Connect with us

Świat

Covid Cases, Vaccine Boosters i BA.2 News: Aktualizacje na żywo

Published

on

Covid Cases, Vaccine Boosters i BA.2 News: Aktualizacje na żywo
Kredyt…Agencja France-Presse — Getty Images

PEKIN – Rosnące ograniczenia Covid-19 w Chinach powodują dalsze zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw elektroniki użytkowej, części samochodowych i innych towarów.

Coraz więcej chińskich miast wymaga od kierowców ciężarówek wykonywania codziennych testów Covid PCR przed przekroczeniem granic miejskich lub poddawania kwarantannie kierowców zagrożonych zakażeniem. Środki te ograniczyły prędkość, z jaką kierowcy mogą przemieszczać komponenty między fabrykami oraz towary z fabryk do portów.

Szanghaj i inne duże chińskie miasta nałożyły długie, surowe blokady, aby spróbować kontrolować epidemie Covid. Wcześniejsze zakłócenia w wysyłce towarów z chińskich fabryk do nabywców na całym świecie dotyczyły głównie tymczasowego zamknięcia portów żeglugowych, m.in. w Shenzhen w południowo-wschodnich Chinach w maju i czerwcu ubiegłego roku, a następnie w pobliżu Szanghaju zeszłego lata.

„Problemem nie są statki – nie ma ładunku, ponieważ nie ma żadnych ciężarówek” – powiedział Jarrod Ward, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Azji Wschodniej w szanghajskim biurze Yusen Logistics, dużej japońskiej firmy zarządzającej łańcuchem dostaw.

Testy kierowców ciężarówek zostały wstrzymane, ponieważ niektóre miasta przeprowadzają masowe testy mieszkańców. Szanghaj przetestował praktycznie wszystkie 25 milionów ludzi w jego granicach jednego dnia w poniedziałek i wykrył kolejne 21 000 przypadków w czwartek.

Obecnie w Szanghaju i pobliskich miastach, takich jak Kunshan, centrum produkcji elektroniki, dotkliwie brakuje kierowców ciężarówek. Wielu producentów komponentów elektronicznych zamyka się w Kunshan.

„Wszyscy główni dostawcy elektroniki dla Apple i Tesli mają tam swoją siedzibę” – powiedziała Julie Gerdeman, dyrektor naczelny Everstream, spółki zależnej DHL zajmującej się zarządzaniem ryzykiem w łańcuchu dostaw z siedzibą w San Marcos w Kalifornii.

Apple odmówił komentarza, a Tesla nie uzyskała natychmiastowej odpowiedzi na pytania.

READ  Według Ministerstwa Obrony rosyjskie wojsko przeprowadza testowy start międzykontynentalnej rakiety balistycznej Sarmat

Wiele fabryk próbowało pozostać otwartymi, pozwalając pracownikom pozostać na miejscu zamiast wracać do domu. W niektórych miastach w północno-wschodnich Chinach pracownicy śpią na matach na podłodze od czterech tygodni. Firmy przechowują towary w pobliskich magazynach, czekając na wznowienie normalnego ruchu ciężarówek.

Jednak w miastach takich jak Szanghaj, Changchun i Shenyang przeciągają się blokady, w fabrykach kończą się materiały do ​​montażu. Niektórzy odsyłają swoich pracowników do domu do odwołania.

Na przykład do produkcji siedzeń samochodowych potrzebne są różne sprężyny, śruby i inne materiały. Pan Ward powiedział, że producentom siedzeń samochodowych kończą się komponenty. Volkswagen powiedział, że zamknął fabrykę poza Szanghajem.

W miarę wzrostu liczby przypadków w Szanghaju, jego główny rywal w produkcji elektroniki, Shenzhen, wyszedł z blokady. Daje to tamtejszym pracownikom i fabrykom możliwość wznowienia produkcji na pełnych obrotach.

Zachodni detaliści i producenci próbowali dostosować się do wcześniejszych trudności w łańcuchu dostaw w Chinach, przenosząc się z transportu morskiego na lotniczy, ale stawki frachtu lotniczego wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Prawie całkowite zawieszenie lotów pasażerskich do iz Szanghaju zmniejszyło mniej więcej o połowę możliwości frachtu lotniczego, powiedział Zvi Schreiber, dyrektor zarządzający Freightos, platformy rezerwacji frachtów. Wojna na Ukrainie zmusiła wiele linii lotniczych do planowania dłuższych lotów w Rosji i na Ukrainie, co oznacza, że ​​każdy samolot może obsługiwać mniej lotów w ciągu tygodnia i często ma mniejszą wagę podczas każdego lotu.

Wojna na Ukrainie również zaczyna wpływać na dostępność frachtowców Antonow z czasów sowieckich, powiedział Schreiber. Te konie robocze przemysłu lotniczego są od kilku lat napędzane prawie wyłącznie przez ukraińskie bazy serwisowe, które obecnie zostały zamknięte.

W przypadku firm dodatkowe zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw pojawiłyby się w szczególnie napiętym momencie, oprócz wzrostu cen surowców i wysyłki, a także wydłużonych terminów dostaw i niedoborów siły roboczej.

READ  Blinken twierdzi, że w Gazie zginęło „zdecydowanie za dużo”: na bieżąco aktualizowane informacje na temat wojny Izrael-Hamas
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *