technologia
850 mln USD, 12 mln jednostek w ciągu pierwszych 2 tygodni — Różnorodność
Hogwarts Legacy przewyższyło sprzedaż gry Wingardium leviosa Warner Bros. Games, przynosząc 850 milionów dolarów dochodu na całym świecie i ponad 12 milionów sztuk w ciągu zaledwie dwóch pierwszych tygodni od premiery na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC.
Jest to jak dotąd największa globalna premiera firmy Warner Bros. Discovery zajmującej się grami wideo, a gra fabularna akcji Harry Potter ustanawia również rekord Twitcha w grach dla jednego gracza z 1,28 milionami jednoczesnych widzów w momencie premiery.
Jak różnorodność Jak informowaliśmy wcześniej, Hogwarts Legacy rozpoczęło się od oszałamiającego zaangażowania graczy, przekraczając 267 milionów godzin granych od premiery w dniach 10-21 lutego. W czwartek Warner Bros. Games ogłosiło, że gra pobiła rekord firmy z 280 milionami rozegranych do tej pory godzin.
Według Warner Bros. Discovery „Dodatkowo nastąpił ogólny wzrost zaangażowania fanów franczyzy z całego świata, a Wizarding World Digital odnotował o 300% większy ruch niż normalna miesięczna średnia indywidualnych odwiedzających przez pierwsze 10 dni lutego”.
Pojawienie się gry i późniejszy sukces wywołały gorącą debatę w fandomie Harry’ego Pottera, który jest coraz bardziej zdenerwowany, gdy autorka JK Rowling nadal publicznie wyraża poglądy, które obrażają osoby transpłciowe. Chociaż Rowling nie zaangażowała się twórczo w grę, czerpie korzyści finansowe z jej sprzedaży, co prowadzi do obaw, czy granie w tę grę jest równoznaczne ze wspieraniem wysiłków przeciwko transseksualistom. Trwający ból głowy związany z PR dla Warner Bros. prawdopodobnie tylko się skomplikuje, ponieważ Rowling będzie nadal odnosić się do swoich kontrowersyjnych wypowiedzi w podcaście The Witch Trials of JK Rowling, który zadebiutował 21 lutego.
Dziedzictwo Hogwartu zostało opracowane przez Avalanche Software i wydane przez Warner Bros. Games pod własną wytwórnią Portkey Games. Zawiera oryginalną historię przedstawioną po raz pierwszy w książkach o Harrym Potterze, która stawia graczy w centrum ich własnej przygody w Czarodziejskim Świecie. Osadzona w XVIII wieku gra zaprasza graczy do wyruszenia w epicką podróż jako student piątego roku Hogwartu, obdarzony rzadką umiejętnością wykorzystywania starożytnej, potężnej magii. Kierując się przewodnikiem terenowym czarodzieja i unikalnymi wskazówkami profesorów i innych postaci, fani odkryją wciągającą historię pełną ekscytujących wyzwań i tajemnic.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani i dumni, widząc reakcję graczy na „Dziedzictwo Hogwartu” ze strony graczy, fanów nowych gier i recenzentów z całego świata” — powiedział David Haddad, prezes Warner Bros. Games. „Nasz zespół programistów w Avalanche dostarczył niesamowity, wysokiej jakości świat czarodziejów, który naprawdę spełnia fantazje fanów o życiu w Hogwarcie, a nasze zespoły wydawnicze przeprowadziły imponującą kampanię premierową na całym świecie”.
Edycja Deluxe „Hogwarts Legacy” jest już dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X|S w cenie 79,99 USD (sugerowana cena detaliczna) oraz na PC w cenie 69,99 USD (sugerowana cena detaliczna) i będzie dostępna 4 kwietnia na PlayStation 4 i Xbox One oraz 25 lipca na Nintendo Switch za 69,99 USD (sugerowana cena detaliczna). Edycja standardowa Hogwarts Legacy jest już dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X|S w cenie 69,99 USD (sugerowana cena detaliczna) oraz na PC w cenie 59,99 USD (sugerowana cena detaliczna) i będzie dostępna 4 kwietnia na PlayStation 4 i Xbox One oraz 25 lipca na Nintendo Switch za 59,99 USD (sugerowana cena detaliczna).