Connect with us

Nauka

40 lat flagowego programu Centrum Nauki Odznaka Młodego Naukowca: ponad milion odznak przyznanych studentom

Published

on

40 lat flagowego programu Centrum Nauki Odznaka Młodego Naukowca: ponad milion odznak przyznanych studentom

SINGAPUR – flagowy program Singapurskiego Centrum Nauki, mający na celu stymulowanie zainteresowania uczniów szkół podstawowych naukami ścisłymi, obchodzi w tym roku 40 urodziny. Z tej okazji wydano trzy nowe odznaki Młodego Naukowca.

W programie Odznaka Młodego Naukowca uczniowie wykonują określone zadania i czynności, aby zdobyć odznaki. Od 1982 r. przyznano ponad milion odznak Młodego Naukowca.

Po dodaniu odznak Marie Curie i Margaret Fountaine oraz odznaki Młodego Fabrykatora, która będzie dostępna w 2023 r., uczniowie wkrótce będą mogli zdobyć łącznie 25 odznak.

Ogłaszając w środę wydanie odznak w Centrum Nauki, minister edukacji Chan Chun Sing powiedział, że dwie pierwsze odznaki, które są obecnie dostępne, noszą nazwy naukowców, których podróże mają charakter multidyscyplinarny.

„Działania na tych odznakach obejmują co najmniej trzy istotne obszary tematyczne” – powiedział.

Dziedziny te obejmują chemię, fizykę, naukę o żywności i ekologię.

Polsko-francuska naukowiec Marie Curie, znana z odkrycia promieniowania i prac nad promieniotwórczością, jako jedyna zdobyła Nagrodę Nobla w dwóch dziedzinach naukowych – fizyce w 1903 roku i chemii w 1911 roku.

Margaret Fountaine była brytyjską entomologiem i ilustratorką historii naturalnej, znaną jako kolekcjonerka motyli.

Trzecia odznaka, wspierana przez Fundację Temasek, podkreśla rosnące znaczenie produkcji cyfrowej, takiej jak druk 3D oraz praktyczne umiejętności w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (Mamy).

Chan, który był gościem honorowym tego wydarzenia w środę, powiedział, że od 1982 r. przyznano ponad milion odznak młodego naukowca.

„Wielu Singapurczyków, którzy dorastali w latach 80. i 90., mogło zachować te odznaki od dzieciństwa. Dla nich te odznaki są przepełnione nostalgią i prawdopodobnie przywołują żywe wspomnienia poczucia spełnienia, jakie odczuwali, gdy spełniali wymagania dla każdej odznaki”. .

Dodał, że plakietki przedstawiają uczniom naukę w sposób rzeczywisty i możliwy do odniesienia, dając im możliwość rozwijania inicjatywy i kreatywności poprzez praktyczną naukę.

READ  Podczas szczytu klimatycznego COP26 uwaga skupia się na rynkach emisji dwutlenku węgla

„Ponadto nieustannie podejmuje się wysiłki, aby zajęcia z odznaką były dostępne dla uczniów z różnych środowisk” – powiedział Chan, dodając, że uczniowie ze specjalnymi potrzebami również otrzymywali odznaki.

Odznaki zapewniają również ścieżki do nawiązywania więzi rodzic-dziecko i są sposobem na kontynuację nauki przez dzieci, powiedział.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *