Connect with us

Zabawa

Karykatura: „Nie jesteś tym, kogo oczekiwałem”, „Fleur”, „Wojny jednorożców”

Published

on

Karykatura: „Nie jesteś tym, kogo oczekiwałem”, „Fleur”, „Wojny jednorożców”

„Fleur” Rémiego Chayé, „Nie jesteś tym, kogo oczekiwałem” Claude’a Barrasa i „Wojny jednorożców” Alberto Vázqueza to tylko niektóre z wielu potencjalnych wyróżnień na 24. edycji Cartoon Movie, wiodącego europejskiego wydarzenia koprodukcji filmów animowanych.

Program Cartoon Movie 2022, który ma się odbyć 8-10 marca w Bordeaux we Francji, obejmuje 57 projektów, z których 15 pochodzi z Francji, o siedem mniej niż w zeszłym roku, ponieważ film animowany rozwija się w pozostałej części Europy, ale zawsze jego dominację w Europie jako producent filmów animowanych typu art house i crossover.

Po raz trzeci z rzędu Hiszpania ma drugą co do wielkości obecność w Cartoon Movie z ośmioma tytułami, co oznacza, że ​​jest głównym producentem animacji i gospodarzem wydarzeń animacyjnych, takich jak Cartoon Springboard, potwierdzone w zeszłym tygodniu, Cartoon Business i Quirino Awards .

„Nie jesteś tym, kogo oczekiwałem” to nowy projekt Szwajcara Claude’a Barrasa, reżysera nominowanego do Oscara „Moje życie jako cukinia” z 2017 roku.

Wyprodukowany przez Sombrero Films w koprodukcji ze szwajcarską firmą Helium Films, oparty jest na powieści graficznej Fabiena Toulmé i opowiada o tym, jak świat ojca się załamuje, gdy odkrywa, że ​​jego nowonarodzona córka Rose ma niezdiagnozowany zespół Downa.

Jako zdobywca najwyższej nagrody Cristal na festiwalu Annecy za „Calamity Jane”, Rémi Chayé zaprezentuje „Fleur”, animowany film 2D dla dzieci, wyprodukowany przez Maybe Movies, firmę stojącą za „Calamity Jane” i Arthura de Pinsa „Zombilnium”. .

Jak przedstawił projekt Barrasa w Cartoon Movies In Concept, „Fleur” opowiada historię młodego nastolatka z początku XX wieku. Śpiewa, jak wychodzi z paryskich slumsów La Zone i walczy o „ucieczkę przed biedą i przestępczością oraz dotarcie do błyszczących świateł nocnego życia Paryża, nie zdradzając siebie ani swojej rodziny” – powiedziała Chayé. różnorodność.

READ  Zakończenie filmu „Półtora dnia” (2023) serwisu „Netflix” wyjaśnia: Czy Artanowi uda się uciec z kraju?

Reżyser kończy właśnie pierwszy szkic scenariusza z Sandrą Tosello i Fabrice de Costil, scenarzystami „Calamity Jane”.

Projekt, wyprodukowany przez Sombrero Films w koprodukcji z Helium Films ze Szwajcarii, oparty jest na powieści graficznej Fabiena Toulmé, która opowiada o tym, jak świat ojca się załamuje, gdy odkrywa, że ​​jego nowo narodzona córka Rose nie zdiagnozowała zespołu Downa.

Hisp filmy na ekranie na tle przedłużającej się apokaliptycznej wojny między religijnymi fanatycznymi misiami a ekologicznymi jednorożcami. Hiszpańskie Ábano i Uniko produkują z francuskim Autour de Minuit.

Belgia i Norwegia są reprezentowane z dwoma projektami w zeszłym roku, każdy z pięcioma projektami na Cartoon Movie w przyszłym roku. Czechy oferują trzy projekty, w porównaniu do jednego z zeszłego roku. Portugalia, Niemcy, Łotwa, Dania, Polska, Finlandia i Włochy przywiozą ze sobą dwa. Inne kraje uczestniczące w wydarzeniu to Holandia, Islandia, Grecja, Irlandia, Luksemburg, Chorwacja i Węgry.

Wśród francuskich tytułów znajdują się również potencjalne duże hity, takie jak „In Waves” Phuonga Mai Nguyena, wyprodukowany przez jedenaście francuskich startujących Silex Films („Stalk”), czy Charades, który jest jednym z pierwszych na świecie agentów sprzedaży filmów animowanych. filmy wielkich ambicji artystycznych.

Nie jesteś tym, czego się spodziewałem
Film animowany dzięki uprzejmości

Anaïs Caura zaprezentuje „Eugene”, thriller noir o problemach płci, którego akcja toczy się w Australii 1920 roku, wyprodukowany przez My Fantasy i 2P2L Group. Wśród francuskich projektów uderzające są również „Porcelain Birds” Ru Kawahaty i Maxa Portera autorstwa Miyu oraz „The Migrant” Kan Muftica, nowy projekt animowany dla młodzieży i dorosłych, wyprodukowany przez producenta „I Lost My Body”, firmę Xilam Animation.

Hiszpańscy występy to między innymi „DinoGames” Carlosa Fernándeza i Loreny Ares, produkcja dr z entuzjastycznie przyjętego filmu krótkometrażowego „Roberto”; oraz „Sen Sułtanki” Isabel Herguery El Gatoverde, Ábano, Uniko oraz Fabian & Fred z Niemiec.

Inne potencjalne osiągnięcia z Cartoon Movie to „Niesamowity Maurice” Toby’ego Genkela z niemieckiego Ulysses Filmproduktion; Piotr Dumałas „Ameryka”, wyprodukowany przez Polskie Studio Fumi; belgijski tytuł Toma Van Gestel „Juul”; „Just Super” Rasmusa A. Sivertsena z norweskiej animacji Qvisten); „Nayola” José Miguela Ribeiro na portugalskim Praça Filmes; Nuno Beatos „Demon mojego dziadka” z portugalskiej Sardinha em Lata; oraz „Dreamworld” Veljko i Milivoja Popovicia z chorwackiego studia bonobo.

Średni szacowany koszt jednej animowanej minuty projektów, które mają być prezentowane w Cartoon Movie, wynosi 64 929 USD, w porównaniu z 82 886 USD w 2020 r., co jest bardzo prawdopodobnym znakiem konkurencji kosztowej i zmniejszenia w wciąż pandemicznym świecie tytułu z wyższym budżetem. 44 projekty mają budżety od 2 do 8 mln euro, tylko jeden ma budżet powyżej 10 mln euro.

Spośród wybranych projektów 21 tytułów skierowanych jest do dorosłego odbiorcy. Różni się to od 15 w zeszłym roku, co potwierdza trend budowlany w ostatnich latach. Jednak projekty familijne nadal stanowią 48% wszystkich prezentowanych projektów.

Oprócz wzrostu liczby tytułów dla dorosłych, dyrektor generalny kreskówek Annick Maes odnotowała wzrost koprodukcji między krajami skandynawskimi, zwłaszcza Norwegią, i „kolejną miłą niespodzianką”, wzrostem produkcji opowiadań z krajów bałtyckich i krajów takich jak Rumunia , Chorwacja i Węgry .

Lazy załadowany obraz

Wojny jednorożców
Film animowany dzięki uprzejmości

FILM KRESKOWY 2022: SKŁAD

W PRODUKCJI

„Czarne jest czarne II: Ainhoa” (Hiszpania)

„Dyplodok” (Polska, Czechy)

„Po prostu świetnie” (Norwegia)

„Mars Express” (Francja)

„Sen Sułtanki” (Hiszpania, Niemcy)

„Niesamowity Maurice” (Niemcy, Wielka Brytania)

„Titina” (Norwegia)

„Tony, Shelly i Duch” (Czechy, Słowacja, Węgry)

PODGLĄD SKOKÓW

„Little Allan – ludzka antena” (Dania)

„Mały Karibu” (Irlandia)

„Sekrety mojego ojca” (Francja, Belgia)

„Moje demony dziadka” (Portugalia, Francja, Hiszpania)

„Nayola” (Portugalia, Holandia, Belgia, Francja)

„Wojny jednorożców” (Hiszpania, Francja)

„Yuku i kwiat Himalajów” (Belgia, Francja, Szwajcaria)

W ROZWOJU

„Świat sam w sobie” (Hiszpania)

„W arce o 8” (Niemcy)

„Born Happy” (Łotwa, Polska, Finlandia)

„Ellie i Święty Mikołaj” (Luksemburg)

„Eugène” (Francja)

„Flow” (Łotwa, Francja, Niemcy)

„W falach” (Francja)

„Juul” (Belgia, Niemcy, Holandia, Hiszpania)

„Living Large” (Czechy, Słowacja, Francja)

„Marie-Louise” (Francja)

„Mary Anning” (Belgia, Szwajcaria, Francja)

„Melvile” (Belgia, Francja)

„Niko – Beyond the Northern Lights” (Finlandia, Niemcy, Dania)

„Ploey 2” (Islandia)

„Ptaki porcelanowe” (Francja)

„Skała poniżej” (Hiszpania)

„Sidi Kaba i Brama” (Francja)

„Gwiezdne nasienie” (Francja)

„Suzanne” (Francja)

„Migrant” (Francja)

„Podróż do Teulady” (Francja, Włochy)

„Valemon: Król Niedźwiedzia Polarnego” (Norwegia)

„Młody Vincent” (Holandia)

W KONCEPCJI

„Ameryka” (Polska)

„ARF” (Włochy)

„Kochanie” (Belgia, Kanada)

„DinoGames” (Hiszpania)

„Rysunek” (Hiszpania)

„Świat marzeń” (Chorwacja)

„Upadły” (Francja)

„Kwiat” (Francja)

„Las” (Włochy)

„Liva i niedoskonały” (Dania)

„Magiczni przyjaciele” (Norwegia)

„Promień księżyca” (Hiszpania)

„Mój prawdziwy wyimaginowany przyjaciel – Mr.Clutterbuck” (Finlandia)

„Dziwne jest jajko” (Norwegia)

„Księżniczka Reinette” (Francja)

„Rosentaal” (Czechy)

„Wielka Błękitna Antarktyda” (Grecja)

„Gdzie poszło nie tak?” (Węgry)

„Nie jesteś tym, kogo oczekiwałem” (Francja)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *