Connect with us

Gospodarka

Właściciel Poundland, Pepco, wybiera Warszawę zamiast Londynu, aby zadebiutować na giełdzie

Published

on

Właściciel Poundland, Pepco, wybiera Warszawę zamiast Londynu, aby zadebiutować na giełdzie

Właściciel Poundland ogłosił zamiar wprowadzenia swoich akcji w Warszawie zamiast w Londynie w wielomiliardowej ofercie publicznej.

epco, które zarządza również markami Pep & Co i Dealz, zapowiadało wcześniej, że rozważy wymianę w Wielkiej Brytanii i Polsce.

Posunięcie to nastąpiło pomimo gwałtownego wzrostu notowań w Londynie w 2021 r., W tym Deliveroo, Dr. Martens i Moonpig, gdy gospodarka Wielkiej Brytanii wychodzi z kryzysu po pandemii.

Cena oferty i ogólna wycena nie zostały jeszcze opublikowane, chociaż Sky oszacował wartość na około 4 miliardy funtów.

Pepco prowadzi sprzedaż w 3246 sklepach w 16 krajach Europy, w tym w ponad 1000 w Polsce.

Notowanie nastąpiło prawie dwa lata po tym, jak właściciel z RPA, Steinhoff, zaczął oceniać opcje dla konglomeratu detalicznego po wybuchu własnego skandalu księgowego w 2017 roku.

Mamy dobrą pozycję, aby osiągnąć znaczący wzrost w perspektywie długoterminowejAndy Bond, Pepco

Steinhoff zapowiedział, że sprzeda co najmniej 15% swoich udziałów w firmie prowadzonej przez byłego prezesa Asdy Andy’ego Bonda.

W ubiegłym tygodniu grupa potwierdziła plany wejścia na rynek hiszpański pod marką Pepco, ponieważ firma kontynuuje ekspansję na całym kontynencie.

Pan Bond powiedział: „Dzisiejsze ogłoszenie naszego zamiaru wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie to ważny kamień milowy dla grupy.

„Jesteśmy dobrze przygotowani do osiągnięcia znaczącego długoterminowego wzrostu, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego, zakres możliwości, jakie czekają nas w miarę ekspansji w Europie oraz inwestycje we wzmocnienie infrastruktury firmy w ostatnich latach. .

„W ciągu ostatnich trzech lat mieliśmy udokumentowane osiągnięcia w zakresie stałej, wiodącej na rynku sprzedaży i wzrostu zysków. Opiera się ona na nieustannym skupianiu się na tym, jak możemy zapewnić naszym klientom najniższe ceny za ich regularne zakupy w zakresie odzieży i artykułów gospodarstwa domowego, tydzień po tygodniu, za ogólne i szybko zbywalne towary konsumpcyjne. „

READ  UE proponuje państwom kontyngenty na wzmocnienie naturalnych pochłaniaczy dwutlenku węgla

ROCZNIE

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *