technologia
Superszybki, zrównoważony i pozbawiony barier: czy pociągi to przyszłość podróży?
Podróże kolejowe w Europie znów są pożądane, nie ma co do tego wątpliwości.
Loty przez kontynent są stosunkowo krótkie, bez względu na to, dokąd się wybierasz, co prowadzi wielu do pytania, czy lepiej – ekologicznie i finansowo – podróżować pociągiem.
Nieuchronnie COVID-19 również odegrał rolę w naszych decyzjach. Do tego stopnia, że w 2021 r. Komisja Europejska Rok utworu aby uczcić ludzi, którzy zwiedzają pociągiem.
Tradycyjne przedsiębiorstwa kolejowe dostrzegają potrzebę budowania na tej prędkości. Francji zagrożony zakaz lotów na mniej niż 2 godziny zrodził plany, aby ponownie umożliwić innowacyjne podróże krajowe między lokalizacjami jak Nicea i Paryż. Trasy, które do niedawna były uważane za opcję na wynos w porównaniu do tanich lotów.
Jednak to nowsze startupy i technologie przodują w reinterpretacji tego, co to znaczy podróżować po Europie pociągiem.
Luksusowe śpiwory nocne, szybkie szyny magnetyczne i nowe aplikacje mobilne są na horyzoncie w ekscytującym czasie dla kolei kontynentu.
Nocny samochód wzorowany na paryskim luksusie ze startupem Midnight Trains
Pociągi o północy jest paryskim startupem podróżniczym opartym na założeniu luksusowej, ale przyjaznej dla środowiska nocnej podróży pociągiem.
Emisje z długodystansowych podróży koleją są 20 razy niższe niż w przypadku przeciętnego lotu komercyjnego – dlaczego więc nie sprawić, by przyjazne dla środowiska podróże były stylowe?
Butikowe apartamenty z sypialniami będą honorować prywatność i bezpieczeństwo, a wybór jedzenia i napojów będzie oparty na restauracjach wyróżnionych gwiazdkami Michelin.
Nie możesz jeszcze tego zarezerwować. Midnight Trains nie planuje odjazdu ze swojego węzła na paryskiej stacji Gare du Nord do 2024 roku.
Oferuje wycieczki od 800 km do 1500 km od Rzymu, Porto i Kopenhagi. Ostateczna lista miejsc docelowych zostanie potwierdzona po sfinalizowaniu przez firmę umów najmu wagonów.
„W tej chwili nie ma innej alternatywy dla podróży średniodystansowych niż loty lub zły nocny pociąg. A jedynym sposobem, w jaki możemy konkurować z samolotami, jest ponowne odkrywanie pociągów ”- mówi współzałożyciel Adrien Aumont, który założył również francuską platformę crowdfundingową PocałujKissBankBank.
Firma obecnie publikuje aktualizacje biuletynów na temat rozwoju i można je znaleźć tutaj.
Super szybkie ścieżki magnetyczne od Nevomo
Ten pomysł naukowców z Politechniki Warszawskiej jest obecnie rozliczany w odpowiedzi na skrócenie czasu podróży. Zamiast sześciu godzin podróż z Gdańska do Krakowa zajmuje tylko 35 minut.
Pociągi od 2023 Nevomo (dawniej Hyper Polands) finansowany przez społeczność Hyperloop będzie mógł podróżować z prędkością 415 kilometrów na godzinę. Ponadto nie trzeba budować nowych torów, ponieważ model opiera się na istniejącej infrastrukturze z Uzupełnienie technologii magnesów, znany w kręgach specjalistów jako „Magrail”. Jest okrzyknięty „przyszłością” naszych systemów transportu publicznego.
Skalowany model systemu został po raz pierwszy zademonstrowany w 2019 roku. Przyciągnęło wystarczająco dużo rozmachu, aby zebrać pieniądze potrzebne do stworzenia trzyetapowego planu, którego kulminacją będą pociągi podróżujące z prędkością 1200 kilometrów na godzinę w ciągu następnej dekady.
Aby dowiedzieć się więcej o planach Nevomo wobec polskich kolei Udaj się tutaj.
Chudy, niedrogi sen z Nightjet
Założona w 2016 roku w czasie zastoju w europejskim przemyśle kolejowym, Nocny odrzutowiec łączy Austrię, Belgię, Niemcy, Holandię, Szwajcarię i Włochy z ogromną flotą wagonów sypialnych.
Taniej nie będzie sposób przyjazny dla środowiska odwiedzić swoje ulubione miasta w Europie z dnia na dzień.
Goście mogą zarezerwować noclegi w pociągu w apartamencie osobistym lub w tapicerowanych łóżkach piętrowych dla 4 do 6 podróżnych. Na pokładzie serwowane jest bezpłatne śniadanie, a także całodobowe menu z innymi płatnymi potrawami i napojami.
Nowa flota, która wyląduje w 2022 r., będzie zawierać jeszcze bardziej nowoczesny design, indywidualne zestawy łazienkowe do pokoi standardowych, sterowanie temperaturą za pomocą ekranu dotykowego i bezpłatne WiFi niezależnie od długości podróży.
Ceny zaczynają się od 49 € do 59 € za kuszetkę, 89 € za łóżko w kabinie 2-osobowej lub 129 € za apartament we własnym zakresie. Tańsze niż pobyty w wielu hostelach w całej Europie iz łatwością można dostać się z punktu A do punktu B. Rodziny, które chcą zarezerwować przedział na piętrze dla 4 do 6 osób, płacą ryczałtową stawkę 199 euro.
Jak zarezerwować kolejną nocną wycieczkę na sen? Udaj się tutaj.
Łatwiejsze podróżowanie i aplikacje podróżne przyjazne dla osób niepełnosprawnych opracowane przez Transreport
W kwestii dostępności w transporcie kolejowym jest jeszcze wiele do zrobienia. Wiele aspektów europejskich systemów kolejowych tego nie spełnia Potrzeby osób niepełnosprawnych z powodu barier społecznych i fizycznych.
Brytyjski startup Raport transportowy opracowali dwie aplikacje ze spostrzeżeniami od pasażerów niepełnosprawnych, które umożliwiają im identyfikowanie obszarów wymagających poprawy i świadomości podczas podróży.
Pierwsza aplikacja, Passenger Assistance, została zaprojektowana jako punkt kontaktowy dla tych, którzy potrzebują pomocy, takiej jak rampy i pomoce wizualne podczas podróży. Wszystko to można zamówić telefonicznie przy minimalnym wysiłku, a informacje są następnie przekazywane do przewoźnika kolejowego.
Zwykle oczekuje się, że podróżny skontaktuje się z każdym przedsiębiorstwem kolejowym indywidualnie, aby poinformować o swoich potrzebach. Niepotrzebnie skomplikowany proces często zniechęca do podróżowania, ponieważ może być czasochłonny i niewygodny.
Użytkownicy drugiej aplikacji, nazwanej na cześć firmy, mogą pamiętać takie rzeczy, jak zepsuty sprzęt, oświetlenie i podłoga, które mogły utrudnić ich podróż niż to konieczne, nawet jeśli nie potrzebują pomocy człowieka w jej nawigacji.
To duży krok w zrozumieniu przez firmy barier, które uniemożliwiają osobom niepełnosprawnym korzystanie z pociągu i dają im większy wybór w planowaniu podróży.
głowa tutaj po więcej informacji, a także linki do pobierania dla każdej aplikacji.
Kontynentalna lekkość od European Sleeper
Od kwietnia 2022 r. European Sleeper będzie przewoził pasażerów przez Belgię, Holandię, Niemcy i Czechy i będzie operował trzy razy w tygodniu.
Wraz ze wzrostem popytu operatorzy planują, aby podróż stała się codzienną częścią europejskiego krajobrazu kolejowego.
Prawdopodobnie przewidywany jest przyjazd do Brukseli rano w kierunku typów biznesowych ale ogólny cel pozostaje ten sam – niedrogie, łatwe i wygodne podróżowanie koleją.
Firma jest przekonana, że w związku z COVID-19 rośnie zapotrzebowanie na podróż koleją lepszej jakości – jej akcje zostały wyprzedane w 15 minut i pozyskały 500 000 euro od różnych finansistów, którzy chcą, aby łączność w Europie kwitła.
Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do tutaj.
Futurystyczne rozwiązania e-travel od włoskich pionierów hybrydowych Crain
Ta supertechnologiczna innowacja kolejowa jest prawdopodobnie najdalej odległa, ale mimo to ekscytująca perspektywa.
Włoski startup technologiczny Crain Mobility łączy światy E-mobilność i transport publiczny z sugestiami dotyczącymi systemu pociągów wystarczająco dużych, aby ładować i transportować samochody elektryczne. Pomysł był rozwijany od dwóch lat i wzbudził duże zainteresowanie w europejskim świecie transportu.
Crain planuje przekształcić nieużywane place towarowe na obrzeżach niektórych z największych europejskich miast w dedykowane terminale, w których samochody bez kierowcy mogą wsiadać do pociągu i parkować jak na promie.
Stamtąd możesz cieszyć się podróżą z restauracjami na pokładzie i obrotowymi siedzeniami w każdym pojeździe, co ułatwia pracę lub wypoczynek. Został opracowany z myślą o uczynieniu dróg bezpieczniejszymi i czystszymi bez całkowitego ignorowania potrzeby samochodów w niektórych sytuacjach.
Więcej informacji na temat Craina. myślisz …? Znajdź tutaj.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”