Connect with us

Sport

Przybyły (naprawdę) duże łodzie

Published

on

Przybyły (naprawdę) duże łodzie

Zajęło to kilka lat, opóźnione przez pandemię, ale na Karaiby zbliżają się formalne wyścigi na maxiachach, co znacznie zwiększa szanse żeglarzy prowadzących swoje eleganckie jednokadłubowe behemoty, które mogą osiągnąć 100 stóp długości.

Les Voiles de St Barth Richard Mille, która zaczyna się w niedzielę, nastąpi po otwarciu IMA Karaibskie Wyzwanie Maxi, czterostopniowa impreza stworzona w celu zwiększenia udziału Maxis w tych regatach i przyciągnięcia większej liczby Maxis na karaibskie tory żeglarskie.

„Żeglarze Maxi są naprawdę podekscytowani, ponieważ podnosi standard i jakość oraz zwiększa liczbę regat, w których mogą pływać” – powiedział Benoît de Froidmont, prezes Międzynarodowe Stowarzyszenie Maxi. „Teraz będziemy mieli właściwe starty i kursy”.

I więcej sposobów na żeglowanie na swoich łodziach, które są drogie w utrzymaniu, kosztują nawet 10 milionów dolarów — właściciele chcą jak najlepiej wykorzystać swoje łodzie. „Największym grzechem jest po prostu porzucenie tych łodzi” – powiedział Ken Keefe, były żeglarz America’s Cup, który zarządza i pływa Vesper Maxi 72.

Po dwuletniej przerwie na wiele regat na całym świecie z powodu pandemii, żeglarze nie mogą się doczekać nowej serii, powiedział Keefe. Ale wielu praktykuje też pewną powściągliwość z powodu Covida i wojny na Ukrainie.

„Wszyscy wciąż są w lekkim szoku po wyjściu z Covid” – powiedział. „Wszyscy liczymy nasze błogosławieństwa, ale w tym roku jesteśmy bardziej powściągliwi – nie będziemy tańczyć na stołach. Ale ogólne wrażenie jest takie: wróćmy do żeglowania, zbierzmy zespół z powrotem.

Wzorowany na wyścigach na śródziemnomorskich torach maxi, Caribbean Challenge zaprasza maxi o długości ponad 60 stóp do rywalizacji od lutego do maja na Caribbean 600 w Antigui, St. Maarten Heineken Regatta, Les Voiles de St. Barth i rywalizować w Antigua Tydzień żeglarski.

READ  Jeremiasz L. Honthy 1997-2022 | Wiadomości, sport, praca

Aby zakwalifikować się do serii, żeglarze muszą wziąć udział w co najmniej dwóch imprezach, chociaż liczba ta może wzrosnąć do trzech, gdy tor będzie lepiej ugruntowany, powiedział James Boyd, rzecznik IMA. Drużyny biorące udział w więcej niż dwóch imprezach mogą zdyskwalifikować swój najgorszy wynik.

Technicznie rzecz biorąc, dodatek Caribbean Maxi Challenge uzupełnia sankcjonowane przez IMA imprezy maxi, ale nie wszyscy żeglarze maxi zamierzają żeglować we wszystkich czterech imprezach na Karaibach. Wielu popłynie na zaledwie dwóch lub trzech żaglach i wygra na skumulowanych punktach zasług, powiedział de Froidmont.

Keefe, który zarządza logistyką Vesper, w tym transportem łodzi na całym świecie, powiedział, że możliwe byłoby konkurowanie we wszystkich czterech karaibskich regatach i nadal branie udziału w śródziemnomorskim sezonie żeglarskim.

„Może działać, aby przenieść te łodzie i udać się w piękne miejsca i zrobić to w bezpieczny sposób” – powiedział Keefe. „Sztuką jest wydostanie łodzi z Karaibów zaraz po zakończeniu serii, aby uniknąć sezonu huraganów”.

Pierwszym przystankiem serii był Caribbean 600 na Antigui. komancze, W regatach zwyciężył 100-stopowy projekt Verdiera, a następnie VO65 Sailing Poland i VO70 I Love Poland.

Warunki były trudne. Żeglarz powiedział serwisowi IMA, że wyścig był jednym z najtrudniejszych na świecie.

„To jest jak walka bokserska wagi ciężkiej – lewe i prawe po prostu rzucają się na ciebie, a ty czekasz na nokautujący cios” – powiedział Richard Clarke, taktyk w Warrior Won. „Żaden ołów nie jest bezpieczny do końca”.

Rosyjskiej własności Comanche, niedawny zwycięzca Transatlantic Ocean Race i dominująca obecność w regatach, wycofał się z Caribbean Maxi Challenge po tym, jak World Sailing, organ zarządzający sportem, zakazał udziału Rosji w wojnie na Ukrainie. W podobnych okolicznościach wycofał się także Skorpios, jacht ClubSwan 125 Maxi.

READ  Świątek prowadzi Polskę do ćwierćfinału United Cup

„Jest świadomość tego, co dzieje się na Ukrainie” – powiedział Keefe. „Rosjanie dotknęli naszego sportu w dziwny sposób”.

Drugi przystanek, Regaty St. Maarten Heineken, które odbyły się na początku marca, składały się z czterech dni wyścigów. Sailing Poland było pierwsze, Janssen de Jong-DutchSail drugie, a I Love Poland trzecie.

Trzecim przystankiem jest Les Voiles de St. Barth, a czwartym i ostatnim jest Antigua Sailing Week, który rozpoczyna się 30 kwietnia.

Zwycięzcy wyścigu maxi otrzymają tylko trofeum i prawa do przechwałek. „To pozostaje starożytny sport” – powiedział de Froidmont. „Nie ma nagrody pieniężnej, tylko bardzo pasjonaci, którzy lubią wyzwania”.

Powiedział, że w ostatnich latach liczba maksis uczestniczących w programie wzrosła i powinna nadal rosnąć.

Boyd, rzecznik IMA, powiedział, że zbudowanie dużej floty na Caribbean Maxi Challenge może zająć kilka lat.

„To jest pierwszy rok”, powiedział, „więc spodziewamy się, że zajmie to kilka lat, zanim to się w pełni rozwinie. Niemniej jednak jesteśmy zadowoleni z maksymalnej frekwencji.

„Maksymalna frekwencja w Les Voiles de St Barth również wygląda na mocną, a członkowie IMA biorą udział z obu stron Atlantyku” – dodał Boyd. Dwunastu Maxów ma zacząć.

Obecnie na szczycie gamy znajduje się VO70 I Love Poland przed Farr 100 Leopard 3.

„Ale żaden z nich nie startuje w St. Barth, więc możliwe jest, że zobaczymy kilka nowych zespołów, które przejmą prowadzenie po St. Barth i Antigui” – powiedział Boyd.

„W tym roku mamy niesamowitą rywalizację”, powiedział Keefe, który czterokrotnie wygrał Voiles de St. Barth. – Ledwo mogę na to czekać.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *