowizualna Mago (Hiszpania), Apus Animación y zawierający (Peru), Juan Luis Carve Pascale (Urugwaj)
„Pieśń burz”, Sacrebleu Productions (Francja)
„The Tiny Ones”, MIAM! Animacja (Francja)
„Umami”, Destylarnia Filmów (Irlandia)
„Witamy w Lolyland”, Cottonwood Media (Francja)
„Will Moogley Ghost Agency”, Studio Pandora, Show Lab (Włochy)
„Detektywi czarownic”, animacja metody (Francja)
„Zoey Oceans”, Studio Kimchi (Hiszpania)
RODZINA
„Pierzaste winiety”, Novanima Productions (Francja)
„Firsts”, TV ON Productions (Hiszpania), Tippo Creative Lab (Chile)
„Wokół studni życzeń”, Laïdak Films (Francja)
„Spaghetti Sisters”, Sixteen South Television (Irlandia)
„Sąd dla zwierząt”, Zadig Productions, AOP Production (Francja)
„Rydwina”, Cyber Group Studios (Francja)
NASTOLATKI
„Bootyboo and the Mutants”, Paraiso Production, Ikki Films (Francja)
„W Jakubie żyjemy”, A. Produkcja filmowa (Dania)
„Mekka Nikki”, Squarefish (Belgia), Dada! Animacja (Francja)
„Star Stable: Mistfall”, Ferly (Finlandia), Atmosphere Media (Niemcy)
DOROŚLI / MŁODZI DOROŚLI
„Koledzy z zagłady”, Film dwudziesty (Niemcy)
„Dr. Bob”, pan. Lojalny (Francja)
„Dreamland”, Dupuis Edition et Audiovisuel, Chouette Compagnie (Francja)
„Pieprzony kot”, Autour de Minuit Productions (Francja)
„Gustave”, Deadliners Production, Andarta Pictures (Francja)
„Chomiki”, dotykowe (Belgia)
„Karma”, Apart Film (Rumunia)
„Keiko i pływający świat”, Iliade et Films (Francja)
„Mój mąż superbohatera”, Addart Production (Grecja), The Alphabet Initiative Agency (Niemcy)
„Sala niepowodzeń”, Ikki Films, Dadbod (Francja)
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”