technologia
10 głębokich cięć w Game Boy, które nie są dostępne na Nintendo Switch Online
Jeśli potrzebowałeś powodu, żeby odpalić starego DMG, damy ci dziesięć. Ta lista pomija chwalone tytuły, takie jak Avenging Spirit, Faceball 2000, Heiankyo Alien, Kid Dracula, QIX i Quarth – które albo pojawiały się gdzie indziej jako porty na poprzednich domowych konsolach Nintendo, albo są dostępne w jakiejś formie na Switchu – i zamiast tego wybiera w dużej mierze zapomniane tytuły Konsola ekskluzywny powrót. Bez ceregieli…
Często pomijana kontynuacja Balloon Fight opiera się na trybie z oryginału NES, w którym ekran automatycznie przewija się w lewo, podczas gdy gracz ostrożnie pokonuje przeszkody w powietrzu, unosząc się w powietrzu z dwoma balonami. Balloon Kid oferuje mieszankę rozgrywki lotniczej i platformowej, rozszerzając prostą rozgrywkę swojego procesora o mechanikę, taką jak wypuszczanie i ponowne napełnianie balonów. Fani minigry „Balloon Trip Breeze” w Nintendo Land na Wii U z pewnością znajdą tu coś dla siebie. Chociaż jest prosty i krótszy, dzisiaj jest równie zabawny.
Wydana w 1989 roku jako pierwsza gra na Game Boy firmy HAL Laboratory, Revenge of the Gator jest pełna uroku. Nasz Damien McFerran opisał tę grę jako „jeden z pierwszych przenośnych tytułów, który skutecznie uchwycił esencję prawdziwego stołu do pinballa” i miał rację. Założenie jest proste: utrzymywać piłkę w grze i zdobywać punkty. Być może to właśnie dzięki tej prostocie powrót do tej gry wciąż sprawia przyjemność, dzięki najwyższej klasy fizyce, unikalnym obszarom bonusowym, trybowi wieloosobowemu i uroczemu motywowi aligatora, który zawsze wywołuje uśmiech.
Trax, kolejna gra HAL przed Kirbym, to strzelanka z widokiem z góry, w której gracz przejmuje kontrolę nad uroczym czołgiem, którym można swobodnie sterować we wszystkich ośmiu kierunkach, ale którego wieża obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. To ograniczenie dodaje warstwę strategii podczas uników, manewrowania i celowania. Pomimo swojej zwięzłości i niskiego poziomu trudności, tytuł oferuje płynne sterowanie i jest pełen charakteru dzięki unikalnym ikonom bossów i bitwom. Trax popycha Game Boya do granic jego technicznych możliwości i jest świetnym małym tytułem, który można uruchomić, aby zaradzić naprawie przenośnego urządzenia.
Pierwotnie planowany jako Bound High, ekskluzywny Virtual Boy osadzony w stereoskopowym 3D, który został anulowany, gdy Nintendo wyjęło wtyczkę z skazanego na zagładę zestawu słuchawkowego, twórcy Japan System Supply zaadaptowali głównego bohatera tytułu, Chalvo, i jego rozgrywkę skupioną na odbijaniu, do wycieczki po Game Boy, aczkolwiek jako platformówka z łamigłówkami 2D i side-scrollingiem. Choć nieznany i wydany w Japonii dopiero w 1997 r., Chalvo 55 twórczo wykorzystuje wbijanie bloków, eksplorację i unikalną mechanikę przemieszczania polegającą na zwijaniu się w stale odbijającą się kulkę, co daje świetny efekt.
Biorąc pod uwagę samą jakość, szkoda, że Mercenary Force jest tak pomijane. Wydana w 1990 roku przez Meldac, ta szybka, pozioma strzelanka z automatycznym przewijaniem jest przesiąknięta folklorem Edo Japan. Daje ci kontrolę nad grupą najemników, z których każdy ma unikalne zdolności. Formacje ataku można dynamicznie zmieniać, aby osiągnąć przewagę strategiczną. Każdy wojownik dysponuje unikalnym ruchem kamikaze, który można wykonać, zanim polegnie w bitwie. To prawdziwy kultowy klasyk, który przetestuje Twoje umiejętności, jednocześnie wykorzystując możliwości sprzętu.
Asmik Aces Catrap zyskał uznanie i sławę po swojej cyfrowej reedycji w 2011 roku na konsoli wirtualnej 3DS. Jest uważana za jedną z pierwszych gier wideo w historii – jeśli nie pierwszą – w której zastosowano mechanikę przewijania czasu, która w dużym stopniu eliminuje frustrację związaną z trudną rozgrywką. Wcielasz się w chłopca i dziewczynkę i musisz rozwiązać 100 zagadek, aby zdjąć klątwę, która zamienia ich w antropomorficzne koty. Celem jest eliminowanie ghuli w trudno dostępnych miejscach poprzez rzucanie kamieniami, niszczenie ścian i wspinanie się po drabinach. Absolutny klejnot.
To tajemnica, dlaczego Mole Mania, tytuł pierwszej drużyny kojarzony z jego legendarnym głównym projektantem Shigeru Miyamoto, nadal nie istnieje na Nintendo Switch Online. (Być może trwają prace nad remakiem w jakości HD?) Ta dopracowana gra logiczna z końca lat 90. jest jedną z najlepszych w bibliotece. Kontrolujesz głupkowatego, uroczego kreta, który musi zakopać się pod ziemią, aby przejść coraz trudniejsze poziomy przypominające labirynt i uratować porwaną rodzinę. Mole Mania oferuje unikalne spotkania z bossami, uroczą grafikę pikselową i ekran po ekranie dobrze zaprojektowanych poziomów.
Chociaż gra Konami Cave Noire z 1991 roku nigdy nie opuściła Japonii, ma historyczne znaczenie jako jeden z najwcześniejszych przykładów gry typu roguelike na konsolę przenośną i nadal cieszy się dużym uznaniem. Wykonujesz niewielkie zadania w czterech proceduralnych lochach, każdy z unikalnym celem, takim jak: B. zabijanie potworów, zbieranie złota czy uwalnianie wróżek. Zarządzanie ekwipunkiem i zrozumienie rozgrywki turowej są kluczem do pokonania wysokiego poziomu trudności późniejszych zadań. Dla zainteresowanych zgłębieniem tej osobliwości, od jakiegoś czasu w Internecie dostępne jest tłumaczenie fanowskie.
Bubble Ghost z lat 90. bazowała na wcześniejszej grze Atari ST, chociaż to wersja na Game Boya zasłynęła z uroczego projektu sprite’ów i bardziej precyzyjnego sterowania. Gra obraca się wokół łamigłówek opartych na impulsach, w których gracze kontrolują przyjazne widmowe stworzenie, które musi ostrożnie poprowadzić bańkę przez pomieszczenia do wyjścia, dmuchając w nią, unikając jednocześnie przeszkód takich jak drut kolczasty, kolce, świece i wachlarze. Chociaż cierpliwość i umiejętności są koniecznością, istnieje dobry powód, dla którego Bubble Ghost trafia na wiele list „ukrytych skarbów”.
Najlepsze zostawiamy na koniec: gra RPG Great Greed firmy Namco z 1992 roku to skarb. Zawiera samoświadome, ekscentryczne poczucie humoru, które spodoba się fanom EarthBound, oraz płynny system walki w zwarciu, który ustawia atak i unik odpowiednio na „A” i „B” oraz rzuca przypisane zaklęcia do każdego z czterech przycisków kierunkowych. W genialny sposób rozwiązuje to problemy z tempem, które mogą pojawić się w przypadku losowych bitew turowych, wszystkie z dziwacznymi punktami fabularnymi, królestwami i wrogami o tematyce kulinarnej, rockową muzyką i radykalnym przesłaniem przeciwdziałającym zanieczyszczeniom.
Daj nam znać poniżej, w które grałeś i które przykuły Twoją uwagę.