Connect with us

technologia

5 rzeczy, których według pilotów nigdy nie powinieneś robić w samolocie

Published

on

5 rzeczy, których według pilotów nigdy nie powinieneś robić w samolocie

Większość z nas mogłaby dowiedzieć się kilku rzeczy na temat poprawy sytuacji pasażerów linii lotniczych – codziennie, jeśli nie co godzinę, do naszych mediów społecznościowych i źródeł wiadomości docierają obecnie nowe dowody złego zachowania w coraz bardziej nieprzyjaznym powietrzu.

A gdyby tak w prosty sposób położyć kres nieustannemu latającemu szaleństwu – podczas podróży każdy staje się bardziej jak pilot.

No cóż, w każdym razie większość pilotów.

Być może widziałeś, jak ci mężczyźni i kobiety ze skrzydłami od czasu do czasu zajmują puste miejsce w twoim rzędzie i może zauważyłeś zrelaksowane podejście, z jakim zwykle podchodzą do czegoś, co dla reszty z nas może być przerażające. torturować.

Podążaj za ich przykładem – oni wiedzą, co robić.

Garść pilotów i dziewcząt rozmawiał z HuffPost o tym, jak reszta z nas może latać mądrzej, a nie ciężej – i o zachowaniach, o których ci doświadczeni profesjonaliści nigdy by nie marzyli, jako pasażerowie cudzego samolotu.

Oto pięć zasad postępowania, o których warto pamiętać.

Nigdy nie idź do toalety bez ponownego założenia butów

„Zrozumiałe jest, że wielu pasażerów zdejmuje buty, siedząc podczas lotu, aby zapewnić sobie większy komfort, ale ja zawsze upewniam się, że zakładam buty, kiedy idę do toalety” – powiedział Stefán Dór Arnarsson, pilot islandzkiej linii lotniczej PLAY.

Nie powinno to być zaskoczeniem dla nikogo, kto widział wnętrze łazienki w samolocie – podłogi mogą być mokre od wody – a Bóg wie więcej.

„Nigdy nie poszłabym do łazienki boso” – powiedziała Michelle Gooris, pilotka linii czarterowych i blogerka w Dutch Pilot Girl. „Jak szalone jest to?”

Nigdy nie wstawaj, zanim samolot dotrze do bramki – oto dlaczego

Stanie w przejściu podczas jazdy to ryzyko, którego nie warto podejmować. Surachetsh – stock.adobe.com

„Nigdy nie stałbym w przejściu, chyba że samolot jest przy bramce i nie mam zapiętych pasów bezpieczeństwa” – powiedział Gooris. „Chociaż wydaje się to zdrowe, zdziwiłbyś się, jak często pasażerowie wstają, zanim samolot dotrze do bramki”.

READ  Elden Ring patch 1.09 dodaje ray tracing na PC, PS5, Xbox Series X

Odpinanie zamka pasa bezpieczeństwa, gdy samolot jeszcze kołuje i świeci się kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa, jest czynem nielegalnym. A także niebezpieczne. Dzieje się tak dlatego, że pilot może być zmuszony do nagłego użycia hamulców, aby uniknąć nieoczekiwanego ruchu poprzecznego.

„Można sobie wyobrazić, że ryzyko obrażeń osób stojących w przejściu jest wysokie” – podkreślił Gooris.

Nie martw się o turbulencje – samolot jest przeznaczony na gorsze

Turbulencja? Nie martw się – samoloty buduje się tak, by przetrwać, tak jak łodzie buduje się, by pływać po najbardziej wzburzonych wodach. mstaniewski – stock.adobe.com

„Turbulencje są dla większości uciążliwe, ale samolot nie spadnie z nieba” – powiedziała pilotka Jeanie Carter z prywatnej firmy lotniczej Wheels Up.

„I zwykle nie jest to wcale niebezpieczne, jeśli postępujesz zgodnie z instrukcjami załogi lotniczej – pozostań na swoim miejscu i zapnij pasy, gdy zostaniesz o to poproszony” – dodała.

Dla niewtajemniczonych turbulencje mogą być powodem do niepokoju. Ale trzeba po prostu spojrzeć na to z odpowiedniej perspektywy, zasugerował Carter.

„Porównuję turbulencje do rejsu łodzią” – powiedziała. „Skacząc na łodzi, możesz zobaczyć fale. Powietrze jest cieczą jak woda, ale w powietrzu nie widać „fal”. Jest to całkowicie bezpieczne i samolot sobie z tym poradzi.”

Nie umieszczaj obu toreb w koszu bagażowym nad schowkiem nad głową.

Nie bądź takim facetem – zostaw trochę miejsca w schowku nad głową dla innych. Space_Cat – stock.adobe.com

„Na początku mojej kariery podczas lotów komercyjnych wrzucałem obie torby do górnego schowka i nie zastanawiałem się nad tym, dopóki jeden z ostatnich pasażerów wchodzących na pokład nie wyglądał na przygnębionego, gdy w górnym schowku nie było miejsca na jego walizkę „Carter przyznał.

W dzisiejszych czasach łamanie zasad i noszenie jak największej ilości bagażu wydaje się normą – większość pasażerów kieruje się prosto do najbliższego schowka nad głową, na którym jest w ogóle miejsce. Nie zachowuj się tak, ostrzegaj doświadczonych lotników.

READ  Porównanie Starfield pokazuje obniżenie modelu postaci w porównaniu z wersją demonstracyjną z 2022 roku, przy jednoczesnym poprawieniu oświetlenia

„Od tego dnia zawsze mam ten plecak pod siedzeniem przede mną” – powiedział Carter. „Gdyby wszyscy zrobili tę małą rzecz, podróżowanie byłoby dla wszystkich znacznie łatwiejsze”.

Jeśli zostaniesz poproszony o otwarcie migawki, zrób to

Nie zadawaj pytań pilotowi, gdy zostaniesz poproszony o podniesienie żaluzji – w sytuacji awaryjnej może to uratować życie. POMYŚL b – stock.adobe.com

„Nigdy nie zamykam rolet podczas startu lub lądowania” – mówi pilot i bloger Mindy Lindheim powiedział HuffPost.

„Nie tylko zapewnia najlepsze widoki, ale także pozwala pasażerom zyskać dodatkową parę oczu! „Piloci nie widzą zbyt wiele skrzydeł z kokpitu, więc pasażer może jako pierwszy zauważyć coś niezwykłego i powiadomić załogę” – powiedziała.

Nie oznacza to, że powinieneś spędzić cały lot, czekając na katastrofę.

„My, piloci, przygotowujemy się na najgorsze, ale rzadko się to zdarza” – zapewnił Lindheim.

„Droga na lotnisko jest znacznie bardziej niebezpieczna niż lot”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *