Connect with us

Zabawa

Wieści z Festiwalu Filmowego w Cannes: gwiazda Squid Game Lee Jung-jae wchodzi za kamerę dla Hunta

Published

on

Wieści z Festiwalu Filmowego w Cannes: gwiazda Squid Game Lee Jung-jae wchodzi za kamerę dla Hunta

CANNES — Gra w kalmary Gwiazda Lee Jung-jae napina mięśnie filmowe polowanieszpiegowski thriller, który napisał, wyreżyserował, wyprodukował i w którym zagrał.

Debiut reżyserski i scenariuszowy pana Lee miał swoją światową premierę na Festiwalu Filmowym w Cannes, gdzie zostanie pokazany poza konkursem.

Szybki, pełen akcji film obraca się wokół dwóch południowokoreańskich szpiegów, którzy mają za zadanie zbadać się nawzajem w celu odkrycia północnokoreańskiego kreta.

49-letni Lee gra jednego ze szpiegów obok swojego wieloletniego przyjaciela i partnera biznesowego Jung Woo-sung.

Powiedział, że jego kariera trwająca prawie trzy dekady była ogromną pomocą, gdy stanął za obiektywem.

„Grałem w wielu różnych gatunkach i mogłem przypomnieć sobie sceny, które nakręciłem jako aktor, które były trudne do sfilmowania lub które nie wyszły tak, jak się spodziewałem” – powiedział Reuterowi w Cannes.

„Próbowałem zapamiętać te sceny, kiedy pisałem scenariusz, aby upewnić się, że mogę być jak najbardziej skuteczny w reżyserii”.

Pan Lee debiutuje u szczytu sukcesu swojego serialu Netflix, który stał się najpopularniejszym show giganta streamingu na świecie, oraz triumfów innych koreańskich programów telewizyjnych, filmów i muzyki na całym świecie.

„Jestem bardzo wdzięczny za mój reżyserski debiut podczas renesansu koreańskiej kultury” – powiedział Lee.

„Mam nadzieję, że dzięki innym filmom i treściom będę mógł częściej spotykać się z widzami i fanami z całego świata”.

Zapytany, który z wielu kapeluszy, które nosił w projekcie, najbardziej mu się podobał, Lee nie wahał się.

„Oczywiście aktorstwo. jestem aktorem To moja tożsamość. Więc po prostu najbardziej lubiłem grać.”

UKRAIŃSKI DYREKTOR SPRAWDŹ ROSYJSKĄ OBECNOŚĆ
Ukraiński reżyser Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk skrytykował Festiwal Filmowy w Cannes za włączenie rosyjskiego reżysera jako pierwszego filmowca do ich programu Pamfir został pokazany w Cannes w Directors Fortnight w sobotę.

READ  Nadchodzące wydanie anime na Netflix w sierpniu 2021 r.

Festiwal zabronił udziału oficjalnym delegacjom rosyjskim, ale rosyjski dysydent Kirył Sieriebriennikow, który wypowiadał się przeciwko inwazji na Ukrainę, miał premierę swojego filmu konkursowego Żona Czajkowskiego na festiwalu w ostatnią środę.

„Jeśli tu jest, jest częścią rosyjskiej propagandy i mogą go wykorzystać” – powiedział Reuterowi Sukholytkyy-Sobchuk w sobotę.

Rosyjski reżyser Sieriebriennikow powiedział wcześniej w zeszłym tygodniu, że rosyjska kultura nie powinna być bojkotowana, mówiąc, że rosyjska kultura „zawsze promowała wartości ludzkie”.

Ukraiński reżyser Sukholytkyy-Sobchuk określił uczucie przebywania w Cannes, gdy jego kraj walczy z rosyjską inwazją, jako „obcy”.

„Wszystko, co się tutaj wydarzyło, nie należy do Ukrainy – spokojne życie… Mamy (przeciwną) rzeczywistość” – powiedział.

Położona w lasach regionu Czerniowiec w zachodniej Ukrainie, Pamfir zaczyna się od ojca Leonida, powracającego do rodziny po miesiącach pracy w Polsce. Pożar kościoła przypisywany synowi Leonida, Nazarowi, zmusza ojca do podjęcia szybkiej pracy przemytniczej, co rozzłościło lokalnego szefa przemytu.

Historia walki o zbawienie, nawiązująca do tragedii greckiej i biblijnej historii Abrahama i Izaaka, współbrzmi z trwającym konfliktem.

„(Film) odzwierciedla siłę i siłę narodu ukraińskiego, który jest bardzo silny i wygra. To tylko kwestia czasu… bo nie da się nas pokonać – powiedział Ołeksandr Jaceniuk, który gra Leonida.

ALI ABBASI PRZEDSTAWIA „PERSKI NOIR”
Premiera irańskiego reżysera Ali Abbasi Święty Pająk na niedzielnym festiwalu filmowym w Cannes historia seryjnego mordercy w świętym mieście Mashhad – oparta na prawdziwej historii – zatytułowana „Persian Noir”.

„To film noir. To perski noir” – powiedział Reuterowi Abbasi.

Film przenosi widzów na obrzeża irańskiego miasta, gdzie seryjny morderca Saeed Hanaei, grany przez Mehdiego Bajestaniego, wyrusza na misję porządkową, by upolować nędzne prostytutki. Dziennikarz śledczy Rahimi, grany przez cara Amira Ebrahimiego, ściga go i podejrzewa, że ​​lokalna korupcja utrudnia jego pojmanie.

READ  W Polsce powstają kolejne międzynarodowe zdjęcia filmowe, od „W zaginionych krainach” po „Dziewczynę z igłą”: „We Can Do It”

„Chcemy zbudować wszechświat, wszechświat, który jest ciemny, ma ciemną stronę, wady, problemy, wszelkiego rodzaju konflikty” – powiedział Abbasi. „Czy to dokładny portret Iranu?”

Film pokazuje społeczeństwo, które nie wybacza tym, którzy odstępują od jego religijnych zasad. Kiedy prawdziwy „zabójca pająków” został złapany w 2001 roku, znalazł poparcie dla swojego argumentu, że wykorzenia to, co nazwał korupcją moralną, chociaż został skazany i stracony w następnym roku.

„Mówię o prawdziwej sprawie – nie wiedzieliśmy… czy zostanie skazany? Czy zostanie ukarany? – powiedział pan Abbasi.

Dystrybuowany przez Metropolitan Filmexport film jest jednym z 21 filmów rywalizujących o główną nagrodę festiwalu, Złotą Palmę. Pan Abbasi zdobył nagrodę Cannes w kategorii Un Certain Regard w 2018 roku Granica.

Opisując sprzeczny charakter irańskiego społeczeństwa, w którym kobiety mogą być wysoko wykwalifikowanymi lekarzami i inżynierami, ale też podlegają ścisłej kontroli nad tym, jak się ubierają i jak prezentują się publicznie, reżyser powiedział, że stara się te napięcia eksponować.

„Ten obraz nie jest jednostronny. Jest powód do nadziei. Jest też powód do strachu”. — Reuters

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *