technologia
Apple postrzega gogle wirtualnej rzeczywistości jako kolejną wielką rzecz
Rozwój zawartości wirtualnej rzeczywistości i narzędzi programowych firmy Apple ma kluczowe znaczenie dla tworzenia doświadczeń, które nadają cel przyszłemu zestawowi słuchawkowemu. Ostatni duży nowy produkt, Apple Watch, został wprowadzony na rynek z około 3000 aplikacji, ale miał trudności z nadaniem go, ponieważ Recenzenci techniczni stwierdzili, że kilka z tych aplikacji jest przydatnych. Podobne wady są trwałe Zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości firmy Metaktóry sprzedał 10 milionów sztuk w zeszłym roku, ponieważ wielu uważa go za urządzenie do gier.
Od oryginalnego Macintosha po iPada, Apple stworzył produkty, które przyciągają szerokie grono potencjalnych klientów i mają różnorodne zastosowania. Szacuje się, że firma sprzedała w zeszłym roku 240 milionów iPhone’ów, co stanowi około połowy jej łącznej sprzedaży wynoszącej 366 miliardów dolarów. Aby zestaw słuchawkowy był opłacalny, twierdzą analitycy, muszą istnieć narzędzia wykraczające poza niszowy świat gier wideo.
Prezes Apple Tim Cook od lat mówi o potencjale rozszerzonej rzeczywistości. W 2016 roku powiedział inwestorom, że firma intensywnie inwestuje w firmę i postrzega ją jako „wielką okazję handlową”. W tym czasie wielu pracowników kampusu Apple czytało Ready Player One, futurystyczną powieść rzeczywistości wirtualnej i rozmawiało o możliwościach stworzenia własnego świata rzeczywistości mieszanej Apple.
Apple zatrudnił inżyniera z Dolby Technologies, Mike’a Rockwella, i powierzył mu zadanie. Jego wczesne wysiłki na rzecz stworzenia produktu rzeczywistości rozszerzonej były utrudnione przez słabą moc obliczeniową, powiedziały dwie osoby zaznajomione z projektem. Ci ludzie powiedzieli, że ciągłe wyzwania związane z wydajnością baterii zmusiły Apple do opóźnienia premiery do przyszłego roku.
Inicjatywa rozszerzonej rzeczywistości podzieliła się w Apple. Co najmniej dwóch członków zespołu zajmującego się projektowaniem przemysłowym powiedziało, że odeszli z firmy po części dlatego, że obawiali się stworzenia produktu, który mógłby zmienić sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję. Taka wrażliwość wzrosła wewnętrznie w firmie rosnące zaniepokojenie opinii publicznej czasem spędzanym przed ekranem dla dzieci.
Z panem Rockwellem na czele, produkt byłby jednym z pierwszych produktów Apple kierowanych przez zespół inżynierów, a nie współzałożyciela Steve’a Jobsa, który zmarł w 2011 roku, i jego byłego szefa projektowania. Jony Ive, który odszedł z firmy w 2019 roku. Projekt Apple Watch był prowadzony przez pana Ive i jego projektantów, którzy zdefiniowali wygląd, funkcję i marketing Apple Watch.
Programowanie pana Favreau pokazuje, że Apple próbuje odróżnić swój produkt od metas. Pokazuje również, w jaki sposób firma wykorzystuje relacje, które pielęgnuje w Hollywood od premiery Apple TV+ w 2019 roku.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”