Gospodarka
Właściciel Poundland, Pepco, wybiera Warszawę zamiast Londynu, aby zadebiutować na giełdzie
Właściciel Poundland ogłosił zamiar wprowadzenia swoich akcji w Warszawie zamiast w Londynie w wielomiliardowej ofercie publicznej.
epco, które zarządza również markami Pep & Co i Dealz, zapowiadało wcześniej, że rozważy wymianę w Wielkiej Brytanii i Polsce.
Posunięcie to nastąpiło pomimo gwałtownego wzrostu notowań w Londynie w 2021 r., W tym Deliveroo, Dr. Martens i Moonpig, gdy gospodarka Wielkiej Brytanii wychodzi z kryzysu po pandemii.
Cena oferty i ogólna wycena nie zostały jeszcze opublikowane, chociaż Sky oszacował wartość na około 4 miliardy funtów.
Pepco prowadzi sprzedaż w 3246 sklepach w 16 krajach Europy, w tym w ponad 1000 w Polsce.
Notowanie nastąpiło prawie dwa lata po tym, jak właściciel z RPA, Steinhoff, zaczął oceniać opcje dla konglomeratu detalicznego po wybuchu własnego skandalu księgowego w 2017 roku.
Mamy dobrą pozycję, aby osiągnąć znaczący wzrost w perspektywie długoterminowejAndy Bond, Pepco
Steinhoff zapowiedział, że sprzeda co najmniej 15% swoich udziałów w firmie prowadzonej przez byłego prezesa Asdy Andy’ego Bonda.
W ubiegłym tygodniu grupa potwierdziła plany wejścia na rynek hiszpański pod marką Pepco, ponieważ firma kontynuuje ekspansję na całym kontynencie.
Pan Bond powiedział: „Dzisiejsze ogłoszenie naszego zamiaru wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie to ważny kamień milowy dla grupy.
„Jesteśmy dobrze przygotowani do osiągnięcia znaczącego długoterminowego wzrostu, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego, zakres możliwości, jakie czekają nas w miarę ekspansji w Europie oraz inwestycje we wzmocnienie infrastruktury firmy w ostatnich latach. .
„W ciągu ostatnich trzech lat mieliśmy udokumentowane osiągnięcia w zakresie stałej, wiodącej na rynku sprzedaży i wzrostu zysków. Opiera się ona na nieustannym skupianiu się na tym, jak możemy zapewnić naszym klientom najniższe ceny za ich regularne zakupy w zakresie odzieży i artykułów gospodarstwa domowego, tydzień po tygodniu, za ogólne i szybko zbywalne towary konsumpcyjne. „
ROCZNIE
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”