Zabawa
Złe wieści dla Netflixa? Disney+ przyjeżdża do Izraela latem 2022
Popularny amerykański serwis streamingowy Disney+ ogłosił w środę, że latem 2022 roku w końcu uruchomi swoje usługi w Izraelu.
Oprócz Izraela usługa zostanie uruchomiona w 41 innych krajach i 11 nowych regionach na całym świecie. Wśród krajów znajdują się: Polska, Autonomia Palestyńska, Jordania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Turcja i Liban oraz Watykan.
Według szacunków usługa w Izraelu będzie kosztować od 34,90 do 39,90 NIS miesięcznie. Firma dołączy do konkurencyjnego izraelskiego rynku telewizyjnego, który obejmuje już kilka głównych międzynarodowych usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix, Amazon Prime i Apple TV.
W oświadczeniu wydanym prasie Disney + powiedział, że oferuje „wyłączne oryginalne treści i tysiące odcinków seriali i filmów Disneya, a także treści Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, Star, FX i 20th Century Fox Studios. A cała zawartość będzie dostępna z napisami w języku hebrajskim”.
Serwis Disney+ posiada również dużą ilość treści dla dzieci, które mogą uszczęśliwić izraelskich rodziców, w tym klasyczne filmy Disneya, takie jak „Królewna Śnieżka”, „Siedmiu krasnoludków” czy „Bambi”. Zawiera również wszystkie sezony „Simpsonów”, które są obecnie częścią usługi, a także oryginalną wersję „The Muppet Show”.
Podobnie jak Netflix, Disney, który jest również częściowo właścicielem amerykańskiego serwisu streamingowego Hulu, produkuje unikalne treści, które są dostępne tylko w serwisie. Jednak niektóre treści są sprzedawane izraelskim usługom telewizyjnym, takim jak „tak” i „gorąco”, więc nadal nie jest jasne, jak taki ruch wpłynie na te umowy.
Disney+ stał się głównym konkurentem Netflixa w ciągu ostatnich dwóch lat, a obecnie ma 118 milionów subskrybentów na całym świecie – w porównaniu do 222 milionów Netflixa. Jednak usługa szybko się rozwinęła od czasu jej uruchomienia w 2019 r. i według szacunków do 2026 r. usługi ominą Netflix pod względem liczby abonentów.
Obie firmy inwestują ogromne pieniądze, aby stać się wiodącym graczem w świecie streamingu, ponieważ w tym roku Disney+ ma zainwestować w swoje treści 33 miliardy dolarów, podczas gdy Netflix ma zainwestować 17 miliardów dolarów.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.